Galiorix Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou wel een nieuwe videokaart wil of iets anders of niks. Maar ondertussen wil ik nog iets vragen: Ik heb nu een nVidia Gefroce 6200 Turbo Cache PCI-E 16x maar ik wil een X9150 pro met dezelfde bus. Maar ik hoorde al eerder dat ik misschien in de problemen kom met mijn voeding, dat die te zwak zou zijn. Ik heb nu een 350 watt voeding, zou dat genoeg zijn of niet? Verder heb ik een AMD Athon X2 4200+, een DVD Writer en een speler, en 2 hd's Greetz Reageren
xgaming Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Wat is je voeding? Merk + wattage. Reageren
SummerBase Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Het wattage zegt eigenlijk niet veel. Je moet kijken wat de voeding precies aan kan per rij (een voeding heeft een aantal rijen- lanes- wel te verstaan). Per Lane/rij heb je een bepaald voltage en aan de wattages kun je dan zien of het haalbaar is voor de voeding. Uiteraard zoals xgaming zegt moet je dan wel even je merk voeding geven of de wattages en de voltages (die staan aan de achterkant van je voeding), zodat we uit kunnen zoeken of het werkt of niet... Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 FF oftopic Hoe duur is die x1950 pro? Want je hebt voor zo'n 150 euro ook een veel snellere hd3850! Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Ik citeer van de zijkant: FSP Group inc.Model nummer:FSP350-60MDN AC Ijnput:230-240V-,5a,50-60Hz DC Output: 350W +3.+5V=3V=28.0a(ORG) +12V=19.5A(YEL) 30.0A(RED) P.G.SIGNAL (GRAY) GROUND (BLACK) (+3.3V & +5V & +12V=320W Max) (+3.3V &+5V= 180W Max) Greetz Reageren
xgaming Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Het wattage zegt eigenlijk niet veel. Je moet kijken wat de voeding precies aan kan per rij (een voeding heeft een aantal rijen- lanes- wel te verstaan). Nee oke, maar het zegt wel iets. Het is niet super belangrijk maar als ze een voeding aanraden van 450W of meer en je hebt 200 is het toch handig om te weten Ik citeer van de zijkant:QUOTE(Zijkant) FSP Group inc. Model nummer:FSP350-60MDN AC Ijnput:230-240V-,5a,50-60Hz DC Output: 350W +3.+5V=3V=28.0a(ORG) +12V=19.5A(YEL) 30.0A(RED) P.G.SIGNAL (GRAY) GROUND (BLACK) (+3.3V & +5V & +12V=320W Max) (+3.3V &+5V= 180W Max) Greetz loveit.gif FSP zijn in iedergeval betrouwbare voedingen (heb er zelf ook eentje). Voor zover ik het zie heeft ie genoeg output, niet super veel verstand van de lanes. Reageren
SummerBase Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Het wattage zegt eigenlijk niet veel. Je moet kijken wat de voeding precies aan kan per rij (een voeding heeft een aantal rijen- lanes- wel te verstaan). Nee oke, maar het zegt wel iets. Het is niet super belangrijk maar als ze een voeding aanraden van 450W of meer en je hebt 200 is het toch handig om te weten Dan heb je inderdaad té weinig, maar wat ik bedoel (gewoon als toevoeging hoor) is dat als je een goede 350 watt voeding hebt je niet per se een andere (misschien wel slechtere) 500 watt voeding hoeft te kopen. Uiteraard al zou je 2 videokaarten in SLI of Crossfire willen zetten en je hebt een lading aan harde schijven, optische stations (dvd-spelers bijv.) en een zware processor dan heb je aan een 350 watt voeding niet genoeg. Maar met een normaal systeem moet een normaliter 350 watt voeding nog wel goed kunnen presteren. Alhoewel het wel kan gebeuren dat hij onverwacht uitvalt bij een zware opdracht (meerdere dingen tegelijk, gamen, film kijken, internetten en virus scanner tegelijk bijv.). Snap je? Wat betreft de voeding zelf; ziet er wel goed uit. Zit er ook een stroom kabel aan die in de videokaart moet? (Of hoeft die niet in dat model videokaart (ik weet dat zo één twee drie niet...). Want als je op je voeding niet zo'n kabel hebt dan moet je sowieso een nieuwe. Reageren
Galiorix Geplaatst: 30 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Ik heb als ik eerlijk ben geen flauw idee, of er zo'n kabeltje in moet. Op het internet staan wel veel foto's, misschien dat jullie daar wijs van worden.... Ik weet alleen niet zeker of het de AGP versies zijn hierboven of de PCI-E. Maar in ieder geval bedankt xgaming en SummerBase, voor de hulp Greetz Reageren
xgaming Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 (bewerkt) De hierboven geposte plaatjes zijn PCI-E 1.0. Zoals je op dit plaatje kunt zien moet er een 6 pins PCI-E connecter op. Deze zal je denk ik wel hebben op je voeding. Als dat niet zo is, zit er als het goed is een molex (klik) naar PCI-E kabel bij. @ hieronder ja ik zie het nu, ieder mens maakt fouten Bewerkt: 1 januari 2008 door xgaming Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Dt is niet waar. De eerste is pci-e maar de 2de agp. Reageren
Galiorix Geplaatst: 30 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Hmm, daar dient probleem 1 zich dus aan; ik heb géén Molex stekker vrij...Ik heb namelijk nog een andere hardeschijf en die moest ik op me laatste molex aansluiten. Is er geen kabeltje waarmee ik een extra molex kan aansluiten? Greetz Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 30 december 2007 Rapport Geplaatst: 30 december 2007 Je gaat 1 kopen voor pci-e toch? Dan zul je waarschijnlijk een zo´n zes pinneg kabejte nodig hebben. Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2007 Je gaat 1 kopen voor pci-e toch? Dan zul je waarschijnlijk een zo´n zes pinneg kabejte nodig hebben. Ik kan er geen ontdekken aan mijn voeding Greetz Reageren
Galiorix Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Sorry voor de dubbelpost maar ik heb een relatief kleine kast waarin alles redelijk krap zit. De X1950 PRO is ruim 24 centimeter en dat is zowat 2 keer zo lang als mijn huidige kaart. Hier is een foto met een lineaal ernaast, met de 24 centimeter aangegeven. Daaronder is een foto met alle kabels en hardware er achter mijn kaart zitten, maar dus mijn X1950 PRO door heen komt te zitten. Greetz Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Sorry voor de dubbelpost maar ik heb een relatief kleine kast waarin alles redelijk krap zit. De X1950 PRO is ruim 24 centimeter en dat is zowat 2 keer zo lang als mijn huidige kaart. Hier is een foto met een lineaal ernaast, met de 24 centimeter aangegeven. Daaronder is een foto met alle kabels en hardware er achter mijn kaart zitten, maar dus mijn X1950 PRO door heen komt te zitten. plaatjes... Greetz Laat me raden je hebt een Medion systeem? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.