Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Nja aangezien er geen tut is ofzo heb ik zelf maar zitten zoeken.

Dit is hoever ik kom :

:SHTBAL_GUA_ANIM
04ED: load_animation "ROADCROSS" 

:SHTBAL_GUA_ANIM1
if 
84EE: not animation "ROADCROSS" loaded 
jump @SHTBAL_GUA_ANIM

:SHTBAL_GUA_ANIM2
088A: actor 2@ perform_animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 8.0 loopA 0 lockX 0 lockY 0 lockF 1 limT -1 unknown 0 unknown 1 
wait 1000 
end_thread        

Het probleem is dat ie altijd crasht. Ik laad de animatie, check of hij geladen is, indien niet reload dan doe ik de animatie en dan crasht ie. De check enz ziet er goed uit dus ik denk dat het aan de opcode 008A ligt maar wat is er dan fout aan ?

Tom :cya:

Toch nog aan het lezen ? (-.-) Ennuh :puh: 500 ' ste post komt eraan !

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:

Ik heb in ieder geval 1 foutje ontdekt. Je moet het niet zo doen:

if 
84EE: not animation "ROADCROSS" loaded

Maar zo:

if
wait 10 
84EE: not animation "ROADCROSS" loaded

Verder kan ik geen fouten ontdekken.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:

Mhhh effe vergeten :puh: Geedit maar hij crasht nog steeds. Wat is er nog fout ik ben nog altijd zeker dat het die opcode is.

Tom :cya:

Geplaatst:
Mhhh effe vergeten :puh: Geedit maar hij crasht nog steeds. Wat is er nog fout ik ben nog altijd zeker dat het die opcode is.

Tom :cya:

Er mist in ieder geval een "jump_if_false" (zie hieronder),

verder zie ik zo geen problemen.

:SHTBAL_GUA_ANIM
04ED: load_animation "ROADCROSS"

:SHTBAL_GUA_ANIM1
wait 0 ms
if
84EE: not animation "ROADCROSS" loaded
jump_if_false @SHTBAL_GUA_ANIM2
jump @SHTBAL_GUA_ANIM

:SHTBAL_GUA_ANIM2
088A: actor 2@ perform_animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 8.0 loopA 0 lockX 0 lockY 0 lockF 1 limT -1 unknown 0 unknown 1
wait 1000
end_thread

Geplaatst: (bewerkt)

Nja, ik heb gedaan wat je zei maar niks maar hij crasht nog steeds het eerste deel is gewoon een stukje code dat aanleiding geeft dat hij de animatie mag doen. :puh:


:SHTBAL_GUA_3
if
wait 0 ms
00EF:   actor 2@ 0 near_point -1.159128 -21.03489 radius 1.0 1.0 stopped
jf @SHTBAL_GUA_3

:SHTBAL_GUA_ANIM
04ED: load_animation "ROADCROSS"

:SHTBAL_GUA_ANIM1
wait 0 ms
if
84EE: not animation "ROADCROSS" loaded
jf @SHTBAL_GUA_ANIM2
jump @SHTBAL_GUA_ANIM

:SHTBAL_GUA_ANIM2
088A: actor 2@ perform_animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 8.0 loopA 0 lockX 0 lockY 0 lockF 1 limT -1 unknown 0 unknown 1
wait 1000

end_thread         

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:

:SHTBAL_GUA_3
if
wait 0 ms
00EF:   actor 2@ 0 near_point -1.159128 -21.03489 radius 1.0 1.0 stopped
jf @SHTBAL_GUA_3

:SHTBAL_GUA_ANIM
04ED: load_animation "ROADCROSS"

:SHTBAL_GUA_ANIM1
wait 0 ms
if
84EE: not animation "ROADCROSS" loaded
jf @SHTBAL_GUA_ANIM2
jump @SHTBAL_GUA_ANIM

:SHTBAL_GUA_ANIM2
088A: actor 2@ perform_animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 8.0 loopA 0 lockX 0 lockY 0 lockF 1 limT -1 unknown 0 unknown 1
wait 1000

end_thread         

Je hebt nu 2 keer "jf" inplaats van jump_if_false

kijk anders in een cutscene code van gta zelf dat helpt het meeste.

,K

Geplaatst: (bewerkt)

Toch niet xD Dat betekent hetzelfde maar het is gewoon korter. En ik heb het zelf gevonden :puh: Het moest helemaal anders.

Tom :cya:

500'e post ! :dans:

Bewerkt: door .:TOM:.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...