Jump to content

Ambulance + Brandweer laten rondrijden

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, ik wil in Vice City de brandweerwagens en de ambulances ook laten rondrijden, netzoals de politie.

Maar, is dit hardcoded, of niet?

Geplaatst:
Hoi, ik wil in Vice City de brandweerwagens en de ambulances ook laten rondrijden, netzoals de politie.

Maar, is dit hardcoded, of niet?

Het zit volgens mij niet hardcoded, al hoewel ze in SA héél makkelijk is

om mensen in een brandweer te laten.

Heb VC niet meer maar zoek eens of cargrp kunt vinden.

Geplaatst:

Ehm, ik moet dus in de cargrp.dat kijken?

Zou ik iets verdere uitleg mogen hebben?

Want ik snap het niet 100%

Geplaatst: (bewerkt)

In GTA VC heb je helaas geen cargrp.dat, maar er is wel een ander bestand waarin je dit aan kan passen. Je moet het bestand default.ide openen met kladblok (default.ide kun je vinden in de data map in je VC map). Als je nu een stukje naar beneden scrollt kom je uiteindelijk een lijst met auto's tegen. Als je kijkt in de regel van 137, firetruk, firetruk, car, FIRETRUK, FIRETRK, null, ignore, 10, 7, 0, 255, 1.0, moet je het woordje 'ignore' veranderen in bijvoorbeeld 'normal'. Dit doe je, als je wilt, ook bij bijvoorbeeld de regel van 146, ambulan, ambulan, car etc... of een ander voertuig in die lijst.

Op deze manier zet je het voeruit in een andere cargroup, waardoor mensen die normaal qua voertuig in de cargroup 'normal' rijden, ook in deze voertuigen zullen rijden.

Sla het bestand default.ide op en je bent klaar.

:cya:

Deze voertuigen reageren nu niet op branden/doden ofzo, ze rijden gewoon rustig rond.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

Dat van dat bestand veranderen snap ik wel....

Maar, ik wil ze met de berijders laten rijden,dus ambulance,ziekenbroeders, en brandweerwagen brandweermannen, net zoals de politie dus, dat bedoel ik met of het hardcoded is...

Geplaatst:

Omdat die mensen normaal ook niet rondlopen, zou je er een hele nieuwe pedgroup/cargroup voor moeten maken en dat kan inderdaad niet. Dit zit wel hardcoded. Je kunt misschien met een stukje SCM-modding een firetruck laten spawnen met een brandweerman erin, en die een bepaald stukje laten rijden, maar daar heb ik verder amper verstand van en is een stuk ingewikkelder. Misschien helpt dit of dit iets.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...