Jump to content

Watermerk automatisch op afbeelding?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Al lange tijd ben ik bezig met het maken van een website maar ik zit nu in de knoop. Wat ik namelijk wil is dat wanneer ik als beheerder een plaatje upload dat er dan automatisch een watermerk opkomt, bijvoorbeeld het logo van website. Net zoals bij de plaatjes die op GTA Games staan, ik kan me niet voorstellen dat Joriz voor elk plaatje wat moet worden geupload eerst Photoshop opent. Nu vraag ik mij af of hier een PHP code voor is of misschien wel een programma wat ik vanaf mijn server kan laten draaien.

Wie weet wat ik bedoel en kan me helpen.

Geplaatst:

Wij maken gewoon gebruik van de galerij die je kan kopen bij dit forum systeem. Daarbij kan je instellen dat afbeeldingen automatisch worden gewatermerkt.

Natuurlijk kan je ook gratis systemen zoals coppermine gebruiken als je een galerij online wilt zetten.

Indien je niet een album of galerij wilt maken kan je jou afbeeldingen ook steeds door een batch heen halen in programma's zoals photoshop. Met een batch kan je acties automatisch uit laten voeren.

Geplaatst:

Bedankt Joriz :D

Toevallig wist ik dat je bij Invision Power Board zoiets kon kopen maar ik maak hier geen gebruik van. Mijn website loopt momenteel op PHP-Fusion. Misschien dat iemand hier een Mod voor weet? Zelf ga ik even zoeken wat ik met een batch moet gaan doen en hoe het werkt. :dans:

Geplaatst:

Je kan het ook zelf maken dat is nog altijd het simpelste. Met de gd-extentie in PHP is dat niet zo moeilijk.

$watermerk = ImageCreateFromGIF("./watermerk.gif");
imageCopyMerge($image, $watermerk, $x, $y, 0, 0, $watermerk_hoogte, $watermerk_lengte, 0)

De variabele "$image" moet een image identifier zijn dus ImageCreateFrom(extentie)("./afbeelding.ext"); en $watermerk ook. De variabelen $x en $y zijn de x en y coördinaten van waar de afbeelding moet komen.

$watermerk_hoogte en lengte spreken ook voor zich neem ik aan. :7

Hopelijk ben je daar wat mee. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...