Jump to content

texturen bij model in vc anders

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een model gemaakt en in vc gezet alles is goed gegaan maar toen ik hem zal had hij een andere textuur:

fout.jpg

en ik had deze:

fout1.jpg

Hoe komt dit en hoe kan ik wel de goede texturen er op krijgen.

SORRY IK WAS IN HET VERKEERDE FORUM KAN IEMAND HEM VERPLAATSEN

Bewerkt: door gtaloser
Geplaatst:

Heeft je objct in Zmodeler we de juiste textuur ?

Zo nee, dan moet je de textuur dus nog aan het object toekennen.

Zo ja, dan heb je mogelijk vergeten de txd file in de gta3.img file te zetten, of heb je bij het aanmaken van het object in moo-mapper de textuur niet goed toegekent.

Geplaatst:
Ik heb alles goed gedaan met de texturen maar ik zie hem nog steeds niet

Nee, je hebt iets niet goed gedaan, anders zag je de textuur wel goed,

dus nogmaals:

Zie je in Zmodeler wel de juiste textuur op je object?

Heb je de txd file aan de gta3.img toegevoegd?

• 3 weken later...
Geplaatst:

ik ben ff over nieuw begonnen en heb met metaal dinges een halfpipe die ik zelf heb gemaakt een rood kleurtje gegeven maar wat moet ik nu doen want als ik hem als dff file opsla wat moet ik dan bij dat txd veld bij moo mapper plaatsen?

Geplaatst:

Je moet in Zmodeler of een ander pakket (metaal dinges ??? ) texturen toekennen aan de verschillende oppervlakten van het model in de dff file.

Dan moet je all de gebruikte texturen tesamen voegen in een txd file.

Deze txd file moet je samen met de dff file in de gta3.img file zetten.

Tenslotte maak je in moo-mapper een nieuwe IDE entry aan, waarin je verwijst naar de dff file en de bijbehorende txd file.

succes....

Geplaatst: (bewerkt)

Het is nog steeds niet gelukt,

Maar dit is wat ik heb gedaan:

1. heb 1 object in zmodeler gemaakt en dan material editor geopend dan primary texturen aan gevinkt dan load map en een plaatje toe gevoegd en daarna geexport als een dff en een x file waar ik een COL file heb van gemaakt

2. daarna heb ik dat ene plaatje wat ik op de dff en de x file heb gedaan een txd file van gemaakt met txd builder

3. Moo mapper gestart en rechts oceandrv aangevinkt en bij itemplacement aangeklikt en bij object definition hem aan geklikt en add gedaan en daar de dff aan gewezen en de txd en LOD 300 ingevult

4. daarna heb ik de col file in de map oceandrv geplaatst en GTA.dat bewerkt op de goede manier

Mijn vraag wat doe ik verkeerd

Bewerkt: door gtaloser
Geplaatst:

Dat klinkt inderdaad redelijk compleet, ik neem aan dat je de DFF en TXD files ook aan de GTA3.img hebt toegevoegd..

Wat ik me nog kan voorstellen, is dat je de naam van de texture in de txd file niet hetzelfde hebt gemaakt als de naam van de file die ja in zmodeler als texture hebt geladen.

Als het niet lukt kun je jouw txd en dff file misschien ergens online zetten, zodat ik er een kijkje in kan nemen....

succes

Geplaatst:

Ik heb mijn Dff en TXD niet in gta3.img gedaan dat gebeurt toch automatisch als ik ze in moo mapper aanwijs

Geplaatst:

Is dat zo? Ik doe het altijd met de hand m.b.v. IMG-tool.

Ik bedenk net dat het ook nog een probleem kan zijn dat je uncompressed textures gebruikt op jouw PC. VC maakt dan bij de eerste keer opstarten een uncompressede copy van alle textures in txd.img.

Als je txd.img en txd.dir weggooid ( of beter ergens ander naar toe kopieerd, just in case). Dat gaat VC deze opnieuw aanmaken als ja daarna weer start.

Als jouw textures alleen aan de gta3.img waren toegevoegd (door moo-mapper), dan zou hij door deze actie daarna ook in txd.img beschikbaar zijn.

Als je geen txd.img en txd.dir kunt vinden, is dit verhaal niet op jouw computer van toepassing, dit hangt af van je grafische kaart...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...