WackoX Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Hallo, Ik heb ook eens gehad dat als je je karakter kan kiezen dat je dan een geluidje hoor op de achtergrond (nee, niet die van de klerekast) Ik wil graag weer dat geluidje hebben op mijn eigen server maar: Hoe doe ik dat? En waar kan ik tussen èèn van de 10 geluidjes uitkiezen? Of bestaat er ook zoiets als een comando /sound en dat je dan alle geluidjes hoor die er zijn? Reageren
Azer Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Daarvoor bestaat de functie PlayerPlaySound(playerid, soundid, Float:x, Float:y, Float:z) Enkele soundids kun je hier vinden en in het bestand "Rockstar Games\GTA San Andreas\data\AudioEvents.txt". Houd er wel rekening mee dat sommige ids niet werken. Reageren
WackoX Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Wat bedoelen ze met float? kan ik daar gewoon 0 0 0 invoeren? Bedankt hij doet het, maar ik wil dus zo dat ik tijdens het karakter kiezen dat dat geluidje komt en als ik eenmaal gespawnt ben dat het geluidje stop maar het stop niet, iemand idee? >>> Door Azer: Gebruik volgende keer even de edit-knop, alvast bedankt. <<< Reageren
Sandra Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Wat bedoelen ze met float? kan ik daar gewoon 0 0 0 invoeren? Een float is een decimaal getal, dus een getal met een punt en een (paar) getal(len) erachter bijvoorbeeld 124.630 Bedankt hij doet het, maar ik wil dus zo dat ik tijdens het karakter kiezen dat dat geluidje komt en als ik eenmaal gespawnt ben dat het geluidje stop maar het stop niet, iemand idee? Zet dit bij OnPlayerSpawn: PlayerPlaySound(playerid, 1098, -1633.0308,-2240.3904,37.3984); //stop geluid Reageren
WackoX Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Oke bedankt maar waarvoor is de float (die getallen nà het geluid id) nodig? Reageren
Azer Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Officieel zijn dat de co-ordinaten waar het geluid afgespeelt wordt maar je hoort het gewoon overal. Reageren
Gangstaz Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Hoe kun je je eigen muziek erbij doen? Reageren
Sandra Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Hoe kun je je eigen muziek erbij doen? Niet.... Maar die vraag had ik ook al in je andere topic beantwoord. Reageren
WackoX Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 (bewerkt) Ik heb nu een andere vraag, het zit dus zo: Bij elke server en bij de mijne heb je altijd als je een popetje/skin kiest dat je dat een achtergrond-omgeving hebt (klerekast of ergens anders etc.) Maar hoe maak ik dat je per popetje/skin een andere achtergrond-omgeving krijgt? Bewerkt: 2 januari 2008 door Danny_k Reageren
Sandra Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 (bewerkt) Zet dit bij OnPlayerRequestClass: switch(classid) { case 0: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //1e AddPlayerClass case 1: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //2e AddPlayerClass case 2: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //3e AddPlayerClass case 3: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //4e AddPlayerClass case 4: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //5e AddPlayerClass case 5: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //6e AddPlayerClass //enzovoort } Ohja, en om de muziek te stoppen als je spawnt, zet je bij OnPlayerRequestSpawn: PlayerPlaySound(playerid, 1184, 0, 0, 0); Bewerkt: 2 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
WackoX Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 (bewerkt) Uum ik denk dat je mijn vraag iets te snel hebt gelezen, het ging niet om het geluid maar om de achtergrond Ik heb nu een andere vraag, het zit dus zo:Bij elke server en bij de mijne heb je altijd als je een popetje/skin kiest dat je dat een achtergrond-omgeving hebt (klerekast of ergens anders etc.) Maar hoe maak ik dat je per popetje/skin een andere achtergrond-omgeving krijgt? EDIT: ik denk dat ik het al heb, maar ik zeg wel als ik problemen krijg er mee. Bewerkt: 2 januari 2008 door Danny_k Reageren
Sandra Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 (bewerkt) Ohw sorry ik las 'Achtergrond-muziek' Maarja, je zou het dan zo kunnen doen: Zet dit bij OnPlayerRequestClass: switch(classid) { case 0: { SetPlayerPos(blablabla); SetPlayerCameraPos(blablabla); SetPlayerCameraLookAt(blablabla); } case 1: { SetPlayerPos(blablabla); SetPlayerCameraPos(blablabla); SetPlayerCameraLookAt(blablabla); } case 2..8: { SetPlayerPos(blablabla); SetPlayerCameraPos(blablabla); SetPlayerCameraLookAt(blablabla); } //enzovoort } Je moet dus zelf nog de coordinaten invullen. Als je dus van class 2 t/m 8 dezelfe plek wilt gebruiken, dan kan je case 2..8: gebruiken Bewerkt: 2 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
WackoX Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Yes het werkt bedankt! Ik heb nu ook animaties erbij enzo, echt gaaf. Reageren
Remcconen Geplaatst: 3 januari 2008 Rapport Geplaatst: 3 januari 2008 (bewerkt) Ik heb dat probleem ook alleen ik heb het anders maar het werkt niet: public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { //--------------------------V-L-I-E-G-V-E-L-D----------------------------------------- SetPlayerPos(playerid, 1503.5924,-2459.6384,13.5547); SetPlayerCameraPos(playerid, 1510.8149,-2459.2192,13.5547); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1503.5924,-2459.6384,13.5547); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Pilot",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 1",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 2",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 3",2500,4);} case 4: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 4",2500,4);} case 5: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 5",2500,4);} case 6: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 6",2500,4);} } //----------------------------G-R-O-V-E------------------------------------------------ } SetPlayerPos(playerid, 2495.1118,-1687.1165,13.5145); SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.0984, -1681.5549, 13.3388); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145); SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~CJ",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 1",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 2",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 3",2500,4);} } //------------------------------P-O-L-I-C-E-------------------------------------------- { SetPlayerPos(playerid, -1626.9955,675.0901,7.1875); SetPlayerCameraPos(playerid, -1626.9955,675.0900,7.1875); SetPlayerCameraLookAt(playerid, -1626.9955,675.0901,7.1875); SetPlayerFacingAngle(playerid, 180.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 1",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 2",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 3",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 4",2500,4);} } //-----------------------------A-R-M-Y---------------------------------------------------- } SetPlayerPos(playerid, -1453.9893,477.9228,7.1875); SetPlayerCameraPos(playerid, -1453.9893,477.9227,7.1875); SetPlayerCameraLookAt(playerid, -1453.9893,477.9228,7.1875); SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 1",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 2",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 3",2500,4);} } } Wat doe ik fout? Bewerkt: 3 januari 2008 door Remcconen Reageren
WackoX Geplaatst: 3 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2008 Kan je mischien zeggen ''wat'' er niet werkt? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.