Jump to content

PC: Tips, Fixes en Truckjes!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Tips en Trucks voor computers!

Tips

Krassen op CD?:

Het is behoorlijk irritant als je een cd wilt lezen en er krassen op zitten. De krassen is eigenlijk niet zo erg, alleen als het diepe krassen zijn. En dan denk je dus, die CD is kapot, en niet meer te maken. Dus WEL! En dit kan iedereen zowat doen, zonder een aparaat. Pak een bus haarlak, en spuit het op de cd. (een dun laagje maken!) Laat het even rustig opdrogen, en stop hem in de cd draaier met LASER! Dit truckje is alleen voor cd lezers die werken op laser, niet anders. En zoals je misschien wel merkt is de cd weer leesbaar. Hoe dit komt? Simpel, op een cd zit voor de data een soort beschermlaagje. De krassen komen op dit laagje, het laagje dient voor bescherming dus maar ook het weerkaatsen van de laserstraal, door met haarlak dit te repareren gaat de laserstraal weer terugkaatsen en kan de cd lezer het lezen.

Door: Follow Voor: Alle systemen!

Snel ergens heen!:

Als je snel naar een map op je PC wilt die bijvoorbeeld op de C schijf staat, dan in Program Files en dan in Rockstar Games ga je gewoon naar start en typ je bij Zoekopdracht Starten C:\Program Files\Rockstar Games in en dan druk je op Enter. dan ga je direct naar die map. Je kunt er ook een website invoeren zoals www.gtagames.nl en dan opent hij die site (Hij gebruikt dan de standaard internet browser.)

Door: T@rget Voor: Windows Vista

Vista Layout voor XP!:

als je een vista uiterlijk op je xp wil moet je ''vista inspirat 2'' downloaden

als je internet explorer 7 nog niet hebt moet je deze ook nog even downloaden.

de vista sidebar werkt vaak niet met dit progammatje als je je pc opniew hebt opgestart...download dit dus ook apart.

tenslotte is het natuurlijk fijn om windows media player 11 te gebruiken.

als je deze niet kan instaleren om dat je bijv. een illegale versie van xp he is er ook een skin voor wmp 10 die hem veel op wmp 11 laat lijken.

dit zijn de links naar de downloads:

vista inspirat 2

internet explorer 7

windows media player 11

windows media player 11 skins voor windows media player 10:

zwart

blauw

sidebar (onderaan)

veel plezier met een vista uiterlijk op je xp! ^_^

Door: gta master 1 Voor: Windows XP

Trucks

Afsluiten zonder menu start te gebruiken:

Ga naar het bureaublad, en druk op de rechtermuisknop op een plek waar geen pictogrammen zitten. Ga naar Nieuw en klik in dat menu van Nieuw dan op Snelkoppeling. Vul in het vakje van ''Geef de locatie van het item op'' dit in: %windir%\system32\shutdown -s -t 0

(De 0 staat voor 0 sec, je kunt hem veranderen als je dat wilt, bijvoorbeeld op 20 seconden instellen zodat je het nog kan afbreken)

Geef hem daarna een naam, ik gebruik: Windows Afsluiten. Je kunt zelf iets anders bedenken als je dat handig vindt. Klik dan op Voltooien. Nu heb je een pictogram op je bureaublad van Windows Aflsuiten. Maar hij is moeilijk herkenbaar, dus klik er met de rechtermuisknop op en ga dan naar Eigenschappen. Ga naar tabblad ''Snelkoppeling'' en druk onderaan op Ander Pictogram. Er komt een melding dat er geen pictogrammen in dat bestand zijn. negeer dit, en druk op OK. Kies nu een passend pictogram. Klaar! Sleep nu dat ding naar een plek die niet in de weg zit, zodat je niet per ongeluk je computer afsluit.

Door: ikt Voor: XP, andere Windows versies zijn misschien mogelijk.

Firefox sneller laten surfen:

Open Firefox en type in de adresbalk ''about:config'' in zonder de aanhalingstekens (''''). Zoek ''network.http.pipelining'' op en verander daar ''false'' in ''true''. Zoek nu naar ''network.http.pipelining.maxrequests'' en verander de 4 naar 30. Zoek nu ''network.http.proxy.pipelining'' op en verander ''false'' weer in ''true''. Klik nu tot slot ergens op met de rechtermuisknop. Ga naar Nieuw -> Intreger en type daar "nglayout.initialpaint.delay" in. Als hij vraagt welk nummer je wilt invoeren met je 0 invoeren. Klaar! Nu browsed je Firefox weer wat sneller. (...)

Door: ikt Voor: Alle systemen waarop Firefox kan.

Scherm omdraaien!:

Je kan simpel weg je scherm omdraaien door ALT en pijltje OMLAAG of BOVEN in te drukken. Het kan ook door naar de opties van je videokaart te gaan en daar het instellen. LET OP: Dit werkt niet op alle computers, het hangt van je videokaart af.

Door: Follow Voor: Systemen zonder een videokaart.

Fixes

Windows Live mail sloomhied FIX!:

1. Wees ingelogd als Administrator van de PC.

2. Open Notepad of andere programma waarmee je elke extensie kan opslaan.

3. Plaats het volgende in het bestandje:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\MAIN\FeatureControl\FEATURE_MIME_SNIFFING]
"winmail.exe"=dword:00000001

4. Klik op 'Opslaan als' en sla het op als Alle Bestanden onder de naam 'mailfix.reg'.

5. Open mailfix.reg en druk op Ja, als je daarvoor iets van Doorgaan krijgt klik op Doorgaan dan.

6. Herstart je PC en het werkt nu veel sneller, dit werkt ook voor mij trouwens!

Door: Follow Voor: Windows Vista.

Weet jij meer? PB mij dan, dan voeg ik het toe!

(PS: Misschien nogal apart, maar een sticky is altijd handig.) :D

Bewerkt: door Follow
Geplaatst:

Ziet er goed uit en handige tips. :tu: Ik heb ook een paar tips voor jou voor het maken van een overzichtelijke tutorial.

• Werk niet met DiT sOoRt DiNgEn, want dat leest niet prettig, ook niet in de koppen.
  • Zet niet elke zin op een nieuwe regel, dat leest ook niet prettig.

Hopelijk komen er meer tips bij, al is dit een goed begin. :)

Geplaatst:

Nog iets over dat scherm omdraaien: Volgens mij werkt het precies omgekeerd van wat jij zegt. Het werkt voor systemen zonder videokaart, met videokaart werkt het niet. Bij de gare PC's bij mij op school werkt het bijvoorbeeld wel, maar bij mijn eigen PC niet. En daar zit wel degelijk een videokaart in.

Geplaatst:
Nog iets over dat scherm omdraaien: Volgens mij werkt het precies omgekeerd van wat jij zegt. Het werkt voor systemen zonder videokaart, met videokaart werkt het niet. Bij de gare PC's bij mij op school werkt het bijvoorbeeld wel, maar bij mijn eigen PC niet. En daar zit wel degelijk een videokaart in.

Oke ik pas het aan.

En de tips van de post daarboven weer doe ik ook eraan.. :D

Geplaatst:

Windows Vista tip: Als je snel naar een map op je PC wilt die bijvoorbeeld op de C schijf staat, dan in Program Files en dan in Rockstar Games ga je gewoon naar start en typ je bij Zoekopdracht Starten C:\Program Files\Rockstar Games in en dan druk je op Enter. dan ga je direct naar die map. Je kunt er ook een website invoeren zoals www.gtagames.nl en dan opent hij die site (Als je Firefox gebruikt open hij het zelfs in Firefox ^_^ )

Geplaatst:
... (Als je Firefox gebruikt open hij het zelfs in Firefox ^_^ )

Moet je Firefox wel eerst als standaard browser instellen.

Anders opent die gewoon de webpagina in IE of een andere Internet browser die als standaard is ingesteld.

Geplaatst:

Heb de tip van T@arget toegevoegd, en natuurlijk dat je de Internet browser dan wel standaard moet hebben.

Nog meer tips, PB me of zeg het gewoon, ik zet het in de hoofdpost neer zodat alles snel te vinden is.

Zal ook op alfabet neerzetten dan. ^_^

Afslutien zonder menu start te gebruiken: (XP? Test eens op Vista en 98, ik weet niet of die werken)

Ga naar het bureaublad, en druk op de rechtermuisknop op een plek waar geen pictogrammen zitten. Ga naar Nieuw en klik in dat menu van Nieuw dan op Snelkoppeling. Vul in het vakje van ''Geef de locatie van het item op'' dit in: %windir%\system32\shutdown -s -t 0

(De 0 staat voor 0 sec, je kunt hem veranderen als je dat wilt, bijvoorbeeld op 20 seconden instellen zodat je het nog kan afbreken)

Geef hem daarna een naam, ik gebruik: Windows Afsluiten. Je kunt zelf iets anders bedenken als je dat handig vindt. Klik dan op Voltooien. Nu heb je een pictogram op je bureaublad van Windows Aflsuiten. Maar hij is moeilijk herkenbaar, dus klik er met de rechtermuisknop op en ga dan naar Eigenschappen. Ga naar tabblad ''Snelkoppeling'' en druk onderaan op Ander Pictogram. Er komt een melding dat er geen pictogrammen in dat bestand zijn. negeer dit, en druk op OK. Kies nu een passend pictogram. Klaar! Sleep nu dat ding naar eenn plek die niet in de weg zit, zodat je niet per ongeluk je computer afsluit. (Ik gebruik dat rode knopje dat ook in menu Start staat naast ''Uitschakelen''.)

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:
Afslutien zonder menu start te gebruiken: (XP? Test eens op Vista en 98, ik weet niet of die werken)

Geef hem daarna een naam, ik gebruik: Windows Afsluiten. Je kunt zelf iets anders bedenken als je dat handig vindt. Klik dan op Voltooien. Nu heb je een pictogram op je bureaublad van Windows Aflsuiten. Maar hij is moeilijk herkenbaar, dus klik er met de rechtermuisknop op en ga dan naar Eigenschappen. Ga naar tabblad ''Snelkoppeling'' en druk onderaan op Ander Pictogram. Er komt een melding dat er geen pictogrammen in dat bestand zijn. negeer dit, en druk op OK. Kies nu een passend pictogram. Klaar! Sleep nu dat ding naar eenn plek die niet in de weg zit, zodat je niet per ongeluk je computer afsluit. (Ik gebruik dat rode knopje dat ook in menu Start staat naast ''Uitschakelen''.)

Is nu ook toegevoegd :Y

Heb ook links naar de profielen gemaakt.

En iedereen weet het, weet je meer, zeg het!

En iedereen weet meer dan. Leuk Toch? :D:schater:

Open Firefox en type in de adresbalk ''about:config'' in zonder de aanhalingstekens (''''). Zoek ''network.http.pipelining'' op en verander daar ''false'' in ''true''. Zoek nu naar ''network.http.pipelining.maxrequests'' en verander de 4 naar 30. Zoek nu ''network.proxy.pipelining'' op en verander ''false'' weer in ''true''. Klik nu tot slot ergens op met de rechtermuisknop. Ga naar Nieuw -> Intreger en type daar "nglayout.initialpaint.delay" in. Als hij vraagt welk nummer je ilt invoeren met je 0 invoeren. Klaar! Nu browsed je Firefox weer wat sneller.

*Dankje Thundercover voor de ontdekte fouten*

Wanneer deze tip erbij wordt gezet, vermald dan ook Thundercover ;)

Firefox minder geheugen laten gebruiken terwijl hij geminimaliseerd is:

Type in de adresbalk ''about:config'' in zonder de aanhalingstekens. Klik nu ergens op, en kies voor Nieuw -> Boolean. Voer daar ''config.trim_on_minimize'' in en zet hem daarna op ''true''. Sluit nu Firefox af. Open hem. Doe dan CTRL-ALT-DEL. ga naar Processen en zoek Firefox.exe op. je ziet dat hij ongeveer 60 MB gebruikt. Minimaliseer hem en het geheugengebruik daalt naar rond de 10 MB.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

nice.....veel van die tips wist ik nog niet.

ik heb ook een tip voor xp gebruikers:

als je een vista uiterlijk op je xp wil moet je ''vista inspirat 2'' downloaden

als je internet explorer 7 nog niet hebt moet je deze ook nog even downloaden.

de vista sidebar werkt vaak niet met dit progammatje als je je pc opniew hebt opgestart...download dit dus ook apart.

tenslotte is het natuurlijk fijn om windows media player 11 te gebruiken.

als je deze niet kan instaleren om dat je bijv. een illegale versie van xp he is er ook een skin voor wmp 10 die hem veel op wmp 11 laat lijken.

dit zijn de links naar de downloads:

vista inspirat 2

internet explorer 7

windows media player 11

windows media player 11 skins voor windows media player 10:

zwart

blauw

sidebar (onderaan)

veel plezier met een vista uiterlijk op je xp! ^_^

Geplaatst:

Open Firefox en type in de adresbalk ''about:config'' in zonder de aanhalingstekens (''''). Zoek ''network.http.pipelining'' op en verander daar ''false'' in ''true''. Zoek nu naar ''network.http.maxrequests'' en verander de 4 naar 30. Zoek nu ''network.proxy-pipelining'' op en verander ''false'' weer in ''true''. Klik nu tot slot ergens op met de rechtermuisknop. Ga naar Nieuw -> Intreger en type daar "nglayout.initialpaint.delay" in. Als hij vraagt welk nummer je ilt invoeren met je 0 invoeren. Klaar! Nu browsed je Firefox weer wat sneller. (...)

Ik weet niet welke versie je van Firefox gebruikt, maar bij mij (2.0.0.11) zijn twee dingen anders:

network.http.maxrequests => network.http.pipelining.maxrequests

network.proxy-pipelining => network.http.proxy.pipelining

Ik weet niet of het nu dat de goede zijn, maar die leken me het meest logische, tenzij je ze zelf nog moet maken, zoals bij je tweede tip. :)

Geplaatst:

Open Firefox en type in de adresbalk ''about:config'' in zonder de aanhalingstekens (''''). Zoek ''network.http.pipelining'' op en verander daar ''false'' in ''true''. Zoek nu naar ''network.http.maxrequests'' en verander de 4 naar 30. Zoek nu ''network.proxy-pipelining'' op en verander ''false'' weer in ''true''. Klik nu tot slot ergens op met de rechtermuisknop. Ga naar Nieuw -> Intreger en type daar "nglayout.initialpaint.delay" in. Als hij vraagt welk nummer je ilt invoeren met je 0 invoeren. Klaar! Nu browsed je Firefox weer wat sneller. (...)

Ik weet niet welke versie je van Firefox gebruikt, maar bij mij (2.0.0.11) zijn twee dingen anders:

network.http.maxrequests => network.http.pipelining.maxrequests

network.proxy-pipelining => network.http.proxy.pipelining

Ik weet niet of het nu dat de goede zijn, maar die leken me het meest logische, tenzij je ze zelf nog moet maken, zoals bij je tweede tip. :)

je hebt gelijk, in de haast zeker iets vergeten. Dankje voor de verbetring!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Over het algemeen een vrij bekende, maar toch is deze 'Tip' wel handig voor de mensen die niet weten hoe ze hun mappen moeten beveiligen.

Ga allereerst naar de map waar de map in staat die je wilt beveiligen. Als die map in 'Mijn documenten' staat, ga je dus naar 'Mijn documenten'. Klik met je rechtermuisknop op de map, en klik 'Delen en beveiliging' aan. Eenmaal daar zie je een schermpje, vink nu 'Van deze map een persoonlijke map maken' aan. Krijg jij een ander schermpje, moet je eventjes wat aanpassen. Ga in de map waar je bent naar 'Mapopties', te vinden onder het snelmenu 'Extra' wat je bovenin vindt. Klik bovenin op het tabblad 'Weergave', en zoek in die lijst naar 'Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)'. Vink hem aan. Volg nu weer de eerste stap. :)

Nog wat screens die wellicht handig kunnen zijn, als je niet weet wat ik bedoel:

delenbeveiligingfm8.png

Delen en beveiliging

mapoptiesgh5.png

Mapopties

listhi7.png

De lijst waar je het moet aanvinken

Op exact dezelfde manier: Afmelden. In plaats van "shutdown" typ je echter "logoff". De map blijft gelijk, maar ik geloof dat de parameters niet helemaal werken. Je krijgt dus als 'Doel':

%windir%\system32\logoff.exe

Hier is trouwens een link waar meer tweaks voor Windows op staan. Ik geloof dat meeste tweaks via regedit.exe werken.

(Edit: Parameters werken niet, hierboven dus even verbeterd.)

Bewerkt: door K.O.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...