gta-pilot Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 hoi Nou,,,,, Ik heb zelf me PC inelkaar gezet en ik wilde nu mijn processor upgraden. Dus ik kocht een betere processor ik maak me kast open haal de koelerer af, Maar ik kan de processor niet zien dus ik zoeken zoeken en soms een beetje drukken. Naar ik kon hem niet vinden. Dus ik zet de koeler er weer op en sluit alles weer aan dan start ik me PC op. Maar ik krijg geen beeld., ik heb alles geprobeerd Reageren
SummerBase Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Is de koelvloeistof van de processor niet beschadigd tijdens het openmaken van de kast? Dit kan namelijk op een té warme processor resulteren. Waardoor sommige onderdelen niet werken. Je kunt een tube koelvloeistof gewoon kopen in de dichtstbijzijnde computer zaak. Ook kan het wezen dat je tijdens het bekijken van de computer iets kapot hebt gemaakt of iets onvolledig terug hebt geplaatst. Succes! Reageren
gta-pilot Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2007 (bewerkt) de koelvloeisof is nog zoas het hoort en ik heb niks geraakt (denk ik) Bewerkt: 21 december 2007 door gta-pilot Reageren
Schno009 Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Je kunt je processor niet zien??? Post eens een foto, ik ben héél erg benieuwd naar je fantoomprocessor Heb je al eens geprobeerd om dat kleine hendeltje over te halen en dan dat printplaatje uit de socket te halen? Reageren
RonaldVC Geplaatst: 23 december 2007 Rapport Geplaatst: 23 december 2007 Je moet altijd erg voorzichtig zijn met het loshalen van je CPU. Het probleem wat vaak voorkomt is dat de koelpasta dermate verouderd is dat het als een soort van lijm is gaan werken op het koelblok. Regelmatig zie ik gevallen waarbij iemand het koelblok loshaalde en daarbij de CPU ook uit de socket trekt. Misschien is dat bij jou ook het geval, en is dat de reden dat je de CPU niet gezien hebt.. Vaak, bij zo'n geval beschadig je meerdere tandjes van de CPU zodat het bij het terugplaatsen in de socket niet meer goed contact hebt. Nniet alle tandjes werken meer even goed. Dat hoeft geen probleem te zijn, want sommige CPU's werken gewoon door als een tandje krom is of zelfs afgebroken. (toevallig weet ik dit uit eigen ervaring) Dit kan dus ook de reden zijn dat je nu geen beeld meer hebt. De CPU is dermate beschadigd dat het niet juist functioneerd.. Ik raadt je dan ook aan de pc na te laten kijken door een technische dienst voordat je (misschien) meerdere dingen beschadigd. Start de pc wel gewoon op en hoor je de piepjes tijdens het opstarten, kan het zijn dat de CPU nog steeds werkt, en zal je moeten kijken of je misschien perongeluk een kabel hebt losgetrokken wat er dus voor zorgt dat je geen beeld hebt. Misschien heb je een kabel losgemaakt en vergeten weer aan te sluiten.. Als je weinig ervaring hebt met het inbouwen of loshalen van onderdelen in een pc kan je het beste gewoon laten doen door een computerwinkel of technische dienst. Ga je toch zelf aan de slag remember: gaat iets zwaar of komt iets moeilijk van zijn plaats probeer dan niets te forceren. Bij het loshalen en inbouwen van onderdelen is doorgaans nooit kracht nodig. Druk of trek je iets met geweld los doe je het op de foute manier en is de kans groot dat je de boel beschadigd. Reageren
Schno009 Geplaatst: 23 december 2007 Rapport Geplaatst: 23 december 2007 Ik ben er eens wat onderzoek over gaan doen . In de datasheet van een Socket 939 processor staat op pagina 29 en 30 een pin-tabel met de aansluitingen. Kijk voor de grap maar eens hóeveel VSS en VDD (kun je zien als de + en de -) aansluitingen er zijn. Je kunt er dus best wel een paar missen Reageren
gta-pilot Geplaatst: 24 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 december 2007 (bewerkt) Ik had de processor niet gezien omdat ik dacht dat hij er anders uit zag dus ik heb alles er weer terug geplaast aangezet geen beeld... uit gezet... alles kabels ff aandieuwen aanzetten *krrrtakakak boem krrrr* voeding kapot... nieuwe voeding gekocht. Doet nog niks me broer er laten kijken (heeft ICT opleiding gedaan) weet het ookniet zeker dankt dat het moederbord dooooooooooooood is... en is nu naar een reperateur. Dat is het verhaal van mijn PC! zo ging het dus.... PS. Ik had een 939 gehaald maar ik moes een A hebbe of iets in die richting @___@ @ronald ik heb veeel PC's in elkaar gezet en hij geeft de piepje ook nietmeer dus ik en mijn broer denken dat de BIOS kapot is... En de CPU hebben we uitermateg getest en is niet kapot Bewerkt: 24 december 2007 door gta-pilot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.