Jump to content

Strip figuur maken

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zag eerder in het forum iemand met een plaatje van GTA SA en toen maakte hij hem zo zodat het een beetje op een stripfiguur leek op een bepaalde manier, weet iemand hoe dat moet?

Bewerkt: door hackman

dat was het topic wat ik had gelezen, toppertje! :D

EDIT:hoe duplicate je een layer?

Bewerkt: door hackman
Geplaatst:

Er staan volgens mij ook enige sneltoetsfuncties in die tutorial, in dit geval zijn er twee manieren;

• Je gebruikt [Ctrl] + [J]
  • Je klikt met rechtermuisknop op de layer en je klikt op 'Duplicate Layer'

>>> Door RonaldVC: Kleine toevoeging: Check de PhotoShop Guide ook even, daar staat een hoop informatie in over PhotoShop..<<<

Geplaatst:

nou nog één vraagje:Ik heb de tekstballonnen alleen er komt geen zwarte rand omheen en dat zou ik graag willen, ik weet dat dit met blending options moet maar als ik een tekst-ballon heb gemaakt en ik doe rechter-muisknop dan staat er geen blending options bij :duh:

Iemand een idee hoe je dit oplost?

Geplaatst:
nou nog één vraagje:Ik heb de tekstballonnen alleen er komt geen zwarte rand omheen en dat zou ik graag willen, ik weet dat dit met blending options moet maar als ik een tekst-ballon heb gemaakt en ik doe rechter-muisknop dan staat er geen blending options bij :duh:

Iemand een idee hoe je dit oplost?

Je moet in ieder geval een nieuwe layer aangemaakt hebben (CTRL+SHIFT+N). Inprincipe zou je nu gewoon als je er met rechtermuisknop op klikt naar Blending Options kunnen gaan. Probeer anders even op de nieuwe layer met alleen de tekstballon ctrl ingedrukt te houden en dan met je linkermuisknop op de layer te klikken (je kunt ook naar Select > Reselect). Je tekstballon is geselecteerd, ga nu naar Edit > Stroke.

Geplaatst:
ik zal het proberen, maar was een nieuwe layer geen ctrl+shift+n?

Ja klopt, foutje van me.. :$ :engel: Als ik alles uit mijn hoofd vertel wil er soms nog even een foutje opduiken.

Geplaatst:

het is gelukt en ik hoop dat dit mijn allerlaatste vraag is :D

rechts-boven stat ergens brushes, maar hoe moet ik die brushes die rechts-boven staan gebruiken?

Geplaatst:

rechts-boven stat ergens brushes, maar hoe moet ik die brushes die rechts-boven staan gebruiken?

Vragen over Photoshop kun je stellen in Photoshop Heldesk. Dus mochten er nog meer vragen komen stel ze gerust, maar wel daar. Dit topic ging eigenlijk over iets heel anders, het is niet de bedoelding dat dit uiteindelijk jouw vragen-topic gaat worden. ;)

Nu even naar je vraag. Zorg dat je op je Brush-tool staat (B). Zodra je daar op staat kun je een Brush aanvinken bovenaan het beeld staat Brush:. Het staat onder File, Edit, Image, Layer. Het vakje brushes die jij rechtsboven ziet staan is bedoeld om de brush zélf te bewerken. Je staat op je brushtool, je klikt op Brushes rechtsboven en speelt wat met de settings, je zult dan zien dat de brush die je hebt aangevinkt bewerkt wordt. Het enige wat je nu hoeft te doen is het testen op je document.

Om de brushes te kunnen gebruiken, dien je eerst de Brush Tool te selecteren (sneltoets: B). bul6.png. Vervolgens kies je een brush en ga je ermee aan de slag. :Y

Sorry, Levi. Had je niet gezien..

>>> Door .Levi.: Had je niet kunnen weten, stond op anoniem..;)<<<

Bewerkt: door .Levi.

bedankt :cya:

ik wou dit altijd al een keer doen: :slotje:

>>> Door .Levi.: Een topic dat behandeld is hoeft niet per sé opslot. :) Het kan zijn dat iemand anders hier nog een aantal vragen over heeft.<<<

Bewerkt: door .Levi.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...