Jump to content

Internet valt uit

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey jonges ' en meisjes nattuurlijk :)

Ik zit met een eigenaardig probleem, Telkens als ik een geruime tijd aan het surfen ben op het net , kan het zijn dat mij Internet verbinding uitvalt. Eigenaardig dat het ook is, het gebeurt misshien nu, of na 10 minuten, of zelf uren. Als ik bij Vista op " Netwerk" klik en " Diagnose en herstel" neem en dan naar " LAN-Verbinding" opnieuw instellen werkt het , maar niet heel erg lang, zie hier boven. Weet iemand hoe ik dit (bijna) ernstig probleem kan oplossen?

Dank _O_

Geplaatst:

Je maakt gebruik van een draadloze verbinding?

Is dat het geval is het van belang wat voor adapter je gebruikt. Gebruik je een USB-dongle (wifi stick), kan het zijn dat je USB-poort niet goed werkt, of de driver niet juist werkt. Gebruik je een PCI-kaart (interne netwerkkaart) is het mogelijk dat de driver niet juist werkt of opnieuw geïnstalleerd moet worden. Het kan ook zijn dat de router problemen geeft, en deze opnieuw ingesteld moet worden. Daarnaast kan het ook zijn dat er een "stoorzender" zoals een magnetron, of TL-verlichting in de buurt staat, die het signaal doet verbreken.

Hoe sterk is doorgaans het signaal van de verbinding?

Het is dus belangrijk dat je erachter komt welk onderdeel het probleem veroorzaakt, zodat er naar een oplossing gezocht kan worden..

Het kan natuurlijk ook een oorzaak van buitenaf hebben. De verbinding kan af en toe wegvallen of langzamer zijn dan normaal. Dan ligt het probleem bij de provider.

Geplaatst: (bewerkt)

Nee, ik werk nog altijd met een retro Internet Verbinding,we werken thuis met een router, ja.. Hoe zou ik die dan opnieuw moeten instellen?

Bij deze wordt er bij ons een nieuwe modem geplaatst ;)

Bewerkt: door ICE BANANA

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...