StyloN Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Welke is beter? Om voor je forum te gebruiken?? Ik zag dat GTAforum bij IPB is gesponsoord ( of hoe je het ook noemt ) Maar voor de site experts ( forums dan he ) welke vinden jullie beter VB of IPB? Reageren
Wesley Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Ik ga voor Invision Power Board. Aangezien ik zelf denk dat IPB véél handiger is, en ik denk ook veiliger e.d. P.S. Dit topic hoort meer in de Computer fora thuis. Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 (bewerkt) Allebei zien ze er flitsend uit, zelf denk ik dat ik met IPB V2+ beter kan werken dan met VBullentin. Ligt eraan uiteraard wat je ermee wilt doen. Heb ze beide niet volledig uitgetest, maar ik denk dat ze allebei goed genoeg zijn. Wat ik wel prachtig vind is de skin en indeling die je bij VB kan instellen zoals SiteDeals (hmm.. tijdelijk ofline, maar dat kleine stukje spat er al uit qua design! ), kunnen mensen meteen het verschil zijn. Maargoed, beide boards zijn gewoon gebruiksvriendelijk en professioneel en de skins maken het af. PS: Het hoort in de Computerafdeling zoals Wesley al gezegt had Bewerkt: 5 januari 2008 door Grove St. Reageren
StyloN Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Dus zal ik IPB doen? Bedankt Grove St. & wesley_gta Hmm ja ik zit nu een beetje de andere forums te kijken.. Wat hun gebruiken en of het ook werkelijk mooi is Ik vind GTAforum heel mooi gemaakt Ik heb ook even wat andere sites op gezocht die Vbulltin gebruikte... Ja ik denk dat ik IPB ga doen Reageren
Thabit Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 en ik denk ook veiliger e.d. Vb wordt ook constant geüpdate hoor, is gewoon kwalitatieve software. Ik zou persoonlijk voor Vb gaan, ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar als ik de skinopties, overzichtelijkheid, professionaliteid zie, vind ik Vb toch veel beter. Reageren
StyloN Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 en ik denk ook veiliger e.d. Vb wordt ook constant geüpdate hoor, is gewoon kwalitatieve software. Ik zou persoonlijk voor Vb gaan, ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar als ik de skinopties, overzichtelijkheid, professionaliteid zie, vind ik Vb toch veel beter. Hmm nu begin ik weer te twijfelen ik kijk wel even wat de andere zeggen zometeen En oow ja Bedankt Thabit ik ga even nog rond surfen enzo en kijken wat jullie zeggen dan pas wanneer er genoeg over 1 is gezegd of die lijkt me wel goed dan doe ik die Dus nog niks is zeker is kijken wat de andere nu zeggen Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Zowel IPB V2+ als VB is goed gemaakt en wordt ondersteund door een team. Dus de veiligheid zal niet ver uit elkaar liggen. Wel raad ik je aan om even te wachten tot SiteDeals weer online is, want wat hun hebben is een heel andere indeling en een prachtig design wat nu niet te zien in. Reageren
StyloN Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Zowel IPB V2+ als VB is goed gemaakt en wordt ondersteund door een team. Dus de veiligheid zal niet ver uit elkaar liggen. Wel raad ik je aan om even te wachten tot SiteDeals weer online is, want wat hun hebben is een heel andere indeling en een prachtig design wat nu niet te zien in. hoe lang duurt dat nog tot dat SiteDeals online is? ??????? Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Zowel IPB V2+ als VB is goed gemaakt en wordt ondersteund door een team. Dus de veiligheid zal niet ver uit elkaar liggen. Wel raad ik je aan om even te wachten tot SiteDeals weer online is, want wat hun hebben is een heel andere indeling en een prachtig design wat nu niet te zien in. hoe lang duurt dat nog tot dat SiteDeals online is? ??????? Geen idee.. het is weer deels online, maar zo was het niet.. Dusja.. deze week zal het zeker online zijn. Gewoon elke dag even checken. Genoeg over Sitedeals gezegt in ieder geval. Reageren
Fuffie Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 Sitedeals is gewoon online hoor kijk maar bovenaan in de link ! Reageren
Thundercover Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 Sitedeals is gewoon online hoor kijk maar bovenaan in de link ! Ja, maar eerder op de dag niet. Nu zijn ze nog steeds bezig met het verhelpen van het probleem, dus het ziet er waarschijnlijk nog niet helemaal uit zoals Grove St. bedoelde. Reageren
Grove St. Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 Sitedeals is gewoon online hoor kijk maar bovenaan in de link ! Ja, maar eerder op de dag niet. Nu zijn ze nog steeds bezig met het verhelpen van het probleem, dus het ziet er waarschijnlijk nog niet helemaal uit zoals Grove St. bedoelde. Zoals al verteld is het weer deels online, nu staat deze melding er; 'Let op: Wegens een technische storing aan het forum script hebben we tijdelijk de homepage gewijzigd. Het probleem wordt zo snel mogelijk verholpen. U kan de topics bezoeken via de betreffende forums onder dit bericht.' Normaal zijn heel veel dingen anders. Maarja, kwestie van geduld hebben. Reageren
Argon Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Ik zou voor IPB kiezen VB slurpt echt wel wat CPU load van je server met andere woorden IPB is dus sneller dan VB en kan meer bezoekers aan. Qua gebruiksvriendelijkheid kies ik IPB ik vindt het administratie paneel van IPB vele handiger als dat van Vbulletin en vele sneller werken (minder instelling die je moet doen om fora aan te maken etc.). Qua support zijn ze beide gelijk, de veiligheid ligt niet gelijk ik denk dat je meer kans hebt dat je IPB sneller aangevallen wordt omdat deze gewoon door meer mensen gebruikt wordt en er dus sneller lekken gevonden wordt wat wel weer resulteert in snellere fixes. Ik zou dus voor IPB gaan als je geld dan weer in de vraag werpt als vergelijk punt kan vBulletin ook wel mogelijk zijn aangezien dat duurste licentie 160$ is dus dat je updates blijft ontvangen en bij IPB 300$. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.