Jump to content

PS2 FF, welke is het best

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zoek een Final Fantasy voor de PS2 alleen ik weet niet welke het beste is. Dus welke raden jullie me aan om te kopen.

Geplaatst:
Ik zoek een Final Fantasy voor de PS2 alleen ik weet niet welke het beste is. Dus welke raden jullie me aan om te kopen.

Het zijn er zo veel, en het zijn allemaal hartstikke goede games, in mijn ogen zit er niet echt 1 tussen die echt veel beter is dan de andere. Hier vind je een aantal goede reviews, ik zou ze allemaal even goed doorlezen en daarop grotendeels je keuze baseren.

Geplaatst:

Een beetje scorebordjournalistiek :dans: Bestverkopende Final Fantasy spellen op de PS2:

1. Final Fantasy X - 6.6 miljoen

2. Final Fantasy XII - ongeveer 4 miljoen

3. Final Fantasy X-2 - 3 miljoen

(ik neem dus aan dat een goed spel veel verkoopt)

Ik heb twee van de drie games hiervan, alleen Final Fantasy X-2 niet. Het verhaal leek mij echter niet zo leuk van wat ik lees en zag, dus daar heb ik nooit behoefte aan gehad om die te kopen. De andere twee heb ik dus wel, en het is een wereld van verschil tussen beide. Misschien had je al de reviews gelezen, zoniet dan een snel overzichtje:

- De verhalen zijn totaal anders, over FFX hangt een trieste mood doordat de mensen constant in vrees leven, veel dood om je heen. FFXII is meer een land met een dictator, sommige mensen zijn er niet anders om maar anderen bieden verzet.

- Het vechtsysteem is misschien wel het belangrijkste verschil. FFX is turnbased, elke character mag een aanval doen die jij handmatig kiest en dan mag de volgende. FFXII heeft dit niet, je hebt een balkje en wanneer die vol is wordt er aangevallen. Dit wordt daarbij helemaal automatisch gedaan dus je hoeft zelf weinig te klikken. Wat er gedaan moet worden kan je ten alle tijden veranderen.

- Level/Skill systeem. Ooit heb ik eens gelezen dat die van FFX minder vergevingsgezind is en daar kan ik volledig inkomen. Je moet hier stappen echt goed uitkienen anders verspeel je erg veel tijd. Die van FFXII heeft dat niet, het is makkelijker en een foutje wordt niet snel afgestraft.

Maar dit is in een notendop twee spellen die erg verschillend zijn. De reviews van M4X zullen ongetwijfeld erbij helpen, dit heb ik puur gepost als een leidraad erdoor heen, waar je op kan letten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...