GtaSlave Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Hoi, ik heb even een vraag. Hoelang kan je op een high-end game pc gamen? op settings medium of hoger? Met deze dingen: Nvidia 8800GT Intel dual core E6750 Asus xtreme moederbord. Reageren
SummerBase Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Ik denk toch wel 3 á 4 jaar, maar dat is ook weer afhankelijk van de nieuwe generaties. Als er een nieuwe DX 10 komt bijvoorbeeld dan loop je met een videokaart al snel achter. Dus het is het is goed om te weten, dat je niet hardware koopt die al achter loopt. Want gamemakers proberen hun games toch zo te maken dat ze het beste presteren op de nieuwste serie videokaarten. Je kan dit zeg maar nooit met zekerheid zeggen, maar 3 jaar moet zeker lukken en 4 jaar ook wel... De spellen zullen denk ik wel 5 jaar lang gedraaid (de nieuwste) kunnen worden. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Ik denk toch wel 3 á 4 jaar, maar dat is ook weer afhankelijk van de nieuwe generaties. Als er een nieuwe DX 10 komt bijvoorbeeld dan loop je met een videokaart al snel achter. Dus het is het is goed om te weten, dat je niet hardware koopt die al achter loopt. Want gamemakers proberen hun games toch zo te maken dat ze het beste presteren op de nieuwste serie videokaarten. Je kan dit zeg maar nooit met zekerheid zeggen, maar 3 jaar moet zeker lukken en 4 jaar ook wel... De spellen zullen denk ik wel 5 jaar lang gedraaid (de nieuwste) kunnen worden. Oke bedankt! Want anders geef ik weer geld uit voor niets. Maar binnenkort komt toch ook de 9800 serie van nvidia??? ik ga pas eind maart een pc kopen.. Reageren
ikt Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 (bewerkt) Ik zit hier dus op een computer die al 3à4 jaar oud is, en toen als een soort ubercomputer werd gezien. [De processor dan] Toen had ik ook een 6600GT erinzitten. Alle games enz. werkten perfect [nu misschien ook, maar ik weet het niet, begin dit jaar ging mijn oude videokaart opeens dood dus heb ik nu een 8600GT]. Maar nu loopt deze computer wat achter op de processortechnologie. Maar wat maakt dat uit, alles werkt dus nog. Dus als je NU een übercomputer gaat kopen kun je er dus zoals Summarbase dus 3/4 jaar mee door. Maar dat ligt ook aan de computerindustrie. Als ze nu opeens een Core 4 nogwat... gaan ontwikkelen die 1000x sterker is dan een Core 2 Dou die jij nu hebt dan loop je wat achter ja Maar volgens mij kun je onbezorgd een paar jaartjes vooruit op dit ding, met als hij veels te oud word een neiuwe videokaart en processor erin proppen. Bewerkt: 16 december 2007 door ikt Reageren
xgaming Geplaatst: 16 december 2007 Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Hoi, ik heb even een vraag. Hoelang kan je op een high-end game pc gamen? op settings medium of hoger?Met deze dingen: Nvidia 8800GT Intel dual core E6750 Asus xtreme moederbord. Dit noem ik niet echt een high-end computer. E6850 is eerder een high-end CPU. Waarom zo'n duur moederbord voor zo'n configuratie? Ontopic: Ik had 4 - 5 jaar geleden een Intel Pentium 4 gekocht met een ATi 9800Pro gaming kaart. Deed het super, tot ik dit jaar is wou gaan overclocken met dat ding toen was het einde oefening. Het is moeilijk te zeggen hoelang je PC meegaat, binnekort komt Intel met haar 45nm productie procedé. Dit houd in dat Chips (CPU's) sneller worden en minder warmte geven. Ze gebruiken ook minder energie. Bijv. de E8400 is beter dan de E6750. E8400 heeft 6 MB cache E6750 maar 4. Beide lopen ze op 1333FSB (tevens wordt FSB oud en vervangen). De E8400 loopt op 3.0 GHz en de E6750 maar op 2.66 GHz. Nvidia 8800GT videokaart is een goede keuze maar ik zou gaan voor de 8800GTS met G92 core (zelfde als 8800GT maar dan ietsje sneller) Echter betaal je er wel 60 - 80 euro meer voor, voor een paar FPS winst. Klik voor 8800GTS G92 . Je kan ook nog denken aan bijv. 2x een HD3850 en dan overclocked in je systeem. Helaas kan ik je niet zeggen of dat sneller / beter is dan een 8800GTS G92. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2007 Hoi, ik heb even een vraag. Hoelang kan je op een high-end game pc gamen? op settings medium of hoger?Met deze dingen: Nvidia 8800GT Intel dual core E6750 Asus xtreme moederbord. Dit noem ik niet echt een high-end computer. E6850 is eerder een high-end CPU. Waarom zo'n duur moederbord voor zo'n configuratie? Ontopic: Ik had 4 - 5 jaar geleden een Intel Pentium 4 gekocht met een ATi 9800Pro gaming kaart. Deed het super, tot ik dit jaar is wou gaan overclocken met dat ding toen was het einde oefening. Het is moeilijk te zeggen hoelang je PC meegaat, binnekort komt Intel met haar 45nm productie procedé. Dit houd in dat Chips (CPU's) sneller worden en minder warmte geven. Ze gebruiken ook minder energie. Bijv. de E8400 is beter dan de E6750. E8400 heeft 6 MB cache E6750 maar 4. Beide lopen ze op 1333FSB (tevens wordt FSB oud en vervangen). De E8400 loopt op 3.0 GHz en de E6750 maar op 2.66 GHz. Nvidia 8800GT videokaart is een goede keuze maar ik zou gaan voor de 8800GTS met G92 core (zelfde als 8800GT maar dan ietsje sneller) Echter betaal je er wel 60 - 80 euro meer voor, voor een paar FPS winst. Klik voor 8800GTS G92 . Je kan ook nog denken aan bijv. 2x een HD3850 en dan overclocked in je systeem. Helaas kan ik je niet zeggen of dat sneller / beter is dan een 8800GTS G92. ja ja zal wel xD Ik heb nu dus staan: Pentium 4 2.4ghz Nvidia 7300GT had eerst een nvidia 4200TI en die deed het tot vorig jaar. En deze pc is ook 5jaar meegegaan. En draaide de crysis demo op medium en low En nfs prostreet kots die uit. Dus eindmaart haal ik mijn nieuwe pc Maar bedankt voor de reacties Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 dat ligt eraan hoesnel de technologie vordert maar ik denk toch wel zeker meer als 2 jaar. Reageren
Schno009 Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Het is sowiso niet aan te raden om op een bepaald moment véél geld uit te geven aan een snelle computer. Tenzij je geld over hebt. Het gaat namelijk niet alleen maar om de snelheid van de hardware die de computer bezit, maar ook om de ondersteunde software. Je had in 2002 supersnelle kaarten, maar met een oude directx. Dat zorgt ervoor dat de graphics alsnog kut eruit zien. Je kunt beter om de 2-3 jaar een nieuwe computer kopen met íets mindere prestaties, dan om dezelfe termijn een hele dure. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 30 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Hoi, ik heb even een vraag. Hoelang kan je op een high-end game pc gamen? op settings medium of hoger?Met deze dingen: Nvidia 8800GT Intel dual core E6750 Asus xtreme moederbord. Dit noem ik niet echt een high-end computer. E6850 is eerder een high-end CPU. Waarom zo'n duur moederbord voor zo'n configuratie? Ontopic: Ik had 4 - 5 jaar geleden een Intel Pentium 4 gekocht met een ATi 9800Pro gaming kaart. Deed het super, tot ik dit jaar is wou gaan overclocken met dat ding toen was het einde oefening. Het is moeilijk te zeggen hoelang je PC meegaat, binnekort komt Intel met haar 45nm productie procedé. Dit houd in dat Chips (CPU's) sneller worden en minder warmte geven. Ze gebruiken ook minder energie. Bijv. de E8400 is beter dan de E6750. E8400 heeft 6 MB cache E6750 maar 4. Beide lopen ze op 1333FSB (tevens wordt FSB oud en vervangen). De E8400 loopt op 3.0 GHz en de E6750 maar op 2.66 GHz. Nvidia 8800GT videokaart is een goede keuze maar ik zou gaan voor de 8800GTS met G92 core (zelfde als 8800GT maar dan ietsje sneller) Echter betaal je er wel 60 - 80 euro meer voor, voor een paar FPS winst. Klik voor 8800GTS G92 . Je kan ook nog denken aan bijv. 2x een HD3850 en dan overclocked in je systeem. Helaas kan ik je niet zeggen of dat sneller / beter is dan een 8800GTS G92. welke processor en moederbord zou jij nemen dan? ik wil zowiezo Intel en moederbord van Asus. Ik wil er wel 4 a 5 jaar op kunnen gamen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Het is sowiso niet aan te raden om op een bepaald moment véél geld uit te geven aan een snelle computer. Tenzij je geld over hebt. Het gaat namelijk niet alleen maar om de snelheid van de hardware die de computer bezit, maar ook om de ondersteunde software. Je had in 2002 supersnelle kaarten, maar met een oude directx. Dat zorgt ervoor dat de graphics alsnog kut eruit zien. Je kunt beter om de 2-3 jaar een nieuwe computer kopen met íets mindere prestaties, dan om dezelfe termijn een hele dure. het is allemaal risico je weet niet hoe de technologie etc gaat vorderen. dus niemand kan exact zeggen hoeveel jaar je pc meegaat aangezien spellenmakers nog bezig zijn om echt goed om te kunnen gaan met de nieuwe CEL technologie kan het dus allemaal nog sterk veranderen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.