Jump to content

Dual Core processor aanschaffen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heyz,

Ik zit er over na te denken om in mijn huidige computer een Dual Core Processor te zetten. Waarom? Omdat ik heel graag Windows Vista zou draaien op mijn Desktop maar met de processor die er nu in zit heb ik het gevoel dat het niet helemaal wil lopen. Het loopt namelijk heel vaak vast.

Deze computer waar ik het over heb ik gekocht met de volgende speceficaties:

Oude status:

Processor: Intel Celeron D Processor , 3.2 Ghz

Geheugen: 512 MB DDR Geheugen

Videogeheugen: 64 MB Shared Videomemory

HD: 160 GB

Op dit moment ziet mijn computer er zo uit:

Huidige status:

Processor: Intel Celeron D Processor , 3.2 Ghz

Geheugen: 1.5 GB DDR Geheugen

Videogeheugen: Radeon 9600 PRO ( 128 MB )

HD: 160 GB

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Intel Pentium Dual-Core E2160, dit is een dual core processor met een kloksnelheid van 1.8 Ghz. Tevens is hij niet erg duur, voor 80 euro heb ik hem in huis. Maar nu heb ik een aantal vragen rondom het aanschaffen van deze of een andere processor.

• Past de processor op mijn huidige moederbord of moet ik die ook eerst gaan vervangen?

• Aangezien een dual core processor nieuwer is dan mijn huidige neem ik aan dat hij ook meer nodig heeft qua vermogen, hoe zit dit? Moet ik een nieuwe voeding kopen?

• CPU Voet, Frontsidebus speed en L2Cache lijken mij belangrijke gegevens wie kan mij hier wat meer over vertellen?

• Wie heeft ervaring met het inbouwen van een processor? Is het moeilijk? Ik heb het laatst op school gedaan met een oude Intel Pentium 4 en dat ging niet helemaal geweldig.

• Zal Vista Home Premium nu wel op mijn computer lekker draaien?

Tevens zou ik het fijn vinden als er iemand is die misschhien nog meer informatie weet en mij die zou willen geven.

Link naar processor die ik wil kopen

Twee screens uit Everest, mochten deze nodig zijn, hierin staat informatie over de Frontsidebus van mijn moederbord:

7ydqmjd.jpg

87bu7lw.jpg

Bewerkt: door Blink
Geplaatst:

De E2160 is niet echt een Dual core CPU. Ik zal wachten tot begin volgend jaar de E1xxx series komen. Deze zijn sneller, ongeveer zelfdeprijs, zelfde socket, meer cache geheugen en op 45nm gebakken.

Wie heeft ervaring met het inbouwen van een processor? Is het moeilijk? Ik heb het laatst op school gedaan met een oude Intel Pentium 4 en dat ging niet helemaal geweldig.

Het inbouwen van een CPU is niet zo moeilijk, gewoon even kijken waar de twee pinnetjes missen (aan de buitenkant) en hem er even boven houden. Let op! Houd alleen de zijkant vast en niet de onderkant waar al die pinnetjes zitten

Zal Vista Home Premium nu wel op mijn computer lekker draaien?

Vista Home Premium lekker op je pc laten draaien, ik zou een andere (zwaardere) dual core erin bouwen. Ik kan je niet zeggen of het niet soepel zal lopen...

Past de processor op mijn huidige moederbord of moet ik die ook eerst gaan vervangen?

Je moederbord is S775. De E2160 ook, dus dat moet passen.

Aangezien een dual core processor nieuwer is dan mijn huidige neem ik aan dat hij ook meer nodig heeft qua vermogen, hoe zit dit? Moet ik een nieuwe voeding kopen?

Als het goed is verbruikt deze dual core minder dan je huidige CPU. Nieuwere CPU's die op een kleiner nm zijn gebakken zijn zuiniger dan die op bijv. 65nm of 85 nm.

Geplaatst:

Als ik je 1 tip mag geven neem GEEN! windows vista.

Ik heb het sins kort ook maar vind het 10X niks!!!

En het kan slecht met games omgaan.

Ik heb er spijt van dat ik windows vista heb genomen eerlijkgezegt. :D

Geplaatst:
Als ik je 1 tip mag geven neem GEEN! windows vista.

Ik heb het sins kort ook maar vind het 10X niks!!!

En het kan slecht met games omgaan.

Ik heb er spijt van dat ik windows vista heb genomen eerlijkgezegt. :D

Slaat nergens op. Games kunnen niet met Vista omgaan. Dat kan je beter zeggen. Overigens kan je dit verhelpen door compalitbiteit te veranderen naar bijv. XP met SP2. Vista is gewoon even wennen, duurt misschien even maar dan heb je een goed OS.

Geplaatst:

idd al dat gezeik over windows vista. altijd maar zeuren dat het niet goed werkt. maar dan ligt dus niet aan microsoft. dit was eerst ook zo met XP, dat was eerst ook gewoon bagger. maar als je ook maar een beetje verstand hebt van pc's dan werk je gewoon om alle beveiligingen van vista heen en heb je nergens last van. en zoals xgaming zegt gewoon compatibiliteits modus gebruiken. ik heb tot nu toe elke game kunnen draaien die ik geprobeerd heb.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...