Nemean^inf Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 (bewerkt) Wat gaan we eerst doen? - Zorg dat je de onderstaande benodigdheden hebt. Windows XP Ervaring van Registers (Gevorderde) Doe dit niet zonder toestemming van de beheerder/eigenaar van de computer! - Bedankt Joriz. Tweak UI - In deze les ga je leren hoe je een prullenbak kunt verwijderen van je Desktop, er zijn diverse manieren maar ik ga de 2 beste mogelijkheden aan je geven. Een prullenbak is natuurlijk erg leuk, maar heb je een leuke sidebar met daarin een prullenbak wordt die gene op je pc erg onnodig. Prullenbak verwijderen via het register "Windows XP" Let op, schade aan je systeem en of problemen in het register is niet voor mijn verantwoording, alles wat je doet is voor je eigen rekening, wees voorzichtig in het register, en verwijder/wijzig niet zo maar het verkeerde. Als je het register opent maak eerst een back up van het register, gaat er iets fout kan je het altijd terug zetten! Je maakt een back-up door middel van Export, let wel op dat niemand er mee kan knoeien! Stap 1. Open start menu Stap 2. Ga naar Uitvoeren Stap 3. Type in "Regedit" (Natuurlijk zonder de " ) Stap 4. Zoek de volgende Register Sleutel op: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}] @="Recycle Bin" Stap 5. Verwijder deze. Prullenbak verwijderen via TweakUI Stap 1. Download TweakUI http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe Stap 2. Ga het Installatie proces door. Stap 3. Open TweakUI Stap 4. Ga naar het menu, Desktop. Stap 5. Vink het vinkje bij Prullenbak uit. Stap 6. Zie dat je prullenbak weg is. Hopelijk heeft deze les/Tutorial iets opgelost. Succes ermee! >>> Door SummerBase: Ik heb de titel even aangepast, omdat "Prullenbak verwijderen" als titel meer zegt dan "Tip".<<< Bewerkt: 22 december 2007 door SummerBase Reageren
Woetsha Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Goede tutorial ! Maar waarom zou je je prullenbak willen verwijderen ? (Bij Windows Vista kan je hem gewoon verwijderen .) Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 22 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Ik heb er 1 reden voor neergezet: Een prullenbak is natuurlijk erg leuk, maar heb je een leuke sidebar metdaarin een prullenbak wordt die gene op je pc erg onnodig. Dat is bij mijn geval. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.