Jump to content

Een vraagje over convayors


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, ik ben hier net nieuw en heb mijn eigen map gemaakt. Tot nu toe verloopt alles prima aleen ik heb een klein probleempje met mijn carcrusher. De 2e convayor verplaatst je aleen in de 5e tile (van de 9 tiles). Voor de rest werkt de carcrusher helemaal zoals hij hoort te functioneren. Heeft iemand enig idee hoe je dit probleem kunt verhelpen?

Dit is mijn script:

/////////////PLAYERS/////////////////////////////////////////
PLAYER_PED speler1 = ( 21.5 , 42.5 , 3.0 ) 4 1 

////////////OBJECTS//////////////////////////////////////////
OBJ_DATA rocketlauncher = ( 16.5 , 11.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_02 99
OBJ_DATA automines = ( 16.5 , 15.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_17 99

///////////CARSHOP1//////////////////////////////////////////
OBJ_DATA machinegunshopa = ( 14.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 CAR_SHOP MACHINEGUN_SHOP
OBJ_DATA sprayshopa = ( 18.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 CAR_SHOP 2
OBJ_DATA oilslickshopa = ( 20.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 CAR_SHOP OILSLICK_SHOP
OBJ_DATA minesshopa = ( 16.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 CAR_SHOP MINES_SHOP

///OBJ_DATA bombshopa = ( 16.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 CAR_SHOP BOMB_SHOP

///////////GENERATORS///////////////////////////////////////
GENERATOR rocket1 = ( 29.5 , 19.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_02 200 300 30
GENERATOR armor = ( 30.5 , 17.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_31 200 300
GENERATOR tanker = ( 18.5 , 39.5 , 4.0 ) 0 COLLECT_40 200 300
GENERATOR shotgun1 = ( 25.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_06 200 300 53
GENERATOR carolie = ( 28.5 , 27.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_16 200 300 80
GENERATOR nummer = ( 32.5 , 18.5 , 2.0 ) 0 COLLECT_40 200 300
GENERATOR clangenerator = ( 22.5 , 66.5 , 3.0 ) 0 COLLECT_06 1 2 5

////////AUTOS///////////////////////////////////////////////
CAR_DATA startauto = ( 22.5 , 13.5 , 2.0 ) 28 270 TANK 
CAR_DATA park1= ( 22.5 , 17.5 , 2.0 ) 12 270 JEEP 
CAR_DATA park2 = ( 22.5 , 18.5 , 2.0 ) 30 270 STYPE
CAR_DATA park3 = ( 22.5 , 19.5 , 2.0 ) 31 270 EDSELFBI
CAR_DATA park4 = ( 29.5 , 32.5 , 2.0 ) 1 0 ALFA
CAR_DATA park5 = ( 31.5 , 32.5 , 2.0 ) 2 0 GT24640
CAR_DATA park6 = ( 33.5 , 32.5 , 2.0 ) 14 0 GT24640
CAR_DATA park7 = ( 28.5 , 32.5 , 2.0 ) 3 0 GT24640
CAR_DATA park8 = ( 30.5 , 32.5 , 2.0 ) 4 0 GT24640
CAR_DATA park9 = ( 32.5 , 32.5 , 2.0 ) 5 0 GT24640
CAR_DATA park10 = ( 34.5 , 32.5 , 2.0 ) 6 0 GT24640
CAR_DATA park11 = ( 19.5 , 41.5 , 3.0 ) 6 270 LIMO
CAR_DATA park12 = ( 23.5 , 41.5 , 3.0 ) 6 270 LIMO2

/////////CARCRUSHER///////////////////////
CRANE_DATA hijskraana = ( 20.5 , 62.5 ) 270 NO_HOMECRANE
CRANE_DATA clancranea = ( 25.5 , 63.5 ) 0 NO_HOMECRANE FIRST ( 25.5 ,  67.5 ) 180
CRANE_DATA clancraneb = ( 27.5 , 65.5 ) 0 clancranea SECOND ( 29.5 , 63.5) 90
CRUSHER crushera= ( 25.5 , 67.5 )
CONVEYOR banda = ( 29.5 , 66.5 , 3.0 ) ( 1.0 , 9.0 ) 0 1
DESTRUCTOR destructora = ( 29.5 , 70.5, 3.0 ) ( 1.0 , 1.0 )
CONVEYOR bandb = ( 34.5 , 71.5 , 3.0 ) ( 1.0 , 9.0 ) 1 0
DECLARE_CRANE_POWERUP ( clancraneb , clangenerator , 29 , 69 , 3 )
DECLARE_POWERUP_CARLIST ( ALFA , DART , EDSEL , FIAT , GRAHAM , JEFFREY , GT24640 , MORGAN , MORRIS , SPIDER , STINGRAY , STYPE , STYPECAB , VESPA , WBTWIN , XK120 , MIURA , EDSELFBI , ISETTA )

///////////////

LEVELSTART
///////////GENERATORS//////////
SWITCH_GENERATOR ( rocket1 , ON )
SWITCH_GENERATOR ( armor , ON )
SWITCH_GENERATOR ( tanker , ON )
SWITCH_GENERATOR ( shotgun1 , ON )
SWITCH_GENERATOR ( carolie , ON )
SWITCH_GENERATOR ( nummer , ON )
SWITCH_GENERATOR ( clangenerator , OFF )
////////////////////////////////
LEVELEND

Voor de rest zou ik ook graag willen weten hoe ik van mijn map een multiplayer map kan maken, aangezien ik niet weet hoe ik player2 plaats ed.

Alvast bedankt :tu:

EDIT

Ik heb mijn map+script onderaan als bijlage toegevoegd, de carcrusher staat er in.

Misschien is iemand zo vriendelijk om de 2e lopende band (de band die rechts is op de map) goed te scripten, aangezien mij het met geen mogelijkheid lukt.

eliteforce.rar

Bewerkt: door eliteforce
Geplaatst:

Welkom op GTAForum, Eliteforce! Hopelijk zien we je nog vaker langskomen, want het is me veel te stil in de GTA2 modding fora.

Ik heb je map en script bekeken en uitgeplozen wat er fout gaat. Bij de tweede CONVEYOR heb je de X- en Y-as omgedraaid, waardoor de CONVEYOR negen blocks breed is en één block lang, in plaats van andersom. In het commando is de eerste waarde altijd de X-as, en de tweede de Y-as. Door de waardes om te draaien klopt het weer. Daarnaast heb je bij dezelfde CONVEYOR het middelpunt een half block teveel naar het noorden liggen, waardoor de CONVEYOR half naast de band ligt.

Om de band correct te laten functioneren moet je deze regel:

CONVEYOR bandb = ( 35.5 , 71.0 , 3.0 ) ( 1.0 , 9.0 ) 1 0

op de volgende manier aanpassen:

CONVEYOR bandb = ( 35.5 , 71.5 , 3.0 ) ( 9.0 , 1.0 ) 1 0

Succes met je map; vergeet niet je updates te posten!

  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik weet ook nog wat geinigs, je kan de conveyors wat opvoeren door hogere nummers als snelheid in te stellen, zoals een in mijn map:

CONVEYOR Hugeconveyor1 = ( 132.5 , 130.5 , 2.0 ) ( 80.0 , 4.0 ) 8 0

De 8 bij de 8 0 op het laatste deel is altijd de snelheid, volgensmij kan het niet hoger dan 8, in ieder geval gebeuren er vreemde dingen bij hogere getallen, zoals dat de band de tegenovergestelde richting in gaat dan!

Mischien eens mee knoeien, zal wel een interessante ding kunnen worden. Hmm... moet ook maar eens de bestand wat aanpassen en nieuwe map toevoegen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...