Jump to content

Het glazen huis


Mirrrr

Recommended Posts

Vandaag heeft Prins Willem Alexander 3 radio 3fm dj's opgesloten in het glazen huis. Namelijk Gerard Ekdom, Michiel Veenstra en Rob Stenders. Zij zitten tot 24 december opgesloten zonder eten om geld in te zamelen voor schoon drinkwater in derde wereld landen.

Jaarlijks sterven er 4 miljoen mensen door gebrek aan schoon water. Door deze actie willen de dj's geld inzamelen voor het Rode Kruis zodat zij voor voor waterleidingen en waterputten kunnen zorgen.

Je kan op verschillende manieren deze actie steunen. Door te smsen dan komt je smsje (meestal wel met een paar uur vertraging ^_^ ) op de televisie of door voor geld bijvoorbeeld een nummer aan te vragen.

Ook kan er op spullen geboden worden en op een minuut bellen met Prins Willem Alexander.

Tijdens deze actie zijn er in België en Zwitserland ook nog 3 glazen huizen die voor hetzelfde doel op dezelfde manier geld aan het inzamelen zijn.

Daarom is er 1 dj met een emmer met water onderweg. Hij gaat langs alle glazen huizen en je kan hem sponseren voor de liter waters die er nog in de emmer zitten.

Wat vinden van deze actie en zijn jullie van plan hem te steunen? Vorig jaar hebben wij met een heel stel geld bij elkaar gegooid en een nummer aangevraagd. Dat gaan we dit jaar waarschijnlijk weer doen en ik stuur meestal een zooi smsjes.

Ik zou graag jullie mening willen weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja hier wou ik gister ook nog een topic over openen maar ik was het vergeten (sla me).

Ik vind het in ieder geval heel goed wat ze doen. En het is nog leuke radio ook :) Vorig jaa heb ik voor €15 een liedje aangevraagt, dit jaar ben ik van plan €25 te geven. Nu nog een leuk liedje bedenken...

Doneren doe je trouwens via 3FM.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons in België staat er ook een Glazen Huis, namelijk in Leuven. 3 presentatoren van Studio Brussel zijn ook gisteren begonnen aan hun 6-daags avontuur - zonder eten - in het huis.

Ook in België wordt er geld ingezameld voor drinkwater. Vorig jaar, met het landmijnenproject werd er 2.7 miljoen euro ingezameld.

Ik heb vorig jaar met m'n zus samengelegd en zo hebben we voor €25 een liedje aangevraagd.

Ze doen allemaal leuke acties enzo om geld binnen te krijgen. Heel veel veilingen op Ebay (etentje met bekende persoon, training bij een voetbalclub, truitje van een sporter,...)

Ook staat er buiten aan het glazen huis een loopband. Een bedrijf betaalt €10 aan Music for Life per gelopen kilometer :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Die 2 presentatoren van in België zijn Peter Vande Veire, T(h)omas De Soete en Siska Schoeters.

Die laatste is nog maar net bij de radio en ze mag al afzien ^_^. Ik vind het zeer zeker een goed initiatief! We hebben al 2 waterkarafen in huis gehaald voor 5 euro tstuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag heeft de Minister voor Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders belooft het bedrag te verdubbelen. Dus als je €30 geeft gooit dat ministerie er nog €30 bij :Y

Was vorig jaar ook, maar ik weet alleen niet meer wie dat toen deed. Minister president ofzo?

@GrandTheftTwan0: Wij hebben met digitale televisie van UPC een speciale 3FM Serious Request zender, de hele dag live met een liedje of overzichtje ipv de ster reclame om het uur :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dat was echt grappig. Iemand zette Willem-Alexander zo voor het blok met die minuut praten. Zo'n dj (of wie het ook was): een minuut praten met U is wel een heel goed idee, he? Willem-Alexander: dat zou kunnen ja. Echt op zo'n toon van: NEEEEEEEEE, maar ik moet in mijn rol blijven... :D Humor :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doneer helemaal niks en daar heb ik een goede reden voor. Ben namelijk al actief vrijwilleger bij het rode kruis :Y

Liever iets doen door echt te geven dan door geld te geven, maar ik moet toegeven dat het geld dat er gegeven wordt kunnen we mooi gebruiken om projecten uit te voeren :)

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er geweest aangezien ik ( maar ) een kwartiertje rijden van Den-Haag afwoon. Ik had in totaal €50.00,- er aan uitgegeven om een plaatje op te zetten . Echt schitterend ook de sfeer daar. Hopelijk verbreken ze dit jaar het record ook.! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

blijkbaar doen ze het in andere landen ook. Maar daar mogen ze wel eten, de flauwerikken :D

Zwitserland, Belgie, Nederland doen dit :) In Zwitserland heeft Otto Jan Ham (stubru) naar hun glazen huis gegaan en er stonden 2 mensen ofzo, en dan niet speciaal voor het glazen huis :puh:

In Leuven PWNT de sfeer echt :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...