Jump to content

Linken naar eigen pagina's

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb alweer een vraag over het linken.

Ik ben bezig aan een website in HTML. Alleen het menu heeft enorm veel links. Is er een trucje op die links automatisch op elke pagina te zetten want op telkens een nieuwe hyperlink te maken duurt echt enorm lang. Dus is hier een trucje voor of hoe doen de professionele website makers het?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Geplaatst: (bewerkt)

Dit kan.

Gewoon de gehele code kopiëren wat heel rommelig staat of een IFrame gebruiken.

Je menu staat dan in een aparte html en kan zo makkelijk meerdere malen worden gebruikt.

Als je dan aanpassingen moet verrichten hoef je ook maar 1 html aan te passen.

of je gebruikt PHP codes maar dat is weer wat ingewikkelder.

http://www.google.nl en zoek naar "HTML IFrame"

gegarandeerd kom je zo op een aantal handige pagina's terecht.

,K

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Geplaatst: (bewerkt)

Je hebt twee manieren om dat op te lossen: gebruik PHP of zet je pagina om in frames. Zelf raad ik PHP aan, aangezien zoekmachines moeite hebben met frames, maar als je geen host daarvoor hebt, kan je frames gebruiken. Ik geef van beide een voorbeeld.

Frames

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<frameset rows="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
 <frame src="boven.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
 <frameset cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
 <frame src="menu.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
 <frame src="main.htm" name="mainFrame">
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

Met deze code heb je een standaard frameset, met een balk boven en een balk links. Sla dit geheel op als index.html en als je wat verandert in een van de andere bestanden, verandert meteen de hele pagina. In je menu zet je als target voor de links de naam van het hoofdframe, in dit geval mainFrame. Dus de link ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

<a href="main.htm" target="mainFrame">Main</a>

PHP

<table align="center" border="1" width="800">
<tr>
	<td colspan="2"  valign="top"><?php include("top.php"); ?></td>
</tr>
<tr>
	<td width="150" valign="top"><?php include("main.php"); </td>
	<td  valign="top"><?php
 switch($_GET['page']) {
case "home": include "home.php"; break;
case "main": include "main.php"; break;
default: include "home.php"; break;
}
?></td>
</tr>
</table>

Bij PHP maak je gewoon een tabel en zet je met include de pagina op de juiste plek. Nu moet je als link index.php?page=main bijvoorbeeld opgeven en dan zal je main.php zien. Er zijn ook andere codes in plaats van switch, maar ik gebruik zelf deze. Bij default zet je pagina die er moet komen als er gewoon index.php wordt opgegeven en page dus geen waarde heeft.

Succes! :tu:

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Of ik snap jou verkeerd of jij mij. Kijk ik bedoel: Ik heb bijv een menu. Ik maak elke keer een nieuwe pagina die moet ik dan steeds aan het menu toevoegen. Maar dat duurt heel lang en dan moet ik elke pagina upgraden snap je? En ik kan ook niet al van het begin denken o die pagina laat ik zo heten enz.

Geplaatst:

Maak eerst met HTML al je pagina's die je wilt hebben dus zo (Home,info,contact,help) als voorbeeld hè.

Als je al je pagina's in een menu hebt staan selecteer je eerst Home en dan gebruik je de volgende naam als link (http://www.jouwebsite.nl/home.htm).

Doe dit ook bij alle andere als je alles hebt gedaan klik je op opslaan (index.htm).

Nu weet je dat je bijv home als bestandsnaam home.htm hebt gebruikt,gebruik nu de index.htm op daarmee de home.htm mee te maken dit kan je ook met de andere doen heb je home helemaal opgevult,sla hem dan op als home.htm doe dit ook met de andere pagina's als je alle pagina's home.htm,info.htm,contact.htm,help.htm hebt upgeload kan je nu de website uitproberen !

Nu hoef je niet steeds bestanden aan te maken,dan alle links in te voeren gebruik gewoon de index.htm en gebruik dat bijv als contact sla hem dan ook op als contact.htm veel succes !

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...