GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Hallo leden, Al sinds een paar dagen krijg ik een melding van Norton Security 2006 dat er een poging is gewaagd om in te breken. Sinds die melding, deed mijn PC het kopje onder. Gelukkig had de PC een herstel vanaf de hardeschijf maar helaas zijn alle bestanden die ik had verdwenen. Al gelijk toen ik de PC aanzette kreeg ik een fout in de BIOS van "TLDR wordt gemist". Ik kon het Windows niet meer in, dus kon ik geen bestanden redden. Ok, ik ging dus gelijk de BIOS in voor de herstel. Het is een Packard Bell PC met een AMD Sempron 3000+, 512 MB werkgeheugen en Windows XP SP2. Na de herstel, is de PC helemaal schoon. En nou, gebeurt het wéér Ik heb een screenshot gemaakt met daar op de inbraak. Hoe komt het eigenlijk, ik heb géén spyware/adware/P2P softwares erop zitten. Hier is de screen: Weet iemand een oplossing? Alvast dank GTA_XP Reageren
RonaldVC Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ik zie dat je MSN ook aan hebt staan, het kan zijn dat de Firewall van Norton het programmma blokkeerd, omdat het een open verbinding wilt maken. Dat resulteert dus in zo'n melding.. Check de instellingen van de Firewall, en geef aan dat MSN een vertrouwd programma is, als het goed is krijg je die melding daarna niet meer.. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 ik raad aan om norman te kopen dat is een hele goede virusscanner, en als de computer het weer begeeft zou ik hem naar een man brengen (of vrouw) die er verstand van heeft zodat je pc schoon is zonder bestanden te verliezen Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) Ik zie dat je MSN ook aan hebt staan, het kan zijn dat de Firewall van Norton het programmma blokkeerd, omdat het een open verbinding wilt maken. Dat resulteert dus in zo'n melding..Check de instellingen van de Firewall, en geef aan dat MSN een vertrouwd programma is, als het goed is krijg je die melding daarna niet meer.. Vaak als er een programma wordt geinstalleerd, vraagt Security of het wordt geblokkeerd moet worden of niet. Nou, MSN is een vertrouwd software, dus is het geaccepteerd. En verder heb ik géén andere software geinstalleerd staan. Alleen FireFox, WLM en Realpayer. Bewerkt: 1 januari 2008 door GTA_XP Reageren
gta-pilot Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Wat google allemaal niet kan doen je hebt een worm op je pc om precies te zijn. Deze: Worm.Win32.AutoRun.apj En het komt ergens uit China Japan of iets anders met rare letters Waarschijnlijk heb je iets verkeerds gedownload waardoor je het krijgt Het kan waarschijnlijk ook andere virussen worms troians op je PC brengen Hoe kan je het verwijderen? Spyware doctor heeft op hun site staan dat ze zulke worms enz.... kunnen verwijderen dus probeer het is Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) En wat is dit?: Die is volgens echt van Windows? Ik kan het ook niet beeindigen. je hebt een worm op je pc om precies te zijn. Deze:Worm.Win32.AutoRun.apj En het komt ergens uit China Japan of iets anders met rare letters Waarschijnlijk heb je iets verkeerds gedownload waardoor je het krijgt Het kan waarschijnlijk ook andere virussen worms troians op je PC brengen Kutchinezen Hebben ze geen leven ofzo? Maar goed, ik download niks, alleen Windows Updates. Bewerkt: 1 januari 2008 door GTA_XP Reageren
gta-pilot Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) dat is een proxy progamma en proxy is iets waardoor je internet IP (dus wat je op internet kan zien) veranderd proxy word veel gebruikt door hackers en mensen die spam meeltjes verzenden zodat ze er niet achter komen dat zij het zijn. En waarschijnlijk heeft de worm zich in de BIOS en windows gevestigd zodat het zowat niet kan worden verwijderd het zou het beste zijn als je het uit zet want het laat je PC niet crashen Edit:/ ik zie dat je in je Taksmanager veer digen hebt die er niet horen Bewerkt: 1 januari 2008 door gta-pilot Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ok, ik heb die Spyware doctor geinstalleerd en tot mijn afschuw moet ik het registreren Nou, doei, nu bezig die software van de PC eraf flikkeren, hij doet ook geen ene reet. En wat voor dingen zijn niet van de windows? Reageren
gta-pilot Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 @XP daar hebben ze ook andere manieren voor plaatje van wat (volgends mij) niet hoort Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ik kan ze niet beeindigen. Ik krijg "Toegang geweigerd" voorgeschoteld. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Voordat je zomaar processen beëindigt of verwijderd, zou ik eerst even uitzoeken waarvoor ze dienen.. Gewoon googlen naar het betreffende proces en je komt erachter waarvoor het dient. Ik weet het niet zeker, maar volgens zijn betreffende processen van Norton.. Maar zoals gezegd, zoek dat eerst even uit, het zomaar uitschakelen van diverse processen is niet echt raadzaam.. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Voordat je zomaar processen beëindigt of verwijderd, zou ik eerst even uitzoeken waarvoor ze dienen.. Gewoon googlen naar het betreffende proces en je komt erachter waarvoor het dient. Ik weet het niet zeker, maar volgens zijn betreffende processen van Norton.. Maar zoals gezegd, zoek dat eerst even uit, het zomaar uitschakelen van diverse processen is niet echt raadzaam.. Ik ben vaak achtergekomen waarvoor ze dienen Het enige probleem wat resteert, is die inbraakmelding. Ik installeer geen programma's die zeggen dat ze spyware verwijderen. Dat is een leugen, toen het zei dat ik moest betalen Heb alleen Norton Security staan. Reageren
gta-pilot Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Het progje wat ik gaf doet het ook echt want het word ook gebruikt door himanpro een van de peter progammas Reageren
RonaldVC Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Het progje wat ik gaf doet het ook echt want het word ook gebruikt door himanpro een van de peter progammas Beetje offtopic misschien, maar Hitman Pro geeft een beetje een vals gevoel van veiligheid.. Het is helemaal niet zo goed als vele mensen beweren. Het grote probleem met Hitman is dat het zijn script uitvoert op diverse gratis spywarescanners, zonder dat je ook maar enige controle hebt erover. Regelmatig verwijderd het bestanden die noodzakelijk zijn voor een stabiel draaiend systeem.. Bovendien belast het je systeem, door diverse spywarescanners te installeren, met de daarbij bijbehorende processen. Vreemd, want die scanners zijn allemaal trail/gratis versies, die meestal geen realtime bescherming bieden.. Hoe vaak ik mensen op de zaak heb gehad die na het gebruik van Hitman in de problemen zijn gekomen.. Het zegt natuurlijk niets over de gebruikte spywarescanners, want aleenstaand zijn het meestal wel efficiente scanners.... Reageren
GTA_XP Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Het progje wat ik gaf doet het ook echt want het word ook gebruikt door himanpro een van de peter progammas Beetje offtopic misschien, maar Hitman Pro geeft een beetje een vals gevoel van veiligheid.. Het is helemaal niet zo goed als vele mensen beweren. Het grote probleem met Hitman is dat het zijn script uitvoert op diverse gratis spywarescanners, zonder dat je ook maar enige controle hebt erover. Regelmatig verwijderd het bestanden die noodzakelijk zijn voor een stabiel draaiend systeem.. Bovendien belast het je systeem, door diverse spywarescanners te installeren, met de daarbij bijbehorende processen. Vreemd, want die scanners zijn allemaal trail/gratis versies, die meestal geen realtime bescherming bieden.. Hoe vaak ik mensen op de zaak heb gehad die na het gebruik van Hitman in de problemen zijn gekomen.. Het zegt natuurlijk niets over de gebruikte spywarescanners, want aleenstaand zijn het meestal wel efficiente scanners.... Kijk, dat is precies de reden dat ik geen enkel spyware progjes installeer Ze belasten mijn pc heel erg dat ik nauwelijks wat kan doen. Dus verwijderde ik die spyware doctor. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.