Jump to content

Mapje geeft zoeken

Recommended Posts

Geplaatst:

Goedenavond allemaal,

Sinds eergisteren steek ik met een probleempje waar ik niet uitkom. Ik zat laatst een beetje te rommelen met de Map-opties, en sindsdien krijg ik het schermpje waar je mee kan zoeken zodra je op een map klikt, maakt niet uit welke. Zo moet ik eerst met rechtermuisknop op een map klikken en vervolgens op 'Open' klikken, voordat ik de map kan openen. Toch wil ik graag weer met de linkermuisknop in één keer willen klikken, dan eerst met de rechter.

Het probleem waar het zit, bevindt zich op de volgende locatie:

Extra --> Mapopties --> Bestandstypen --> Bestandsmap --> Geavanceerd

Daar zie ik de tekst 'Find' staan, wat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak ook is, en waar ik wat heb aangepast. Ik heb al vanalles geprobeerd; verwijderen lukt niet, en als ik op 'Standaard' klik, wordt de tekst alleen maar zwartgedrukt, en verder niets.

Ik ben al een poosje bezig hiermee, maar ik zie de oplossing maar niet. Hopelijk weet iemand van jullie wél het probleem... :)

Alvast bedankt. :)

Mvg,

Donwell

Geplaatst:
Ik heb al vanalles geprobeerd; verwijderen lukt niet, en als ik op 'Standaard' klik, wordt de tekst alleen maar zwartgedrukt, en verder niets.

Zoals ik dus al zei, gebeurd er niets, maar wordt alleen de tekst 'Find' veranderd naar 'Find', dikgedrukt dus. Voor de rest gebeurd er niets.

Geplaatst:

Ga eens naar: Configuratiescherm -> Mapopties.

Aldaar zie je het volgende venster:

Kies daar voor "Openen bij dubbelklikken".

Hopelijk is daarmee opgelost. Zoniet kan je ook nog kiezen voor "Standaard instellingen herstellen".

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer eens het volgende:

- Ga naar Start -> Uitvoeren...

- Typ het volgende:

regsvr32 /i shell32.dll

- Druk op OK.

Of:

Probeer eens om "open" of "explore" aan het lijstje toe te voegen (zonder aanhalingstekens).

Selecteer vervolgens "open" en klik op Standaard en kijk dan of het is opgelost.

Als dat niet werkt, selecteer dan eens "explore" en klik op Standaard en controleer dan of het is opgelost.

Dit is van de Microsoft website:

this behavior can occur when you open the Edit File Type dialog box for the Drive or File Folder registered file types.

For example, say you were trying to add the Print Directory feature to a folder in XP. This change could cause the problem you are describing.

Microsoft acknowledges that this is a problem in Knowledge Base article #321379 and offers the following fix:

1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).

2. Locate and then click the Default value under the following keys in the registry if this problem occurs with folders:

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell

If this problem occurs with drives:

HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell

3. Click Modify on the Edit menu.

4. Type none in the Value data box, and then click OK.

5. Quit Registry Editor.

Mvg,

Flitskikker

EDIT: Bij mij staat alleen "find" in de lijst.

BTW: De knop Standaard stelt de geselecteerde optie als standaard in.

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:
Probeer eens het volgende:

- Ga naar Start -> Uitvoeren...

- Typ het volgende:

regsvr32 /i shell32.dll

- Druk op OK.

Deze oplossing heeft inderdaad gewerkt, hartstikke bedankt. :)

Overigens zag ik ondertussen dat het probleem niet bij de het probleem lag wat ik dacht, op een andere computer (waar niets is aangepast daar) stond ook 'Find'. Wat het precieze probleem is, is mij een raadsel, maar het is nu opgelost. Nogmaals bedankt. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...