Jump to content

CD-rom

DenkaanHenk

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, CD-roms doen het niet meer als ik ze in me computer stop. In eens is het zo, eerst deden alle GTA's het. Het is behoorlijk iritant, weet iemand hier de oplossing van? :)

Geplaatst:

Een beetje meer info zou welkom zijn. Ziet de cd-rom speler de hele cd niet meer, of zie je nog wel het logo van de cd in de map "Mijn computer"? In dat geval werkt op één of andere reden "autoplay" niet meer, en kan je dat in de instellingen weer inschakelen. Klik met de rechtermuisknop op het cd/dvd-rom speler icoon, en kies voor de tabblad "Automatisch afspelen". Aldaar kan je kiezen het in te schakelen of uit te schakelen..

Ziet de speler geen enkele cd meer, hoor je hem niet meer draaien, kan het goed zijn dat hij kapot is. Dan zou je hem moeten vervangen... Voor ongeveer 30 Euro heb je al een nieuwe DVD Dual Layer brander/lezer....

Hoor je de cd nog wel draaien kan het ook zijn dat de lens vuil is, even voorzichtig in de speler blazen kan al helpen, hoewel een Cleaning-cd een betere oplossing voor een vuile lens. Die zijn er al voor 10 Euro bij de computerzaak...

Geplaatst:
Een beetje meer info zou welkom zijn. Ziet de cd-rom speler de hele cd niet meer, of zie je nog wel het logo van de cd in de map "Mijn computer"? In dat geval werkt op één of andere reden "autoplay" niet meer, en kan je dat in de instellingen weer inschakelen. Klik met de rechtermuisknop op het cd/dvd-rom speler icoon, en kies voor de tabblad "Automatisch afspelen". Aldaar kan je kiezen het in te schakelen of uit te schakelen..

Ziet de speler geen enkele cd meer, hoor je hem niet meer draaien, kan het goed zijn dat hij kapot is. Dan zou je hem moeten vervangen... Voor ongeveer 30 Euro heb je al een nieuwe DVD Dual Layer brander/lezer....

Hoor je de cd nog wel draaien kan het ook zijn dat de lens vuil is, even voorzichtig in de speler blazen kan al helpen, hoewel een Cleaning-cd een betere oplossing voor een vuile lens. Die zijn er al voor 10 Euro bij de computerzaak...

Er kan ook nog iets anders zijn, iets wat mij een half jaar voor de gek heeft gehouden, namelijk enkele bestanden in het register met foutmelding 39. Hieronder de oplossing, maar maak van tevoren wel een backup.

1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).

2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} 3. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .

4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} 5. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .

6. Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7. : After you remove the Restart your computer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...