Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Damn nice ride dude. Maybe you can make a bit of new light texture on the original, on the bit that is just white. Like you make it the colour of the front lights(just white) on the "vehiclelights256.tga" texture, and on the "vehiclelightson256" texture that bit is red. If you then map the LED's on that bit, when the lights are off they'll be white, and on they'll be red, wouldn't that be a cool idea?(Just a thought I just came up with though), cause this looks cool with the white LED's.

About the rims: I don't know man, did you maybe name the real wheelobjects like wheel1, wheel2, wheel3, wheel4 or something? or wheel_lf, wheel_rf, wheel_lb and wheel_rb?

Keep it up dude!

Dutch/Nederlands:

Vette wagen man. Misschien kan je een stukje nieuwe lichten-texture maken óp de originele, op dat stukje dat gewoon wit is. Dat je zeg maar op de "vehiclelights256.tga" texture een stuk in de kleur van de koplampen doet, en op de "vehiclelightson256.tga" texture het stukje rood maken. Als je dan de LED's op dat stukje mapt, en de lichten zijn uit, zijn ze wit, maar als ze aan zijn zijn ze rood, misschien dat dat een cool idee is(gewoon een ideetje dat ik zo verzin hoor) want dit ziet er wel vet uit met witte LED's

Over die velgen: Ik heb geen idee, heb je misschien de "echte" wielobjecten de namen wheel1, wheel2, wheel3, wheel4 gegeven, of iets als wheel_lf, wheel_rf, wheel_lb en wheel_rb ofzo?

Keep it up!

Greetz Mythbuster

Geplaatst:
Damn nice ride dude. Maybe you can make a bit of new light texture on the original, on the bit that is just white. Like you make it the colour of the front lights(just white) on the "vehiclelights256.tga" texture, and on the "vehiclelightson256" texture that bit is red. If you then map the LED's on that bit, when the lights are off they'll be white, and on they'll be red, wouldn't that be a cool idea?(Just a thought I just came up with though), cause this looks cool with the white LED's.

About the rims: I don't know man, did you maybe name the real wheelobjects like wheel1, wheel2, wheel3, wheel4 or something? or wheel_lf, wheel_rf, wheel_lb and wheel_rb?

Thanks and it's a cool idea, i'll make a new lights mod too :D , as for the wheels I did name the wheels as the dummy they are in (wheel_lb_dummy has wheel_lb), and if anyone knows how to add those neon effects tell me plz, like this:

http://www.youtube.com/watch?v=waUcgXVAvzg

Geplaatst: (bewerkt)

Well, there's this dude called GTA_XP on this forum, he knows something about 2DFX, and that's what you need when you want to make neon effects(as far as I know, that's the only way to get good and realistic looking neon...).

About the wheels: Try to name them something different, like "wheelleftfront" and so on, cause I THINK the names like wheel_lf etc. can cause the game to put the obect wheel_rf at every dummy. Just be sure you have that one dummy called "wheel" at the wheel_rf_dummy, if you forget that, the game automatically places the object linked to wheel_rf_dummy at every wheel dummy.

I'm going to get some sleep now :zz:.

Dutch/Nederlands:

Er is hier op het forum een gast genaamd GTA_XP, die weet het een en het ander van 2DFX, en dat is wat je nodig hebt als je neon effecten wil maken(voor zover ik weet is dat de enige manier om goede en realistische neon te krijgen)

Over de wielen: Probeer eens een andere naam, zoals "wheelleftfront" enzovoort, want ik DENK dat namen als wheel_lf enz. de oorzaak is dat het spel bij elke dummy het object wheel_rf toevoegd. Weet wel zeker dat je een dummy genaamd "wheel" bij de wheel_rf_dummy hebt staan, als je dat vergeet, zet het spel automatisch het object dat aan wheel_rf_dummy gelinkt is bij elke wiel dummy.

En nu ga ik slapen.... :zz:.

Greetz Mythbuster

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

He does speak English I thought, but I don't know how well he speaks it. You will be able to understand him though ;)

Dutch/Nederlands:

Hij spreekt wel Engels dacht ik, maar ik weet niet hoe goed hij het spreekt. Maar je kan hem wel gewoon begrijpen hoor ;)

Greetz Mythbuster

Geplaatst:
He does speak English I thought, but I don't know how well he speaks it. You will be able to understand him though ;)

Dutch/Nederlands:

Hij spreekt wel Engels dacht ik, maar ik weet niet hoe goed hij het spreekt. Maar je kan hem wel gewoon begrijpen hoor ;)

Greetz Mythbuster

GTA_XP is here the 2d expert, he has a site with a tutorial for making those neoneffects, but is Japanese so you need a translator.

he knows a much about those things, he can make neon and fire effects.

And i like your driftstyle elegy, v1,v2 and now v3.

And the sadler is cool to

Nederlands:

GTA_XP is hier de expert op gebied van 2D, hij weet een site met een tut erop voor het maken van neoneffecten, maar de site is Japans dus heb je een vertaler nodig.

He weet een heleboel erover, hij kan neonlichten maken en vuureffecten.

Ik vind je driftelegy vet, versie 1 t/m 3.

En je Sadler is ook gaaf!

Greetz

Geplaatst:

Could you send me a link of his site? Don't worry about it beings in japanese, I think I can find a translator :D

Geplaatst:
Could you send me a link of his site? Don't worry about it beings in japanese, I think I can find a translator :D

Well, you can send him a pb,(dutch for Persoonlijk bericht, English for Personal message)

The Profile of GTA_XP

KUTGW

Greetz

Geplaatst:

The site that i ve received is already translated into English.

Thats the only tut site for adding neons on cars.

If you have an exported car from Zmodeler, you ll not able to import the car in 3ds max7.

The best idea is, make a new folder with the name Original cars for 3ds and export all original cars

from gta3.img to that folder.

And then import a original car in 3ds and add some omni lights.

Export the Lights info and add them in the dff with RW Analyze.

How to add the Lights Info, you can see the Readme of the 2dfx in the folder that you have downloaded.

Its very ***** easy :puh:

But as a beginner, its too painfull in tha bad-ass!

De site die ik heb ontvangen is al vertaald in het Engels.

Dat is de enige tut site voor het toevoegen van neons.

Als je een geexporteerde wagen hebt van Zmodeler, heb je geen mogelijkheid meer

om die wagen te importeren in 3ds.

Het beste is een nieuwe map maken met de naam Origelen wagens voor 3ds

en exporteer alle originele wagens in die map.

En dan een originele wagen importeren en dan omni lights aanmaken.

Exporteer dan daarna de Lights Info en voeg de Light Info in de dff met RW Analyze.

Hoe je iets kan toevoegen met RW Analyze, kan je vinden in de map die je hebt gedowload.

Geplaatst: (bewerkt)

Thanks guys :tu:

BTW I'm working on more cars for the pack like the Blitz Sentinel (based on this Blitz Skyline) and I'm making the Sadler convertible :eten:

sadlervl8.png

sadler2yw0.png

gallery16wm4.th.jpg

Bewerkt: door ptkamikaz
Geplaatst:

Very nice work, but the tires could be thicker, it looks very skinny this way. Nice Sentinel there, but the rims are also too flat.

Keep it up, and don't forget the tires :Y !

Geplaatst:

I like those wheels in the sentinel as they are :puh: but I guess the Sadler could get more thick tires, and I need you guys to gimme ideas for the trunk, I'm going to add a custom sound system but I want more :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...