Jump to content

Hattrick/OSM/BCS

Recommended Posts

Geplaatst:

Wie speelt Hattrick, Online Soccer Manager of Bondcoachspel?

Hattrick --- Zeg hier was je nickname is, in welke divisie je speelt enz.

OSM--- Zeg hier je nickname, welk team je bent enz.

BCS --- Zeg hier je nickname, welk land je bent enz.

Hattrick:

Nickname is k.u. Dat staat voor Kevin United Ik zit nu in de 9e divisie. Ik zat toen ik het team kreeg ook in de 9e alleen toen stond ik 8e (laatste) Ik kon niet meer 7e worden dus was ik gedegradeerd. Ik werd kampioen in de 10e divisie en zit nu in de 9e alweer. Ik sta nu gedeeltelijk 1e.

Osm:

Speel ik niet meer, was laatste keer Real Zaragoza

BCS:

Speel ik ook niet meer, was laatste keer Brazilië in 2005.

Nu wat uitleg:

Hattrick:

Als men zich aanmeldt als deelnemer, krijgt men een team toegewezen waarvan men de manager wordt. Men speelt dan in een aparte competitie tegen andere teams van andere managers. Men moet voor het hele team zorgdragen; dat kan bijvoorbeeld door spelers te kopen en verkopen, te trainen, tactieken te bedenken en opstellingen te maken. Als een seizoen is afgelopen, kan een team promoveren of degraderen. Het hoogste niveau in Nederland is de Eredivisie en in België de Eerste Klasse. Naast de reguliere wekelijkse competitiewedstrijden, vindt er ook een bekertoernooi plaats volgens een knock out systeem. De beste spelers van een land worden opgenomen in het "nationale elftal". Elk jaar is er ook een internationaal toernooi.

Om te kunnen groeien in het spel is het essentieel om te kiezen voor een goede trainingsstrategie. Door jonge spelers te kopen en deze te trainen worden de spelers beter en zijn ze meer geld waard. Er zijn een aantal belangrijke soorten waarop je kunt trainen. Keepers, verdedigers, middenvelders en aanvallers. Dit zijn de zogenaamde hoofdstats. Echter er zijn ook bijstats, waar sommige spelers aan moeten voldoen. Zo kan er ook getraind worden op conditie, vleugelspel en spelhervattingen. Er is voor elke speler op elke statt een niveau. Dit zijn de gradaties, van laag naar hoog: niet-bestaand, rampzalig, waardeloos, slecht, zwak, matig, redelijk, goed, uitstekend, formidabel, uitmuntend, briljant, wonderbaarlijk, wereldklasse, bovennatuurlijk, reusachtig, buitenaards, mythisch, magisch, utopisch, goddelijk.

Hattrick is volledig gratis, maar men kan ook Hattrick Supporter kopen voor drie maanden of een jaar. Als men dit heeft, kan men van enkele extra mogelijkheden gebruikmaken. Zo kan men dan onder andere spelers een rugnummer geven, extra statistieken oproepen, oud-spelers toevoegen aan een eregalerij, persberichten schrijven en lid worden van een federatie. Dit supporterschap is puur als leuk extraatje. Een speler die niets betaalt wordt niet benadeeld en heeft evenveel mogelijkheden om te winnen.

OSM:

In OSM wordt de deelnemer manager van zijn of haar favoriete team. Sinds kort is het ook mogelijk om te spelen in de Fantasy league, hierbij kiest de manager spelers uit voor zijn voetbalteam. Om spelers te kopen krijgt iedere manager een budget van 175 miljoen euro. Het is o.a. mogelijk om spelers te transfereren, de formatie en tactiek te bepalen, het stadion uit te breiden, trainingskampen te beleggen en spelers te trainen. De competitie- en bekerwedstrijden worden elke dag gesimuleerd door een realistische uitslag generator, en kunnen gevolgd worden op het online scorebord. De mascotte van OSM heet Doerak en heeft een kenmerkend uiterlijk.

OSM is gratis te spelen, maar het is ook mogelijk om een seizoenskaart aan te schaffen. Hiermee zijn bepaalde voordelen te verkrijgen, zoals de mogelijkheid om met meer accounts te spelen, extra personeel aan te nemen, meer trainingskampen te beleggen, smileys te gebruiken in persoonelijke berichten en forum posts, bij een crew te komen en de wedstrijd op het scorebord bekijken. Er is een "gewone" seizoenskaart en een Premium seizoenskaart, die duurder is, maar waarmee de speler nog meer opties krijgt. Bij een Premium seizoenskaart mag de speler bijvoorbeeld maar liefst 3 subaccounts nemen, bij een gewone seizoenskaart is dat er 1. Een van de belangrijkste voordelen van een Premium Seizoenskaart is dat je een eigen competitie kan aanmaken, waar jij dan de moderator van bent. Een subaccount is een account dat dezelfde naam heeft als je hoofdaccount maar dan met het getal van het subaccount erachter. Het is als ware een extra account.

BCS:

In BCS wordt de deelnemer bondscoach van een land in één van de grote toernooien: het WK voetbal, het EK voetbal, de Afrika Cup en Olympische Spelen worden aangeboden. Er zijn ook gefantaseerde competities. Hieronder vallen Elite en Challenger (competities met realistische teams, maar die in het echt nooit gespeeld zijn) en Fantasy. Bij Fantasy moet de speler van een bepaald budget spelers kopen, die samen een team vormen (bij Fantasy kunnen dus Van der Sar, Ronaldinho en Henry in één team spelen, iets wat in andere competities niet mogelijk is). De speler kan de formatie en tactiek bepalen, spelers trainen, oefenwedstrijden spelen en je tegenstander uit dagen via de pers. De wedstrijden worden dagelijks gesimuleerd door een realistische uitslaggenerator, en kunnen gevolgd worden op het online scorebord.

BCS is onbeperkt gratis te spelen, maar het is ook mogelijk om een zogenoemde trainerslicentie aan te schaffen. Hiermee zijn bepaalde voordelen te verkrijgen, zoals de mogelijkheid om een eigen toernooi te starten, met meer accounts te spelen, extra personeel aan te nemen, het online scorebord te bekijken en de competities Challenger, Elite en Fantasy te spelen.

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...