ikt Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Hallo iedereen Ik wil naar aanleiding van dit filmpje: http://www.metacafe.com/watch/756433/laser_flashlight_hack/ een laser-lamp maken can een CD-speler. [Een DVD brander is iets teveel van het goede] Maar ik krijg dat lampje niet aan het branden! (ik ben er al achter gekomen wat de laser is en ik heb alle aansluitingen geprobeerd) Dus weet iemand hoe ik dat ding aan het branden krijg? Alvast bedankt Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Gaat dit nu met alle lampjes of alleen met een bestaande laser waar je die diode vervangt ? Tom Reageren
WackoX Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Nep, lijkt net echt maar het filmpje is nep gemaakt, hij ''lasert'' helemaal niet ''brandend'' door iets heen Reageren
Schno009 Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 DIT IS ZO VERSCHRIKKELIJK DOM WAT JE AAN HET DOEN WAS! Ik hoop oprecht voor je dat je geen permanente schade aan je oog hebt! Ga eerst wat over de materie lezen voordat je eraan gaat beginnen! De laser uit een DVD speler/brander is een rode laser, die kun je zien. De laser uit een CD speler daarintegen is een UV laser (die je dus niet ziet). Die is trouwens wél even sterk als de DVD laser, en kan je ogen net zo goed kapot maken. Een CD laser is zo verschrikkelijk gevaarlijk... Snel weggooien! Dit soort filmpjes word ik trouwens ook gek van. Veel te gevaarlijk voor de consument. Voor deze klasse lasers ben je nog nét geen vergunning nodig... Eventjes wat leesvoer voor de rest die nog wel een goed zicht heeft: Wikipedia over Lasers Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 23 december 2007 Rapport Geplaatst: 23 december 2007 (bewerkt) LOL, ik heb er pas geleden ook een gemaakt, en ook met een CD brander laser. Hij deed het best goed en was best heet. Ik heb hem gemaakt voor niewjaar, kan ik veilig vuurwerk afsteken . Bewerkt: 23 december 2007 door stefaneke Reageren
ikt Geplaatst: 24 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 december 2007 DIT IS ZO VERSCHRIKKELIJK DOM WAT JE AAN HET DOEN WAS! Ik hoop oprecht voor je dat je geen permanente schade aan je oog hebt! Ga eerst wat over de materie lezen voordat je eraan gaat beginnen! De laser uit een DVD speler/brander is een rode laser, die kun je zien. De laser uit een CD speler daarintegen is een UV laser (die je dus niet ziet). Die is trouwens wél even sterk als de DVD laser, en kan je ogen net zo goed kapot maken. Een CD laser is zo verschrikkelijk gevaarlijk... Snel weggooien! Dit soort filmpjes word ik trouwens ook gek van. Veel te gevaarlijk voor de consument. Voor deze klasse lasers ben je nog nét geen vergunning nodig... Eventjes wat leesvoer voor de rest die nog wel een goed zicht heeft: Wikipedia over Lasers Ik ben me bewust van deze gevaren, en ik kijk niet in die dingen @.@ [ik heb op diezelfde pagiana gelezn dat als je erin kijkt je oog eerst blind wordt, dan heb je pijn, en dan pas kijk je weg] Maar goed, dit kun je dus niet zien.. En ik heb dat lampje gemold doordat ik er met een iets te hete soldeerapparaat dichtbij zat.. Maar als dat ding zo sterk is, dan kan het toch nog wel iets in de fik steken? Reageren
Galiorix Geplaatst: 24 december 2007 Rapport Geplaatst: 24 december 2007 Het verschil tussen de laser van een CD speler en een DVD Brander is dat een CD speler-laser hoefd in feite niks te branden en alleen te lezen. Bij het branden van DVDtjes worden er gaatjes in de DVD gebrand (ja, echt gebrand). Dus de laser kan echt branden, die van een CD Speler niet. Ik heb hier thuis nog een ouwe CD Speler staan en ik zou het best wel een keer willen uitproberen Greetz Reageren
Schno009 Geplaatst: 24 december 2007 Rapport Geplaatst: 24 december 2007 Ik ben me bewust van deze gevaren, en ik kijk niet in die dingen @.@ [ik heb op diezelfde pagiana gelezn dat als je erin kijkt je oog eerst blind wordt, dan heb je pijn, en dan pas kijk je weg] Maar goed, dit kun je dus niet zien.. En ik heb dat lampje gemold doordat ik er met een iets te hete soldeerapparaat dichtbij zat.. Maar als dat ding zo sterk is, dan kan het toch nog wel iets in de fik steken? Je netvlies is ff wat anders als een lucifer. Je kunt je ogen makkelijk mollen met een laserpointertje van de blokker, terwijl je een stukje hout niet eens warm krijgt. Een CD-speler laser heeft een veel hogere sterkte als een laserpointertje, maar waarschijnlijk niet genoeg om iets te verbranden. Ik heb je gewaarschuwd... reflecties van bepaalde objecten (sterk glimmend geverfd oppervlak) zijn meestal sterk genoeg om je ogen te verneuken. UV lasers blijf ik liever van af. Dingen die je niet kunt zien maar wel schade aan kunnen brengen... Laat die laser gewoon zitten in je drive! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.