Jump to content

Handige dingetjes

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi :cya:

ik zie telkens servers waar iedereen heele handige dingen erin heeft. bijvoorbeeld wapens die je op kan pakken en zich kan teleporteren enzo.

weet iemand hoe ik wapens op de weg leg?

hoe ik telepoorten maak?

hoe ik cheats in mijn gta sa:mp zet?

en als je nog lueke dingen weet zeg het me dan :tu:

Groetjes Corné ^_^

Geplaatst:

ik zie telkens servers waar iedereen heele handige dingen erin heeft. bijvoorbeeld wapens die je op kan pakken en zich kan teleporteren enzo.

hoe ik telepoorten maak?

Groetjes Corné ^_^

Voor wapenpickups, gebruik CreatePickUp of AddStaticPickUp

Voor teleports moet je hier eens kijken >>klik<<

Het komt er op neer dat je voor teleports de functie SetPlayerPos nodig hebt.

En cheaten is verboden op sa-mp

als je betrapt wordt met cheats, kan je permanent van de master server verbannen worden en kan je dus nooit meer sa-mp spelen.

En cheaten is sowieso erg kinderachtig.

Geplaatst:

hoe ik telepoorten maak?

Groetjes Corné ^_^

Voor wapenpickups, gebruik CreatePickUp of AddStaticPickUp

Voor teleports moet je hier eens kijken >>klik<<

Het komt er op neer dat je voor teleports de functie SetPlayerPos nodig hebt.

En cheaten is verboden op sa-mp

als je betrapt wordt met cheats, kan je permanent van de master server verbannen worden en kan je dus nooit meer sa-mp spelen.

En cheaten is sowieso erg kinderachtig.

maar ik bedoel cheats in mijn eigen server. die zie ik op een heele boel servers. of commands. dat je bijvoorbeeld opeens een ander poppetje bent

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal echter nog eventjes een paar commando's neerzetten voor de wapens en teleports, en nog een klein voorbeeldje van de Change-skin. Allereerst de weapon-pickup. Zet bovenaan het wapen zodat hij wordt herkend, op deze manier:

new minigun;

Zoals je ziet heb ik als voorbeeld de minigun gebruikt. Nu moet je bij 'OnGamemodeInit' zet je nu de volgende twee regeltjes:

AddStaticPickup(362, 2, x, y, z);
		  Minigun = CreatePickup(362, 2, x, y, z);

De X, Y en Z vervang je door je eigen coördinaten. 362 is het modelnummer van de minigun, en 2 is het type spawn. Goed, nu moet je alleen nog zorgen dat je kogels krijgt, want op deze manier krijg je heel weinig. Zoek in je script naar:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) {

Hier zet je hem uiteindelijk neer. Nu moet je het volgende stukje neerzetten:

if(pickupid == Minigun) {
		GivePlayerWeapon(playerid, 38, 100000);
		return 1;
}

Dit doe je bij elk wapen opnieuw. Aan de 'if' kun je zien, dat als je de Minigun pakt, je het ID 38 krijgt, de minigun, en 100.000 kogels. Deze kun je zelf aanpassen, maar maak hem niet te groot. Dan heb je kans dat de boel crasht. ;)

Nu gaan we verder met de teleports. Zoek naar de 'OnPlayerCommandText' callback. Daar zet je de volgende code neer:

if (strcmp(cmdtext,"/naamvanjeteleport",true) == 0) {
	 SetPlayerPos(playerid, X, Y, Z);
 return 1;
}

Ook hier vervang je de X, Y en Z door je eigen coörds, en vul je zelf je commando in. Zorg ervoor dat deze callbacks (ook van de objecten!) worden afgesloten met:

return 0;
}

Als laatste nog de skin veranderen als je door een bepaald object heenloopt. Dit is op zich niet zo moeilijk, aangezien je nu weet hoe je een object plaatst. Plaats een object naar keuze, maakt niet uit wat. Deze plaats je bij de OnGamemodeInit en zet je weer bovenaan je script met 'new naam;'. Als laatste zet je bij de 'OnPlayerPickUpPickup' weer zo'n soortgelijke code, nu zal het er als volgt uitzien:

Bovenaan je script:

new naamvanjeobject;

Vervolgens bij de OnGameModeInit:

AddStaticPickup(x, 2, X, Y, Z);
naamvanjeobject = CreatePickup(x, 2, X, Y, Z);

Nu vervang je 'x' door het model van het object, en vervang je de X, Y en Z door je eigen. Als laatste zetten we dit bij de OnPlayerPickUpPickup deze code:

if(pickupid == naamvanjeobject) {
 SetPlayerSkin(playerid, skin-id);
 return 1;
}

Voor een overzicht van alle skins moet je eventjes op deze site kijken. :)

PS: De uitlijning is bij sommige niet helemaal goed, deze moet je zelf eventjes fixen. :)

Edit@hieronder:

Hoe bedoel je precies?

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:

Das geen cheat, maar gewoon een commando.

Gebruik SetPlayerSkin(playerid, skin-id);

daarvoor.

srrie kwas een beetje onduidelijk. mijn fout. ik ben ook nog maar een beginner.

Geplaatst:
Ik zal echter nog eventjes een paar commando's neerzetten voor de wapens en teleports, en nog een klein voorbeeldje van de Change-skin. Allereerst de weapon-pickup. Zet bovenaan het wapen zodat hij wordt herkend, op deze manier:

new minigun;

Zoals je ziet heb ik als voorbeeld de minigun gebruikt. Nu moet je bij 'OnGamemodeInit' zet je nu de volgende twee regeltjes:

AddStaticPickup(362, 2, x, y, z);
		  Minigun = CreatePickup(362, 2, x, y, z);

De X, Y en Z vervang je door je eigen coördinaten. 362 is het modelnummer van de minigun, en 2 is het type spawn. Goed, nu moet je alleen nog zorgen dat je kogels krijgt, want op deze manier krijg je heel weinig. Zoek in je script naar:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) {

Hier zet je hem uiteindelijk neer. Nu moet je het volgende stukje neerzetten:

if(pickupid == Minigun) {
		GivePlayerWeapon(playerid, 38, 100000);
		return 1;
}

Dit doe je bij elk wapen opnieuw. Aan de 'if' kun je zien, dat als je de Minigun pakt, je het ID 38 krijgt, de minigun, en 100.000 kogels. Deze kun je zelf aanpassen, maar maak hem niet te groot. Dan heb je kans dat de boel crasht. ;)

Nu gaan we verder met de teleports. Zoek naar de 'OnPlayerCommandText' callback. Daar zet je de volgende code neer:

if (strcmp(cmdtext,"/naamvanjeteleport",true) == 0) {
	 SetPlayerPos(playerid, X, Y, Z);
 return 1;
}

Ook hier vervang je de X, Y en Z door je eigen coörds, en vul je zelf je commando in. Zorg ervoor dat deze callbacks (ook van de objecten!) worden afgesloten met:

return 0;
}

Als laatste nog de skin veranderen als je door een bepaald object heenloopt. Dit is op zich niet zo moeilijk, aangezien je nu weet hoe je een object plaatst. Plaats een object naar keuze, maakt niet uit wat. Deze plaats je bij de OnGamemodeInit en zet je weer bovenaan je script met 'new naam;'. Als laatste zet je bij de 'OnPlayerPickUpPickup' weer zo'n soortgelijke code, nu zal het er als volgt uitzien:

Bovenaan je script:

new naamvanjeobject;

Vervolgens bij de OnGameModeInit:

AddStaticPickup(x, 2, X, Y, Z);
naamvanjeobject = CreatePickup(x, 2, X, Y, Z);

Nu vervang je 'x' door het model van het object, en vervang je de X, Y en Z door je eigen. Als laatste zetten we dit bij de OnPlayerPickUpPickup deze code:

if(pickupid == naamvanjeobject) {
 SetPlayerSkin(playerid, skin-id);
 return 1;
}

Voor een overzicht van alle skins moet je eventjes op deze site kijken. :)

PS: De uitlijning is bij sommige niet helemaal goed, deze moet je zelf eventjes fixen. :)

Edit@hieronder:

Hoe bedoel je precies?

okee bedankt! aleen hoe weet ik nou welke wapen je hebt. ik weet dat je daarvoor dus je modelnummer moet gebruiken maar welk wapen hoort dan bij dat modelnummer?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...