-Omar- Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Hallo beste leden *slijm* Mijn vader heeft ook een eigen PC (ja we hebben wel geld). Alleen de laatste tijd kan hij niet meer op het Internet. Dat komt omdat hij geen IP-Adres toegekend krijgt. We hebben al bij netwerkt dingen gekeken enz. Maar het is nog steeds niet opgelost. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt namens mij en mijn vader (Arend) Reageren
Gangsta Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) Als het goed is heb je van je internet provider zo'n papiertje gekregen met daarin je naam & paswoord. Deze moet je invoeren om te kunnen surfen. Pak dat papiertje en ga naar Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen Links druk je op: ''een nieuwe verbinding maken''. Klik dan 2 keer op Volgende en dan komt er zo'n venster met dat je moet kiezen: ''Op welke manier wilt u verbinding met het internet maken?'' Kies dan: nummertje 2: ''Ik wil handmatig een verbinding instellen'' Vul je naam & paswoord in en geef jou internet verbinding een naam zoals bijv. naar je provider. Klik met je rechter muisknop op verbinden en controleer ook of je LAN-verbinding verbonden is. Verbind ze allebei en dan ben je klaar. Edit: Controleer wel eerst dat je PC is aangesloten op een router of wat je ook hebt.. Bewerkt: 1 januari 2008 door Gangsta Reageren
-Roy- Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 We moeten eerst weten of je achter een router werkt, of direct verbinding hebt met je modem. Als je vanachter een router werkt, moet je de instellingen bij DHCP nog even nalopen. Reageren
Puma Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) @Gangsta: Helpt *waarschijnlijk* niet, zie hieronder. Ik heb dit probleem ook gehad. Hoe op te lossen? Check eerst of de netwerkkabel er goed in zit (dit zeg ik niet voor de grap). Bij mij was het volgende het geval: De netwerkkaart die ingebouwd in m'n moederbord zit, was kapot (ik had andere ip's enzo, zelfde probleem als jij). Externe netwerkkaart erin gezet, hierna werkte het weer, totdat ik wéér het probleem had dat de ip's niet klopten, zodat ik niet online kon. Bagger, denk je, maar ik had gewoon m'n netwerkkabel in m'n "kapotte" (hij werkt soms wel soms niet) netwerkkaart zitten. Even in de goede inpluggen en gaan met die banaan. Met een beetje mazzel is dit morgen, over een paar dagen of over een week alweer over, zoals in mijn geval, anders raad ik je aan de drivers opnieuw te installeren of een compleet nieuwe netwerkkaart te kopen (let wel: stop de netwerkkabel in de goede kaart ). Succes! Bewerkt: 1 januari 2008 door Puma Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.