Abey Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 Hallo Ik wil dus autos van gta sa bewerken enzow met 3ds max9(heb ik al). Maar ik moet tog de .DFF bestand openen. maar hoe open ik met 3ds max 9?? Graag Duidelijk Mvg Reageren
Rivel Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 Om een dff te importeren in 3d studio max 9. Heb je de plugin: Kam's Scripts nodig. Je zet die bestanden in je scriptfolder van je 3ds max map. Nadat je hem geunzipped hebt. En dan open je je 3ds max. Klik dan op het hamertje(utilities) en dan Dff IO denkik, je kan dan import doen(er verschijnt een venstertje) en je zoekt waar je je dff hebt geextracted. En importeerd hem. Dan staat ie in je 3ds max. Om een dff uit de gta3.img te halen. Moet je met de IMGtool van Spookie de gta3.img openen(deze bevindt zich in de models map in je SA folder denkik.) Je opent dus je gta3.img. Kiest de gewenste .dff en doet rechtermuisknop extract. En dan kies je waar je hem opslaat. Voor auto's is er denkik niet de gta3.img maar een andere img. Die in dezelfde map als de gta3.img staat. Ik weet enkel de naam niet, maar je zal het wel zien daar. Om auto's te editten moet je ngo vanalles speciaals doen. Daar weetik niet veel van. Dus dat zal je moeten vragen elders hier. Of de zoek functie gebruiken. Najah, Ik hoop dat je er wat aan had. Rivel Reageren
Abey Geplaatst: 15 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2007 Om een dff te importeren in 3d studio max 9. Heb je de plugin: Kam's Scripts nodig. Je zet die bestanden in je scriptfolder van je 3ds max map. Nadat je hem geunzipped hebt. En dan open je je 3ds max. Klik dan op het hamertje(utilities) en dan Dff IO denkik, je kan dan import doen(er verschijnt een venstertje) en je zoekt waar je je dff hebt geextracted. En importeerd hem. Dan staat ie in je 3ds max. Om een dff uit de gta3.img te halen. Moet je met de IMGtool van Spookie de gta3.img openen(deze bevindt zich in de models map in je SA folder denkik.) Je opent dus je gta3.img. Kiest de gewenste .dff en doet rechtermuisknop extract. En dan kies je waar je hem opslaat. Voor auto's is er denkik niet de gta3.img maar een andere img. Die in dezelfde map als de gta3.img staat. Ik weet enkel de naam niet, maar je zal het wel zien daar. Om auto's te editten moet je ngo vanalles speciaals doen. Daar weetik niet veel van. Dus dat zal je moeten vragen elders hier. Of de zoek functie gebruiken.Najah, Ik hoop dat je er wat aan had. Rivel Dank Maar ik kan niet alle DFF openen, oa die van die runner. Ik wil er een 180er van maken. Maar krijg fout melding: This is a Non-Standard DFF ! hoe kan ik die alsnog openen? En hoe moet je tekenen ofzow met 3ds max?? Dus zow als paint autocad enzow?? Want ik ben beetje noob met 3dsmax mvg Reageren
Rivel Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 Zo te zien ben je niet erg bedreven met 3d studio max. Kijk even in de Master Tutorial List. Hier bovenaan het forum. Hier vind je alles voor de beginnende maxer. En euhm, tekenen. Dat kan niet zomaar. Je kan beter klein beginnen. Met een box te maken en die dan te editen via Editable Poly. Zo kan je stap je voor stapje verder gaan. Veel succes Rivel Reageren
Abey Geplaatst: 15 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2007 Zo te zien ben je niet erg bedreven met 3d studio max. Kijk even in de Master Tutorial List. Hier bovenaan het forum. Hier vind je alles voor de beginnende maxer. En euhm, tekenen. Dat kan niet zomaar. Je kan beter klein beginnen. Met een box te maken en die dan te editen via Editable Poly. Zo kan je stap je voor stapje verder gaan.Veel succes Rivel Kan je aub wat duidelijker zijn?? En kan je mij een links geven van het tutorial?? en die foutmelding hoe kan dat?? Reageren
K.O. Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 (bewerkt) Die foutmelding komt waarschijnlijk doordat jij het bestand gewoon hebt geopend, dus niet via het speciale script. Je moet het DFF IO script runnen om een dff bestand te importeren/exporteren. Bovenaan staat in de taakbalk geloof ik "MAX scripts". Via dit uitschuifmenuutje kun je de scripts uitvoeren. Dat klopt geloof ik niet. "Non-standard DFF" krijg je als je een .dff bestand probeert te openen dat niet standaard uit het spel komt. Waarschijnlijk probeer je een gemod dff bestand te openen dat niet gemaakt is met 3dsmax, maar bijvoorbeeld met ZModeler. De Master Tutorial List is hier te vinden. Als je dan een stukje naar beneden scrollt zie je in dikke zwarte letters "MODELLING TUTORIALS" staan. Vervolgens krijg je een hele rits met tuts voor 3dsmax. Bewerkt: 16 december 2007 door K.O. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Vaak heeft 3DS de neiging om dat foutmelding te geven. Probeer het met Zmodeler. En BTW, welke RoadRunner? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.