Bronko Geplaatst: 27 december 2007 Rapport Geplaatst: 27 december 2007 (bewerkt) Heb nog steeds problemen met het spelen van games op mijn nieuwe pc. Altijd als ik een tijdje een game aan het doen ben, komen er ineens artifacts aanzetten, bij bijvoorbeeld racegames verschijnen ze altijd op dezelfde plek in een map als ze er eenmaal zijn. Ook bij ouderwetse games heb ik hier last van. Bijv. bij games die ik op mijn oude pc zelfs nog kon spelen (amd sempron 2Ghz., Ati Radeon 9550 256MB) heb ik artifacts als ik een paar keer naar windows alt+tab. Zonder dat tabben werken die oude games nog wel goed, maar als die oude pc van me (amd sempron 2ghz, ati radeon 9550 256MB) het aankan met af en toe naar windows alt+tabben moet mijn nieuwe pc dat zeker kunnen. Hier 2 voorbeelden uit crysis: - http://i4.tinypic.com/6g8rvro.jpg - http://i17.tinypic.com/4uvmr1f.jpg Artifacts zien er in de andere games wel weer wat anders uit, maar ze komen er altijd weer nadat ik een tijdje een game aan heb staan. Vandaag was ik NFS Pro Street aan het doen en heb ik de temperatuur van mijn videokaart eens bekeken. Tijdens het spelen had ik de zijkant van mijn kast openstaan en er een ventilator neer gezet. Ik sloot NFS af en keek wat de temperatuur van mijn en8800gts was: 89 Graden. Dit lijkt me wat aan de hoge kant? Zeker terwijl ik mijn kast open heb staan met een Ventilator ernaast. En in de kamer waarin de pc staat, ligt de temperatuur net onder kamertemperatuur. Heb ATiTool al gedraait, maar die kan geen artifacts vinden Wie kan mij helpen? Tot slot nog even mijn specs: Asus P5K Intel Q6600 @2.4Ghz. Asus EN8800GTS 320MB Team Elite 2x 1GB DDR2 800Mhz Geheugen Be Quiet Straight Power 500Watt EnerMax Vostok kast Alvast bedankt, Gr Bronko EDIT: Ik gebruik trouwens WinXP Professional SP2 Bewerkt: 27 december 2007 door Bronko Reageren
xgaming Geplaatst: 27 december 2007 Rapport Geplaatst: 27 december 2007 8800GTS'en zijn heethoofden. Ik denk toch dat je kast niet koel genoeg is voor deze videokaart. 89 graden is heel normaal voor een 8800GTS kaart. Misschien kan je kijken voor een andere koeler voor de 8800GTS. Reageren
Bronko Geplaatst: 27 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2007 (bewerkt) Ok, wist niet dat 89 graden normaal is voor een 8800gts. Als ik een nieuwe koeler koopt, koelt zo'n ding dan ongeveer net zo goed als wat ik nu met die ventilator heb? Trouwens, die artifacts heb ik nog steeds bij temperaturen van 89 graden en lager dus.. weet iemand misschien nog een andere oorzaak/oplossing voor die artifacts? Ik ga iniedergeval al een nieuwe koeler kopen, alleen heb ik daar niet zo veel verstand van, kan iemand me er een aanraden? Gr, Bronko Bewerkt: 27 december 2007 door Bronko Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 27 december 2007 Rapport Geplaatst: 27 december 2007 (bewerkt) Heb je nog garantie? Want als je je koeler vervang ben je die waaschijnlijk kwijt. Bewerkt: 27 december 2007 door phantom Reageren
Bronko Geplaatst: 27 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2007 (bewerkt) Heb je nog garantie? Want als je je koeler vervang ben je die waaschijnlijk kwijt. Ja? Dat wist ik niet Mijn pc is net 2 maanden oud, dus dan vervalt er wel aardig wat garantie dan Weet verder niet precies meer hoeveel garantie er op mijn pc zit. Bewerkt: 27 december 2007 door Bronko Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Heb je nog garantie? Want als je je koeler vervang ben je die waaschijnlijk kwijt. Ja? Dat wist ik niet Mijn pc is net 2 maanden oud, dus dan vervalt er wel aardig wat garantie dan Weet verder niet precies meer hoeveel garantie er op mijn pc zit. Heb je een gewoon systeem gekocht of losse onderdelen? Als je losse onderdelen hebt moet je graka terugbrengen/sturen heb je een gewoon systeem moet je hele systeem terug(ik weet niet hoe het zit met systemen die je zelf samengesteld heb en heb laten assembleren) Reageren
Bronko Geplaatst: 28 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Heb je nog garantie? Want als je je koeler vervang ben je die waaschijnlijk kwijt. Ja? Dat wist ik niet Mijn pc is net 2 maanden oud, dus dan vervalt er wel aardig wat garantie dan Weet verder niet precies meer hoeveel garantie er op mijn pc zit. Heb je een gewoon systeem gekocht of losse onderdelen? Als je losse onderdelen hebt moet je graka terugbrengen/sturen heb je een gewoon systeem moet je hele systeem terug(ik weet niet hoe het zit met systemen die je zelf samengesteld heb en heb laten assembleren) Heb een samengestelde maar.. als ik mijn videokaart terugstuur en ga inruilen gaan ze hem eerst testen. Als hun dan geen fouten kunnen vinden (net als ATiTool) moet ik €35,- betalen Weet dus ook niet precies wat ik hier mee aan moet. Ben er al wel achter dat ik zoiezo een andere koeler wel kan gebruiken, dus daar ga ik binnenkort eerst maar eens naar kijken denk ik. Alleen als mijn garantie dan vervalt, word het toch al weer een heel ander verhaal. Maar het lijkt mij dat de garantie bij mij niet vervalt? Heb zoals ik al zei een samengesteld systeem en laten assembleren. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Heb je nog garantie? Want als je je koeler vervang ben je die waaschijnlijk kwijt. Ja? Dat wist ik niet Mijn pc is net 2 maanden oud, dus dan vervalt er wel aardig wat garantie dan Weet verder niet precies meer hoeveel garantie er op mijn pc zit. Heb je een gewoon systeem gekocht of losse onderdelen? Als je losse onderdelen hebt moet je graka terugbrengen/sturen heb je een gewoon systeem moet je hele systeem terug(ik weet niet hoe het zit met systemen die je zelf samengesteld heb en heb laten assembleren) Heb een samengestelde maar.. als ik mijn videokaart terugstuur en ga inruilen gaan ze hem eerst testen. Als hun dan geen fouten kunnen vinden (net als ATiTool) moet ik €35,- betalen Weet dus ook niet precies wat ik hier mee aan moet. Ben er al wel achter dat ik zoiezo een andere koeler wel kan gebruiken, dus daar ga ik binnenkort eerst maar eens naar kijken denk ik. Alleen als mijn garantie dan vervalt, word het toch al weer een heel ander verhaal. Maar het lijkt mij dat de garantie bij mij niet vervalt? Heb zoals ik al zei een samengesteld systeem en laten assembleren. Welk merk videokaart heb jij? Reageren
GtaSlave Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Heb je nog garantie? Want als je je koeler vervang ben je die waaschijnlijk kwijt. Ja? Dat wist ik niet Mijn pc is net 2 maanden oud, dus dan vervalt er wel aardig wat garantie dan Weet verder niet precies meer hoeveel garantie er op mijn pc zit. Heb je een gewoon systeem gekocht of losse onderdelen? Als je losse onderdelen hebt moet je graka terugbrengen/sturen heb je een gewoon systeem moet je hele systeem terug(ik weet niet hoe het zit met systemen die je zelf samengesteld heb en heb laten assembleren) Heb een samengestelde maar.. als ik mijn videokaart terugstuur en ga inruilen gaan ze hem eerst testen. Als hun dan geen fouten kunnen vinden (net als ATiTool) moet ik €35,- betalen Weet dus ook niet precies wat ik hier mee aan moet. Ben er al wel achter dat ik zoiezo een andere koeler wel kan gebruiken, dus daar ga ik binnenkort eerst maar eens naar kijken denk ik. Alleen als mijn garantie dan vervalt, word het toch al weer een heel ander verhaal. Maar het lijkt mij dat de garantie bij mij niet vervalt? Heb zoals ik al zei een samengesteld systeem en laten assembleren. Welk merk videokaart heb jij? 8800GTS is van Nvidia ik heb precies hetzelfde probleem met mn 7300GT en die is rond de 55graden tijdens gamen. Niet echt hoog.. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) Nvidia is degene die de chips ontwerpt en referentie modellen maakt. Dan maken merken als asus,point of view,club 3d,sparkle,msi,saphire(alleen voor ati),evga e.d. er een videokaart van. Bewerkt: 29 december 2007 door phantom Reageren
Bronko Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Nu wil ik dus een nieuwe koeler voor mijn 8800GTS kopen, maar ik weet niet precies welke er op een Asus En8800gts past. Ik ben van plan er een bij azerty.nl te bestellen, wie kan mij er een aanraden? Gr, bronko Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Heb je al uigtgezocht of je je garantie behoudt als je je koeler vervangt? Het zou jammer zijn als een andere koeler niet helpt en je geen garantie meer hebt. Een goede koeler?Thermalright HR-03,dualorb. Reageren
Bronko Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Heb je al uigtgezocht of je je garantie behoudt als je je koeler vervangt? Het zou jammer zijn als een andere koeler niet helpt en je geen garantie meer hebt. Een goede koeler?Thermalright HR-03,dualorb. ok, bedankt Ik zal nog ff uitzoeken of mijn garantie vervalt als ik er een andere koeler in zet, maar dat lijkt me niet. Gr, Bronko Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.