Jump to content

pc vertraagt

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn pc heeft soms momenten dat hij blokt als er nog maar 4 vensters openstaan.

ik heb ccleaner, en kuis mijn pc iedere avond en avast! die een virus vond maar het niet verwijderde omdat ik een demo versie heeft.

soms gaat mijn pc ook gwn erg traag, niet alleen bij internet, maar ook anders.

het is nochtans een goeie pc. xp home edit, 2 jaar oud, nog nooit ernstige problemen mee gehad.

Vroeger ging hij wel goed

weet iemand een manier om mijn pc weer normaal te laten draaien?

Geplaatst:

Dat je computer al blokkeerd bij 4 vensters heeft denk ik te maken met je werkgeheugen (RAM). Hoeveel MB/GB RAM heeft jou computer ?

Verwijder de virus dan handmatig of download een andere gratis antivirus zoals AVG.

Je kan proberen met je computer te laten formatteren. Je maakt dan eerst een backup van al je persoonlijke bestanden (foto's, muziek, video's,...) en dan verwijder je windows helemaal en installeer je het opnieuw.

Geplaatst: (bewerkt)
Dat je computer al blokkeerd bij 4 vensters heeft denk ik te maken met je werkgeheugen (RAM). Hoeveel MB/GB RAM heeft jou computer ?

Verwijder de virus dan handmatig of download een andere gratis antivirus zoals AVG.

Je kan proberen met je computer te laten formatteren. Je maakt dan eerst een backup van al je persoonlijke bestanden (foto's, muziek, video's,...) en dan verwijder je windows helemaal en installeer je het opnieuw.

het gebeurrt nu ook niet altijd maar als 1 program blokkeert blokkeert soms heel de boel

als ik vc afsluit blopkkeert hij soms ook en vc loopt niet heel soepel meer :N

en waar zie je je ram? :$

hoe formatteer je je pc? :{

hoe installeer je je windows opnieuw?

>>dummie<<

als dit helpt ben ik je echt heel dankbaar

Bewerkt: door Gangsta-CJ
Geplaatst:
en waar zie je je ram? :$ rechtermuis op deze computer en dan eigeshappen

hoe formatteer je je pc? :{in de bios

hoe installeer je je windows opnieuw? met de windows cd

>>dummie<<

als dit helpt ben ik je echt heel dankbaar

Geplaatst: (bewerkt)

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je neemt je Windows CD, meestal krijg je het bij aankoop van een computer met Windows. Je zet die in je CD-Station en dan start je je pc op.

Je zal dan de installatie van Windows zien, je moet dan de instructies volgen en als er dan komt waar je Windows op wilt installeren dan neem je C station. Je krijgt dan een melding of je het niet eerst wilt formatteren, druk op JA. Je computer word dan eerste geformatreerd en dan zal Windows terug geinstalleerd worden.

Je werkgeheugen kan je vinden op Rechtermuisknop op deze computer - Eigenschappen.

Als je er nog niet zoveel verstand van hebt vraag het dan aan iemand die het ooit al eens heeft gedaan. Het is niet moeilijk, maar het is wel verstandig als je er iemand bij haalt.

Wat je ook kan doen is Systeemherstel. Ik heb geen Windows XP, maar ik denk dat je bij Start - Programma's - Bureau Accesoires - Systeemwerkset - Systeemherstel je computer kan herstellen naar een datum wanneer je computer nog goed werkte. Hieronder heb je nog een aantal foto's.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Foto 6

Hier kan je nog een TUT lezen.

Bewerkt: door Woetsha

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...