eliteforce Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 (bewerkt) Ik heb (alweer :$ ) een vraagje. Hoe kan ik zoals in de mapping tutorial bij metro een railwaystation(platform) zone maken? het kan maar 1 breed zijn en toch moet het 10 lang kunnen worden? En als ik voor de rest alle zones gebruik van die map die leeg gehaald is, en de zones aanpas, kan ik dan een goed functionerend metrospoor maken of is dat niet mogelijk? ik kan zelf geen nieuwe zones maken aangezien mijn editor dan crashed. editen kan ik de zones wel. Alvast bedankt EDIT In de originele map gaan treinen ook door gebouwen heen, wat vrij normaal is, maar als je een paar keer op A drukt zie je dat de trein een klein stukje in het gebouw zit, en dan ophoud. Heeft iemand enig idee hoe ik dat ook kan doen en dan de trein nog door kan laten rijden ook? EDIT Lantyz, ik heb mijn nieuwe map waarin ik de trein test zo goed als af, aleen de trein spawnt niet. Zou jij voor mij willen kijken of de zones en de .mis goed zijn? Heel erg bedankt TREIN.rar Bewerkt: 20 december 2007 door eliteforce Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Wat ik in de map zo snel kan zien is dat de zones onjuist liggen. De platformzone mag maar 1 block diep zijn, zo lang als het gedeelte waar de voetgangers moeten wachten en moet langs het spoor liggen. De entry-, stop en exitzone mogen ieder maar 1 x 1 block groot zijn en moeten op het spoor liggen. Daarnaast is het spoor niet in orde: een gedeelte van het spoor loopt de verkeerde kant op, op sommige stukken ontbreken pijlen en sommige stukken zijn niet als field aangemerkt. Het script lijkt in orde te zijn. Door de zones van een andere map te gebruiken kun je een prima functionerend level maken, inclusief metro's. Ik zie alleen dat je een oude versie van map0 gebruikt, of zelf een level hebt leeggehaald. Ik raad je echter aan om deze download te gebruiken. Dit is tevens een geheel lege map, maar alle zones zijn hernoemd naar een nummer, aangepast naar een 'general purpose'zone en netjes gerangschikt. Dit voorkomt dat je dubbele zones krijgt die bugs veroorzaken. Reageren
eliteforce Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2007 (bewerkt) Lantyz, Ik heb hier een nieuwe file gemaakt met de map0 zonefix. Ik heb een berichtje achter gelaten in de file, ik hoop dat jij er even naar wilt kijken en weer opnieuw posten Bedankt! TREIN2.rar Bewerkt: 21 december 2007 door eliteforce Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Het spoor klopt nu in ieder geval, maar nu ontbreken de zones (zowel die van de metro als de restart). Denk eraan dat je zones niet kunt kopiëren als je je map in een andere map plakt. Reageren
eliteforce Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2007 ja dat weet ik, maar mss kun jij die voor mij plaatsen als je zou willen, aangezien als ik er een zone bij maak dat de editor dan crashed Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Je kunt de reeds bestaande zones aanpassen door met je rechtermuisknop op een zone te klikken en 'edit zone' te kiezen. Dat is het hele idee van Map0: bij mij crasht de editor evengoed als ik nieuwe zones aan wil maken. Reageren
eliteforce Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2007 ik zal het proberen, kun je btw *** ff toe voegen op msn? dat praat wat gemakkelijker EDIT Ik snap er niet veel van, waar moet ik die dingen aanpassen met rechtermuisknop-> edit zone? en als ik bij edit->zones->edit kijk, dan zie ik dat er geen zones voor treinen zijn zoals platform zone? Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik mijn metro spoor aan de gang kan krijgen. Ik heb zones geadd maar die staan nu onder de verkeerde "afdeling" dus crashed mijn game daardoor. Ik heb geen id hoe ik dat goed kan maken, Lantyz, kun jij er mss ff naar kijken aangezien je niet op msn bent. Bedankt map0.rar Reageren
Lantyz Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Zones kun je aanpassen in world view door met je rechtermuisknop op een zone te klikken en op "Edit zones" te klikken. Je krijgt dan een venster waarin je bij "Zone type" de functie van de zone kunt wijzigen en bij "Zone name" de naam van de zone. Op onderstaande afbeelding vind je een voorbeeld van hoe de zones van het eerste station er uit horen te zien in world view. Ik heb de afbeelding ook aan de tutorial op de wiki toegevoegd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.