Jump to content

Pogingen tot inbraak.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

ik hoor soms ook wel eens dat mensen(hackers) willen proberen om te hacken via een bestandje die bij je mail zit

Heb je laast toen het gebeurde nog verdachte mailtjes gekregen, waar je niet weet waarvoor ze dienden?

Misschien moet je virus scanner ''Avast'' proberen volgens mij gratis en volgens mij best goed.....

verder zou ik het niet weten srry

Bewerkt: door bramboy
Geplaatst:

en heb je het al met ad-aware geprobeerd ? dat is een gratis programma en die is wel goed. :Y

Spyware doctor verwijdert pas de spyware als je hem heb gekocht en z,n code heb enz.

Mss moet je toch ff Ad-Aware proberen :Y dat is een gratis spyware programma.

Zulke processen beëindig je niet, maar die verwijder je voordat ze opgestrat zijn. Download eens KillBox KillBox en zoek naar de procesnaam in Windows verkenner. Als je die eenmaal hebt gevonden moet je de locatie invoeren in KillBox en dan ''delete on boot'' kiezen. Als je je computer herstart heb dan moet deze weg zijn. Maar je kunt deze dingen ook ergens anders uitschakelen, maar dan is dat niet weg, hij is alleen maar niet opgestart.

Ga hiervoor naar: Start, Uitvoeren. Typ ''MSCONFIG'' (zonder aanhalingstekens, deze: '') in. ga naar het tabblad ''Opstarten''. Kijk welke gevaarlijk zijn met de hierbovengenoemde methode en haal het vinkje dan weg. Het is handig dit te doen na het verwijderen omdat Windows dan ergens naar moet zoeken en dat vertraagd het opstarten. En je weet ook zeker dat het niet meer wordt opgestart.

En zoek eens naar het ip op deze site: KliK! Dan weet je ongeveer wie dat is, als hij maar geen proxy gebruikt..

Lezen als je teveel tijd hebt en een vliegticket van zo'n 1000 euro kan betalen om jouw hacker persoonlijk te pakken.

Offtopic: Waarom geef je nou opeens een bevonkingsgroep de schuld van dat ze jouw computer vern***en? Het kan heus je buurman zijn geweest die via een proxy in China je computer heeft binnengedrongen. Misschien is dit niet eens een mens maar een geäutomatiseerde trojan..

EDIT: Hmmm, dit is inderdaad een Chinees, of in ieder geval een berbinding in China :puh: Hij woont in Beijing. Nou, ik ben op de site (gewoon gegoogled) en het is volgens mij een sites met allemaal proxys, en de site is ook in het Chinees. Dus de gebruiker van dat IP heeft gewoon een proxy gebruikt..

Een vertaler eroverheen gegooid en ik snap er nu niets van :puh:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr (translator)

http://www.zqga.gov.cn/count/today.asp?dat...amp;offset=9540 (site)

EDIT2: Dit persoon staat geregistreerd in die site, en die site gaat over wie de site nou heeft bezocht...Kunnen we ook niet veel mee..

EDIT 3: Wie heeft er Google Earth?

39° 155' NB, 116° 65' OL

EDIT $: Hier woont hij ergens: Klik!

[/font]

Bewerkt: door ikt

@ above : :?

Naja Spyware, Malware, Virussen noem maar op komen niet altijd als je iets installeert.

Ze kunnen ook je systeem binnendringen door schijnbaar onschuldige reclame zoals pop-ups.

Een hele vervelende en best opdringerige is die van "U heeft een virus of spyware op uw computer."

als gevolg sluit die je huidige internet sessie af en komt met een aantal irritante schermpjes waarna je dan op een download uit komt.

Veel mensen klikken de hele tijd op ok en krijgen zo die rotzooi binnen.

Maar dat wijkt een beetje van mijn punt af.

Uit je hoofdpost kan ik afleiden dat al je bestanden nu soort van weg zijn..

Dat is natuurlijk uiterst vervelend en zeker als je dan nog steeds die waarschuwing krijgt.

Als nu toch al je bestanden al weg zijn kun je net zo goed met een schone lij beginnen en C:// zolang er geen belangrijke bestanden meer opstaan!!

En zolang je de beschikking hebt over de installatie cd van windows.

C:// formatteren en windows opnieuw erop zetten.

!!Zolang er geen belangrijke bestanden meer op C:// staan.!!(anders even back-uppen of op een ander schijfje zetten)

Formatteren wist namelijk je hele schijf en maakt hem dus helemaal leeg als de boosdoener dus daar is is het hierna weg =D

Hierna service pack 2 installeren.(Automatisch via windows updater(Soort van veiligere WindowsXP verzie))

Niet te vergeten de drivers van je hardware(te vinden op de bedrijfssite van de ontwikkelaar of bijgeleverde cd of diskette/n)

En hierna heb je een fris register en xp installatie.

Aanbevolen programma's voor het beveiligen van je systeem:

Easy cleaner - Wel oppassen dit programma kan namelijk voor u belangrijke bestanden verwijderen.(Dubbele bestanden controle.)

Ad-Aware SE - Free of pro maar free werkt wel lekker, kijkt of je Ad-ware hebt en dergelijke.

Spybot search and destroy - zoekt naar spyware en "Destroyed" die dan.(:puh:)

Of je gaat naar een Computer zaakje die dan ongeveer het zelfde doet =D

,k

(Beetje vage post waarschijnlijk xD)

[EDIT] Een ongewenst proces zorgt er wel voor dat je hem niet kan uitschakelen =D

En Google eerst naar het proces wat het doet enzo en je komt waarschijnlijk op een zuster site van Windows of een ander bedrijf.

bijvoorbeeld: "Bestandsnaam55.EXE"

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Geplaatst:

Ik heb geen cd van Windows XP, het herstel gaat via een harde schijf.

Wanneer Windows niet meer doet, kan ik het via de BIOS Windows XP helemaal schoon installeren.

Dus géén Windows XP cd-rom :*D

Maar goed, tot nu toe is de pc weer een stukken sneller en krijg ik geen meldingen meer.

De Norton Security zat er al op toen de pc werd gekocht.

Iedereen bedankt voor tips/suggesties :tu:

Wanneer er een verdacht programma wordt geinstalleerd, laat ik het bewaken

door Security.

Geplaatst:

Er is ook zoiets als een 'gesimullerde' omgeving, ik heb er thuis zo'n een. Ik laat het weten wanneer ik dat ding weet. Want in dat ding kun je gewoon werken als in Windows, maar als er iets IN dat ding gebeurt, dan is er niets aan de hand in je echte Windows. Als je het verdachte bestand in de neppe omgeving uitvoert en het bestand die hele neppe omgeving kapot maakt, dan kun je het afsluiten en kiezen of alles weer gereset wordt naar standaard. Dan is de volgende keer dta je dat ding opstart weer normaal, en weet je dat je dat bestand wel weg kan gooien.

Geplaatst:
@XP daar hebben ze ook andere manieren voor ;)

ccproxypr5kx4.jpg

plaatje van wat (volgends mij) niet hoort

Dat zijn services van zn virus scanner, verder probeerd iemand je aan te vallen via een bug in Internet Explorer. Probeer FireFox te gebruiken en Internet Explorer niet meer op te starten en te gebruiken

>>> Door RonaldVC: Let een beetje op je taalgebruik, ookal is het feitelijk niet slecht bedoeld..<<<

kijk eerst is wat er bij staad voordat je wat gaat posten :duh:

Zie je "firefox.exe" niet ? :clown:

Ik ben volledig overgestapt naar FireFox.

Géén IE méér :puh:

Maar goed, zoals ik al zei, ik heb Norton Security en die werkt goed.

Hoef ik geen Avast, AVG of NOD32 of hoe het ook mag heten.

Tot nu toe gaat het goed :Y

Hij probeert weer pogingen te wagen!

Bewerkt: door GTA_XP

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...