Jump to content

Geluidjes!


Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb ook eens gehad dat als je je karakter kan kiezen dat je dan een geluidje hoor op de achtergrond

(nee, niet die van de klerekast)

Ik wil graag weer dat geluidje hebben op mijn eigen server maar:

Hoe doe ik dat?

En waar kan ik tussen èèn van de 10 geluidjes uitkiezen?

Of bestaat er ook zoiets als een comando /sound en dat je dan alle geluidjes hoor die er zijn?

Geplaatst:

Daarvoor bestaat de functie

PlayerPlaySound(playerid, soundid, Float:x, Float:y, Float:z)

Enkele soundids kun je hier vinden en in het bestand "Rockstar Games\GTA San Andreas\data\AudioEvents.txt".

Houd er wel rekening mee dat sommige ids niet werken.

Geplaatst:

Wat bedoelen ze met float? kan ik daar gewoon 0 0 0 invoeren?

Bedankt hij doet het, maar ik wil dus zo dat ik tijdens het karakter kiezen dat dat geluidje komt en als ik eenmaal gespawnt ben dat het geluidje stop maar het stop niet, iemand idee?

>>> Door Azer: Gebruik volgende keer even de edit-knop, alvast bedankt. <<<

Geplaatst:
Wat bedoelen ze met float? kan ik daar gewoon 0 0 0 invoeren?

Een float is een decimaal getal, dus een getal met een punt en een (paar) getal(len) erachter

bijvoorbeeld 124.630

Bedankt hij doet het, maar ik wil dus zo dat ik tijdens het karakter kiezen dat dat geluidje komt en als ik eenmaal gespawnt ben dat het geluidje stop maar het stop niet, iemand idee?

Zet dit bij OnPlayerSpawn:

PlayerPlaySound(playerid, 1098, -1633.0308,-2240.3904,37.3984); //stop geluid

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb nu een andere vraag, het zit dus zo:

Bij elke server en bij de mijne heb je altijd als je een popetje/skin kiest dat je dat een achtergrond-omgeving hebt (klerekast of ergens anders etc.)

Maar hoe maak ik dat je per popetje/skin een andere achtergrond-omgeving krijgt?

Bewerkt: door Danny_k
Geplaatst: (bewerkt)

Zet dit bij OnPlayerRequestClass:

switch(classid)
{
case 0: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);}  //1e AddPlayerClass
case 1: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);}  //2e AddPlayerClass
case 2: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);}  //3e AddPlayerClass
case 3: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);}  //4e AddPlayerClass
case 4: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);}  //5e AddPlayerClass
case 5: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);}  //6e AddPlayerClass
//enzovoort
}

Ohja, en om de muziek te stoppen als je spawnt, zet je bij OnPlayerRequestSpawn:

PlayerPlaySound(playerid, 1184, 0, 0, 0);

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Uum ik denk dat je mijn vraag iets te snel hebt gelezen, het ging niet om het geluid maar om de achtergrond :puh:

Ik heb nu een andere vraag, het zit dus zo:

Bij elke server en bij de mijne heb je altijd als je een popetje/skin kiest dat je dat een achtergrond-omgeving hebt (klerekast of ergens anders etc.)

Maar hoe maak ik dat je per popetje/skin een andere achtergrond-omgeving krijgt?

EDIT: ik denk dat ik het al heb, maar ik zeg wel als ik problemen krijg er mee.

Bewerkt: door Danny_k
Geplaatst: (bewerkt)

Ohw sorry ik las 'Achtergrond-muziek'

Maarja, je zou het dan zo kunnen doen:

Zet dit bij OnPlayerRequestClass:

switch(classid)
{
case 0: 
	{
		SetPlayerPos(blablabla);
		SetPlayerCameraPos(blablabla);
		SetPlayerCameraLookAt(blablabla);
	}
	case 1:
	{
		SetPlayerPos(blablabla);
		SetPlayerCameraPos(blablabla);
		SetPlayerCameraLookAt(blablabla);
	}
	case 2..8:
	{
		SetPlayerPos(blablabla);
		SetPlayerCameraPos(blablabla);
		SetPlayerCameraLookAt(blablabla);
	}
		//enzovoort
}

Je moet dus zelf nog de coordinaten invullen.

Als je dus van class 2 t/m 8 dezelfe plek wilt gebruiken, dan kan je

case 2..8:

gebruiken

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb dat probleem ook alleen ik heb het anders maar het werkt niet:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
//--------------------------V-L-I-E-G-V-E-L-D-----------------------------------------
SetPlayerPos(playerid, 1503.5924,-2459.6384,13.5547);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1510.8149,-2459.2192,13.5547);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1503.5924,-2459.6384,13.5547);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.0);
switch (classid)
{
		case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Pilot",2500,4);}
		case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 1",2500,4);}
		case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 2",2500,4);}
		case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 3",2500,4);}
		case 4: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 4",2500,4);}
		case 5: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 5",2500,4);}
		case 6: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 6",2500,4);}
		}
//----------------------------G-R-O-V-E------------------------------------------------
}
SetPlayerPos(playerid, 2495.1118,-1687.1165,13.5145);
SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.0984, -1681.5549, 13.3388);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0);
switch (classid)
{
		case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~CJ",2500,4);}
		case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 1",2500,4);}
		case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 2",2500,4);}
		case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 3",2500,4);}
}
//------------------------------P-O-L-I-C-E--------------------------------------------
{
SetPlayerPos(playerid, -1626.9955,675.0901,7.1875);
SetPlayerCameraPos(playerid, -1626.9955,675.0900,7.1875);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, -1626.9955,675.0901,7.1875);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 180.0);
switch (classid)
{
		case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 1",2500,4);}
		case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 2",2500,4);}
		case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 3",2500,4);}
		case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 4",2500,4);}
}
//-----------------------------A-R-M-Y----------------------------------------------------
}
SetPlayerPos(playerid, -1453.9893,477.9228,7.1875);
SetPlayerCameraPos(playerid, -1453.9893,477.9227,7.1875);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, -1453.9893,477.9228,7.1875);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);
switch (classid)
{
		case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 1",2500,4);}
		case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 2",2500,4);}
		case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 3",2500,4);}
  	}
}

Wat doe ik fout?

Bewerkt: door Remcconen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...