Jump to content

.htaccess

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste mede-forummers,

Ik heb op mijn site een CMS draaien die gebruikt maakt van SEF (Search Engine Friendly Urls). Dit houd in i.p.v.

www.domain.nl/article.php?section=pc&article_id=5

dat het

www.domain.nl/article/pc/5 word.

Mijn probleem is het volgende: Als ik op een link klik krijg ik een 404 error (voorbeeld). Dit kan je verhelpen door .htaccess aan te passen. Alleen mijn vraag is wat ik dan aan moet passen.

Ik heb mijn CMS gewoon in de hoofdmap gezet /. Dit bovenstaande heb ik al geprobeerd alleen werkt het niet. Verder is mod_rewrite toegestaan. Hier

Staat de support page alleen werkt dit niet, tenminste bij mij deed ie het niet.

Alvast bedankt.

.htaccess.rar

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst: (bewerkt)

Volgens dit artikel is het vrij simpel: maak een HTML-bestand aan (bijvoorbeeld 404.html) en zet in de .htaccess het volgende:

ErrorDocument 404 /errors/404.html

Zet je 404.html in de map errors (die weer in je root staat) en je .htaccess ook in de root. Uploaden en als het goed is, werkt het dan. Er staat tevens een lijst van meer foutmeldingen, die je op dezelfde manier kan toevoegen. Succes! :)

Edit: @ hieronder: Ja, ik zie het, ik dacht dat je de 404-pagina wilde aanpassen. :$

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Sorry denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd :( Maar mijn server ziet het niet, hij zie de verkeerde link. index.php?action=blabla&id=3

daar kijkt ie in en niet in /blabla/3

Klik klik maar op een van de URLs. Misschien weet je dan wat ik bedoel :Y

Geplaatst:

Volgens mij heeft je host gewoon de module mod_rewrite van Appache uitgeschakkeld... Je kan je host contacteren en vragen of mod_rewrite aanstaat en als deze niet aanstaat vragen of ze mod_rewrite willen aanzetten. Anders denk ik dat je een alternatief zal moeten zoeken. :Y

Geplaatst:
Volgens mij heeft je host gewoon de module mod_rewrite van Appache uitgeschakkeld... Je kan je host contacteren en vragen of mod_rewrite aanstaat en als deze niet aanstaat vragen of ze mod_rewrite willen aanzetten. Anders denk ik dat je een alternatief zal moeten zoeken. :Y

Dit had ik al gedaan. Volgens dit onderstaande gesprek staat het aan.

Candy: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. How may I assist you?

you: Good evening

you: my question is if mod_rewrite is enabled on the servers

you: I currently have some problems with my .htaccess file

Candy: Hello there!

you: My question is if mod_rewrite is enabled on the servers

Candy: Yes it is

you: allright, but currently I've some problems with my .htaccess file

you: it says a 404 error

you: I've updated it but it doesn't work

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...