Sef Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 Hallo, Ik heb lang zitten twijfelen waar ik het neer moest zetten; software of hardware. Ik ben voor het software topic gegaan. Afijn, hier komt mijn vraag: We hebben thuis bekabeld internet en een router die geen draadloos heeft. Mijn laptop heeft een "Intel PRO/Wireless 3945ABG" draadloze kaart. Kan ik deze laten functioneren als virtueel access point zodat ik met mijn psp kan internetten? Ik hoop dat het uberhaupt kan... Sef Reageren
RonaldVC Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Dat is helemaal niet nodig. Je kan met je PSP rechtstreeks verbinding met de router maken. Op die manier hoef je de laptop ook niet aan te laten staan. Laat de PSP scannen naar beschikbare netwerken en kies vervolgens jouw router. Voer de beveiliging in (WEP of WPA sleutel) en je hebt verbinding. Precies zoals het eigenlijk ook op de laptop werkt... De verbinding sla je vervolgens op in de PSP en elke keer als je wilt kan je met de router verbinden. Reageren
Sef Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Dat is wel nodig, want mijn router heeft geen draadloze antenne. Anders zou ik deze vraag ook niet stellen. Maar ik blijf hopen dat het kan... Reageren
RonaldVC Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Ohja, inderdaad verkeerd gelezen.. Over je vraag, een draadloze netwerkkaart in de laptop kan alleen maar een signaal ontvangen, en dus niet een signaal zenden. Wat jij wilt gaat helaas niet lukken. In jouw situatie kan je denk ik beter even kijken naar een andere oplossing, zoals een draadloze router. Die zijn er al vanaf 35 euro, en daarmee kan je ook meteen draadloos met de laptop internetten.. Ik weet natuurlijk niet hoe je er financieel bijstaat, maar misschien is het een idee als kerstcadeautje. Reageren
Galiorix Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Ik had eigenlijk een beetje de zelfde vraag maar ik heb een internet stickje die ik op de USB aangesloten heb. Het is eentje van Linksys, deze om precies te zijn. Greetz Reageren
Sef Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Een vooruitgang, zoek eens op PCTel Soft AP. Ik heb nog niets gevonden waar je het kan downloaden, maar het moet ergens gratis te krijgen zijn. Volgens mij stond het ergens op een forum, maar waar weet ik niet meer precies. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.