Mister.X Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Een advocaat, Anastasia Kuzyk, heeft in Toronto op een jaarlijks internationaal congres tegen geweld tegen mensen in de seksindustrie uitgehaald naar Grand Theft Auto. Ze wijst erop dat in de spellenserie prostituees overreden, beroofd en in elkaar geslagen kunnen worden. De games zouden er hierdoor voor zorgen dat mensen geweld tegen prostituees normaal vinden. Ze voegde hieraan toe dat een persoon die werk in de seksindustrie maar liefst 60 tot 120 keer zoveel kans heeft om met geweld te maken te krijgen dan een gemiddelde burger. Bron: Insidegamer Alweer dat advocaten gedoe! Wat vinden jullie ervan? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Ze wijst erop dat in de spellenserie prostituees overreden, beroofd en in elkaar geslagen kunnen worden. En niet alleen prostituees Zal weer wel met een sisser aflopen... Reageren
M4X Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Prostituees zijn heel vaak al het slachtoffer van geweld, en GTA maakt het zeker niet erger. Heel lang al hebben prostituees te maken met geweld, maar in sommige gevallen nemen ze dat risico zelf. Dit slaat eigenlijk nergens op vind ik, laatst was het ookal hetzelfde verhaal met Manhunt II (dat was misschien wel iets erger, maar het komt op hetzelfde neer). Jammer dat mevrouw Anastasia Kuzyk zo kinderachtig is.. Reageren
TomHagen Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Ik denk dat er geen 1 bewijs is dat GTA iets heeft te maken met mensen die geweldadiger worden. Ik snap niet hoe mensen daarbij komen. Net alsof je met een computerspel mensen zodanig kunt beïnvloeden dat ze geweld gaan plegen tegen bepaalde soorten mensen. Reageren
Lantyz Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 een persoon die werk in de seksindustrie [heeft] maar liefst 60 tot 120 keer zoveel kans om met geweld te maken te krijgen dan een gemiddelde burger. Dan is een prostituee in GTA beduidend beter af. Reageren
Rensch Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Ik denk dat er geen 1 bewijs is dat GTA iets heeft te maken met mensen die geweldadiger worden. Ik snap niet hoe mensen daarbij komen. Net alsof je met een computerspel mensen zodanig kunt beïnvloeden dat ze geweld gaan plegen tegen bepaalde soorten mensen. Computerspellen zijn zéker wel invloedrijk bij mensen. Daar zijn testen naar gedaan. Het heeft echter meer effect op dingen die je doet terwijl je het zelf niet echt in de gate hebt. Een voorbeeld: Speel 3uur een racespel en vervolgens zul je je meer misdragen op de weg als je zelf gaat rijden, terwijl je dat eigenlijk amper in de gaten hebt. Het is dus niet zo van: 'oh ik sloeg in GTA een hoer in elkaar dus mag ik dat in real life ook.' Zo gaan alleen gestoorden denken die daardoor dus ook vaak in het gesticht terecht komen Hoeren worden vrijwel door iedereen gezien als de lage laag van de bevolking. (Terwijl dit natuurlijk niet altijd zo hoeft te zijn ... maar men leeft nu eenmaal in een ladder-effect --> bovenaan de ladder zitten de leiders en onderaan de ladders de mensen die vrij weinig hebben bereikt) Mensen die boven een andere 'tree' zitten hebben daarom dus sneller de neiging om geweld oid te plegen op iemand die een 'tree' onder hen zit. Vandaar dat hoeren vaak in elkaar worden geslagen, omdat ze dus door veel mensen als 'niets waard' beschouwd worden. De vraag is natuurlijk of je zelf niet héél laag bent om een hoer in elkaar te slaan Samenvatting van mijn enorme verhaal: spellen hebben geen effect op het in elkaar slaan van hoeren. Ze moet dus niet zo zeiken Reageren
Capodaano Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Ze heeft gelijk hoor! Van GTA krijg ik altijd zo'n verschrikkelijke drang om prostitueetjes in elkaar te rammen Reageren
Mania-92 Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Ze heeft een geweldig punt. Door GTA schiet ik nu regelmatig brandweerlieden, ambulancepersoneel, chinezen en schoonmoeders dood, daarnaast vorder ik met grote regelmaat een auto midden op straat en beroof ik hoertjes als ik een tussenuur heb. Ze voegde hieraan toe dat een persoon die werk in de seksindustrie maar liefst 60 tot 120 keer zoveel kans heeft om met geweld te maken te krijgen dan een gemiddelde burger. Vind je het gek? Dat is net zoiets als "een militair heeft maar liefst 60 tot 120 keer zoveel kans om gewond te raken dan een gewone burger." Komop als je zo stom bent om je hele leven te verkutten en dan een beetje op straat Jan en alleman te nemen vraag je er ook om. Echt een scheve vergelijking. Reageren
danielb Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 vast weer iemand die zich niet in games heeft verdiept of zelf gamed. dit slaat echt als een pik op een slagroomtaartje. prostituees zijn sowieso meer slachtoffer van geweld, die business gaat al gauw richting de criminele kant. GTA maakt dat echt niet erger. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 (bewerkt) In werkelijkheid kunnen prosituee ook geweld ontvangen. Eerst die lul van een Jack en nu die verlepte wijf!? Bewerkt: 18 december 2007 door GTA_XP Reageren
Jay; Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Ik zeg niet dat ze het verdienen om in elkaar geslagen te worden maar als je elke dag zoveel mannen neemt en geen enkel respect heb vor je eigen leef dan hoef je niet te zeuren. Reageren
Romal Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Moet je maar geen prostituee worden Maar die advocaten van tegenwoordig moeten echt een leven zoeken... sukkels. Reageren
icep0wer Geplaatst: 18 december 2007 Rapport Geplaatst: 18 december 2007 Hmm.. De vrouw van Jack Thompson?.. Reageren
b4rtsimps0n Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 Hmm.. De vrouw van Jack Thompson?.. Ja, z'n gehersenspoelde post-order bruidje heeft ie denk ik aan het woord gelaten Niks bijzonders dat advocaten en andere critici weer naar GTA uithalen..Neem het populairste spel als voorbeeld denken zij gewoon om af te kraken. Zal niet tot vervolging van Take Two/Rockstar ofzo leiden of enige invloed hebben 'what so ever' Reageren
philip14 Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 Ik heb ook al 8 hoertjes vermoord maarja ook nog nooit gepakt die lui moeten egt eens een leven gaan zoeken ipv gaan lopen janken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.