Jump to content

Filmschrijver

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ga binnenkort een grote film maken van 2 uurtjes ik zou daar graag een mooie storyline in willen maken.

Want ik ben niet zo goed in het bedenken van mooie verhalen.

Ik zelf heb ik een klein stukje : Het verhaal gaat over een jongen 13 jaar,verder weet ik niet zo veel te verzinnen.

Er moet geen geweld in de tekst komen en het moet ook niet persé een boek worden maar gewoon dat het wat makkelijker voor mij word !

THX Fuffie

>>> Door Ikkes: Verplaatst naar Beeld & Geluid<<<

Bewerkt: door Ikkes
Geplaatst:

Ik wil geen echte Buzzkill zijn, maar hier komt toch wat negatieve advies. Begin met een veel korter filmpje. Probeer eerst maar eens een aantal keren wat van 5 tot 10 minuten te maken, en zie wat je daar van bakt. Om als volslagen amateur een 2 uur durende film te maken en dan ook nog op een dusdanig niveau dat er mensen behale je moeder tot het einde blijven kijken is erg lastig. Als je eerst probeert wat korte verhalen te filmen kom je er misschien ook achter in welke richting je wilt. Welke stijl, wat voor een verhaal. Ook leer je op die manier misschien waar de moeilijkheden liggen enh wat je allemaal nodig hebt om het helemaal naar jouw visie te kunnen maken.

Daarnaast lijkt het mij verstandig om iets meer uitgangspunten te hebben dan een jongen van 13.

Geplaatst:

Ik heb een productie met honderden filmpjes van 5,10,30 min ik vraag advies voor een mooi verhaal niet voor dit !

kan je dan mischrien enkele filmpjes laten zien ?

dan weten we mischien wat jouw stijl is en hoe we je kunnen helpen met een verhaallijn :Y

hoewel ik mezelf ernstig afvraag of je met zo weinig inspiratie egt 2 uur kan volmaken

Bewerkt: door powerpats

Nou met weinig dingen kan je al heel ver komen maar ik laat wel een paar filmpjes zien!

Maar met mijn filmpjes kan je zelf niet zo ver komen want ik wil dit keer niet de stijl hebben van mijn eigen filmpjes maar deze keer.

Dit zijn de stijlen die ik ongeveer wil.

• Spannend
  • Kan echt gebeurt zijn !
  • Geen fantasie
  • Thriller
  • School

Bewerkt: door fuffie
Geplaatst:

Dus je wilt een script voor een film van 2 uur lang?

Ik wil (net als HerrieM) geen spelbreker zijn, maar hoe wil jij dat iemand hier eventjes een script uit zijn mouwen tovert voor een spannende, realistische thriller over een 13 jarige jongen? Nou, daar schieten we heel wat mee op :clown: Normaal word er door scriptschrijvers maanden aan een script gewerkt...

Ik neem aan dat je geen professionele studio hebt, dus er zijn gewoon een hele boel dingen die niet mogelijk zijn voor een schrijver. Daarbij moet je bedenken dat je voor een realistische film veel realistische effecten moet kunnen maken (professionele studio?) en goede acteurs nodig hebt.

Je idee is leuk, maar ik vrees dat je hier vrij weinig mee op zal schieten :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...