yvea0 Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Hee iedereen, ik heb vandaag een SOny Cybershot 8.1 megapixel camera gekocht, waar je filmpjes mee kan maken. alleen.. ik wil leuke filmpjes maken en die op youtube zetten, maar aangezien youtube al een slechte kwaliteit heeft, wil ik de kwaliteit van me filmpjes nog veel beter maken. weet iemand een programaatje waarmee je dat kan doen?? Groetjes van yvea Reageren
Donwell Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 De kwaliteit van het filmpje hangt van het programma af. Als je bijvoorbeeld 'Windows Movie Maker' gebruikt, zul je een vrij slechte kwaliteit hebben. Gebruik je het programma 'Sony Vegas', dan krijg je juist een heel scherpje kwaliteit. Galiorix bezit dit programma, en als je van hem een filmpje vergelijkt met de meeste andere van dit forum, dan zie je het resultaat wel. Reageren
yvea0 Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) De kwaliteit van het filmpje hangt van het programma af. Als je bijvoorbeeld 'Windows Movie Maker' gebruikt, zul je een vrij slechte kwaliteit hebben. Gebruik je het programma 'Sony Vegas', dan krijg je juist een heel scherpje kwaliteit. Galiorix bezit dit programma, en als je van hem een filmpje vergelijkt met de meeste andere van dit forum, dan zie je het resultaat wel. IK heb dat programma toevallig ook THNX!! Bewerkt: 29 december 2007 door yvea0 Reageren
SummerBase Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Met movie maker kun je het wel mooi krijgen, maar het ligt er maar net aan hoe je het hebt gecomprimeerd. Als ik me niet vergis kun je tegenwoordig ook grote filmpjes (qua MB) uploaden op youtube. Dus zet het in movie maker gewoon om in een hoog aantal mb's (blijf onder de 1000 mb) en dan heb je toch ook gewoon goede kwaliteit? Uiteraard kun je ook met vegas aan de slag, maar dat kost weer geld... Reageren
T@rget Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Ik gebruik Adobe Premiere Elements, daarme kun je het op HD Kwaliteit doen, maar dan wordt het allemaal een beetje groot, dus meestal doe ik gewoon gemiddelde kwaliteit in .avi formaat en als ie dan te groot wordt om te uploaden dan open ik hem even met Windows Movie Maker en comprimeer ik hem daar nog even. Dan is de kwaliteit ook altijd nog goed (Tekst in de filmpjes duidelijk leesbaar) En heb je geen filmpje van 200mb Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.