b4rtsimps0n Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 De rating van 18+ vind ik sowieso al te hoog voor een spel.Ben blij dat het 15+ word,is tenmiste nog een beetje normaal voor een spel. Het word niet 15+, In Australië staat 15+ (MA15+) voor Mature..volwassen dus. Staat dus gelijk aan 18+ in Europa/Amerika. Reageren
Justin8 Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 ik vind die ratings echt onzin. je meot toch zelf weten of je in staat bent om iets zonder problemen te zien/spelen? en je wordt er idd alleen agressief van als je al agressief bent aangelegd. eigenlijk zouden ze die ratings dus gewoon alleen als adviezen moeten laten gelden en dat iedereen het gewoon mee kan nemen. ik vind het echt gewoon onzin. en je krijgt het spel/film toch wel mee als je nog niet oud genoeg bent en anders laat je iemand anders het voor je kopen. Zal ik jou eens iets leuks vertellen: in Nederland zijn het ook alleen maar adviezen. Alhoewel ze met deze regering nu wel games willen gaan verbieden, op dit moment kun je als 3-jarige nog gewoon manhunt spelen. Het is een advies, en dat is ook zo bij films. Reageren
Harrison Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 (bewerkt) Zou echt zonde zijn, omdat GTA: IV 18+ is, Nederland het zou gaan verbieden Bewerkt: 16 december 2007 door Harrison Reageren
danielb Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 ik vind die ratings echt onzin. je meot toch zelf weten of je in staat bent om iets zonder problemen te zien/spelen? en je wordt er idd alleen agressief van als je al agressief bent aangelegd. eigenlijk zouden ze die ratings dus gewoon alleen als adviezen moeten laten gelden en dat iedereen het gewoon mee kan nemen. ik vind het echt gewoon onzin. en je krijgt het spel/film toch wel mee als je nog niet oud genoeg bent en anders laat je iemand anders het voor je kopen. Zal ik jou eens iets leuks vertellen: in Nederland zijn het ook alleen maar adviezen. Alhoewel ze met deze regering nu wel games willen gaan verbieden, op dit moment kun je als 3-jarige nog gewoon manhunt spelen. Het is een advies, en dat is ook zo bij films. ik kwam laatst anders niet bij een bioscoop binnen bij een 16+ film.... Reageren
Dastard Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Ik vind toch nogaltijd dat GTA IV 18+ moet krijgen,aangezien er weer geweld,drugs,en prostitutie inzit Reageren
MNC3 Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Ik vind toch nogaltijd dat GTA IV 18+ moet krijgen,aangezien er weer geweld,drugs,en prostitutie inzit Zucht... In australie krijgt GTA altijd 15+. In Nederland en Belgie wordt het 18+ Reageren
b4rtsimps0n Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 ik vind die ratings echt onzin. je meot toch zelf weten of je in staat bent om iets zonder problemen te zien/spelen? en je wordt er idd alleen agressief van als je al agressief bent aangelegd. eigenlijk zouden ze die ratings dus gewoon alleen als adviezen moeten laten gelden en dat iedereen het gewoon mee kan nemen. ik vind het echt gewoon onzin. en je krijgt het spel/film toch wel mee als je nog niet oud genoeg bent en anders laat je iemand anders het voor je kopen. Zal ik jou eens iets leuks vertellen: in Nederland zijn het ook alleen maar adviezen. Alhoewel ze met deze regering nu wel games willen gaan verbieden, op dit moment kun je als 3-jarige nog gewoon manhunt spelen. Het is een advies, en dat is ook zo bij films. ik kwam laatst anders niet bij een bioscoop binnen bij een 16+ film.... Nee want hij lult ook onzin..bij films iig zijn het GEEN adviezen..Die kijkwijzer ratings zijn echt in de wet vastgelegd en kom je er dus niet in bij films (als ze goed controleren) als ze voor boven jouw leeftijd zijn. De ratings die op spellen staan kijken ze niet echt naar in Nederland. Reageren
danielb Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 ik vind die ratings echt onzin. je meot toch zelf weten of je in staat bent om iets zonder problemen te zien/spelen? en je wordt er idd alleen agressief van als je al agressief bent aangelegd. eigenlijk zouden ze die ratings dus gewoon alleen als adviezen moeten laten gelden en dat iedereen het gewoon mee kan nemen. ik vind het echt gewoon onzin. en je krijgt het spel/film toch wel mee als je nog niet oud genoeg bent en anders laat je iemand anders het voor je kopen. Zal ik jou eens iets leuks vertellen: in Nederland zijn het ook alleen maar adviezen. Alhoewel ze met deze regering nu wel games willen gaan verbieden, op dit moment kun je als 3-jarige nog gewoon manhunt spelen. Het is een advies, en dat is ook zo bij films. ik kwam laatst anders niet bij een bioscoop binnen bij een 16+ film.... Nee want hij lult ook onzin..bij films iig zijn het GEEN adviezen..Die kijkwijzer ratings zijn echt in de wet vastgelegd en kom je er dus niet in bij films (als ze goed controleren) als ze voor boven jouw leeftijd zijn. De ratings die op spellen staan kijken ze niet echt naar in Nederland. de regering wil toch wel een regel/wet instellen dat ze er bij games ook streng in moeten zijn? en als winkels zich er niet aan houden dat ze een boete krijgen? tenminste zoiets las ik ergens. Reageren
Dx11 Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 de regering wil toch wel een regel/wet instellen dat ze er bij games ook streng in moeten zijn? en als winkels zich er niet aan houden dat ze een boete krijgen? tenminste zoiets las ik ergens. als het goed is is dat al een officiele wet, mij is ooit een spel geweigerd iniedergeval, waarbij ze als reden zijden dat ze dan een boete zouden krijgen. (bij de intertoys btw) Reageren
Sprayboy Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Als ik goed hebt: betekent als je GTA4 uit Australie hebt. Is dat spel compleet aangepast: zoals veel minder geweld, geen bloed( of minder), en weinig mogelijkheden?? :td: Reageren
Dx11 Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Als ik goed hebt: betekent als je GTA4 uit Australie hebt. Is dat spel compleet aangepast: zoals veel minder geweld, geen bloed( of minder), en weinig mogelijkheden?? :td: ik weet niet wat australie doet maar weet wel dat de duitse versie altijd precies hetzelfde is alleen dan zonder bloed. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 In Australië is MA15+ de hoogste rating die er is, eenzelfde topic is aangemaakt op een ander forum waar ik lid van ben. Lees dit: As an Australian I can assure you that MA15+ is the highest rating a GAME can get in our country. There is no 17+ or R rating. MA15+ is as high as it gets. All 3 of the last GTA games were given a MA15+ ratings in Australia and have been the same versions that the rest of the world has seen, despite the obvious indiscretions. San Andreas had the hookers as the rest of the world, it was also recalled and re-released after Hot Coffee as MA15+. The OFLC seems to have a reputation as being one of the hardest to get games classified by, maybe rightly so as they are a bunch of ignorant morons. That said the fact that GTA4 has been classified can only be seen as a good thing and its MA15+ rating is in no way an indication of anything being censored. Deze link word erbij gegeven: click (Met bron mag je toch wel info direct kopieren?) Vertaling(Zal niet helemaal precies zijn): Omdat ik uit Australië kom, kan ik je verzekeren dat MA15+ de hoogste rating is die een SPEL kan krijgen in ons land. Er bestaat geen 17+ of R rating. MA15+ is het hoogste dat er bestaat. De laatste 3 GTA games kregen een MA15+ rating in Australië en dat waren dezelfde versies als in de rest van de wereld, ondanks de duidelijke indiscreties. San Andreas had de prostituées net als de rest van de wereld, en was ook opnieuw gereleased na de Hot Coffee mod en toen opnieuw een rating gegeven van MA15+. De OFLC lijkt een reputatie te hebben dat het een van de moeilijkste is om spellen door geclassificeerd te laten worden, misschien juist omdat het een zooitje onwetende idioten zijn. Na gezegt te hebben dat GTA4 zijn rating heeft gekregen kan alleen gezien worden als een goed ding en moet niet gezien worden dat er iets gecensored wordt. (kan dat dit al gepost is op de eerste pagina, maar als ik die laad, loopt internet ineens vast, een probleem dat ik ook met bepaalde, en altijd dezelfde, andere topics heb ) Reageren
dupree Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 gta games zijn toch altijd 18+ plus geweest waarom nu 15+ Reageren
Joriz Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 gta games zijn toch altijd 18+ plus geweest waarom nu 15+ Als je even de moeite had genomen om dit topic door te lezen wist je dat de maximale rating in Australie 15+ is en dat alle voorgaande GTA's dat ook hebben gekregen. In Europa is een ander rating systeem en hier is het dus gewoon 18+. In Amerika is weer een ander rating systeem en daar is de rating nog niet van bekend al lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat GTA4 in Amerika iets anders dan M+ krijgt. Reageren
_niickk Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 de aussies zijn zoiezo de weg kwijt maar goed, 15+ opzich is het niet te laag want iedereen van 15 moet wel genoeg verstand hebben om te weten dat alles in feite nep is ik vind zelf 18+ echt overdreven, maar goed Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.