Jump to content

Hardcore


GTA-The-Best

Hardcore =  

114 leden hebben gestemd

  1. 1. =

    • Vet
      15
    • Dom
      51
    • gaat wel
      20
    • Wat is dat
      2
    • SAAI
      13
    • VETTERDEVET COOL
      12


Recommended Posts

Verhaal dat te lang was om te quote.

Iedereen zijn eigen smaak.

In dat verhaal van jou beschrijf je het ofzo het feiten zijn, terwijl dat helemaal niet waar is.

Nee, zelf ben ik niet iemand die naar hardcore luisters (meer naar house ofz), maar ik vind dat het niet overeenkomt met dat verhaal van jou. Ja, oke, er zitten misschien minder gevoelens achter, maar het is niet gewoon CTRL+C en CTRL+V werk, nee. Een hardcore nummer kan ook jaren over gedaan zijn, maar, hetzelfde als met rock, ligt dat eraan of het een luie of actieve producer is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    19

  • Amfetamientje

    12

  • S-te-Fan

    8

  • PorZ19

    4

Hardcore is de slechtste uitvinding ooit. Eén stom deuntje met de computer gegenereerd, dat vervolgens acht keer achter elkaar plakken met elke vier tellen een "boem", na 8 maten een snare invoegen, weer 8 maten later een slechte baslijn en dat gehele stukje tien keer herhalen. Dat ze dat tegenwoordig nog muziek noemen. Nu weet ik dat dit niet precies zo is, maar pak willekeurig een paar hardcore nummers en willekeurig een paar rock nummers. Kijk naar de eenvoud in de hardcore nummers: allemaal dezelfde opbouw, dezelfde basis, dezelfde instrumenten. Rocknummers zijn onmetelijk verschillend.

Het verschil tussen hardcore en 'normale' muziek is precies hetzelfde verschil als "kunst" en "kitsch" in de kunst. Kitsch is ambacht, gemaakt voor de massaproductie. Kunst is voor de liefhebber en heeft iets te zeggen. Hardcore heeft weinig meer te zeggen dan "zuipen tieten drugs". 'Normale' muziek, en dan heb ik het vooral over rockmuziek, met name classic rock: daar heeft iemand dagen, weken, maanden als niet jaren aan gewerkt. Het nummer gaat ergens over, het vertelt een verhaal. In veel gevallen legt de componist zijn gevoel, zijn emoties, zijn beeld van iets vast in een nummer.

Hardcore is nietszeggende troep, vergelijkbaar met de qualiteit van 'schilderijtjes' die je bij de plaatselijke kringloop haalt: troep voor de mensen die niet nadenken over de wereld, over anderen. Rockmuziek zet je aan het denken, wekt emoties op en geeft je zelfs kippenvel in het geval van 'rustige' nummers. Niemand gaat mij vertellen dat hij/zij kippenvel krijgt van een hardcore-nummer.

Reacties?

Het is maar net wat jij kunst en kitsch vind, sommige vinden metal mooi waar hoop gitaargeluiden doorheen vliegen dat het gewoon pijn aan de oren doet en een hoop geschreeuw, en sommige vinden hardcore mooi, je kan van beide zeggen dat het door kleuters gemaakt is, maar hardcore is ook niet echt een makkelijke muziek stijl(op de fruityloopers na dan) vooral de timing is erg moeilijk, ik heb het wel eens geprobeerd maar het is moeilijk.

En hardcore is vaak ook samples, en dus niet eigen zang.

Maar het is maar net wat je mooi vind.

Link to comment
Delen op andere websites

Hardstyle is leuk, Hardcore is dom.

Steeds BOEM BOEM BOEM en dan nog wat, Hardstyle heeft nog een beetje variatie en is een stuk prettiger om te horen.

Maar ik moet zeggen dat er wel een paar leuke hardcore liedjes zijn, weet de namen al lang niet meer.

Doe mij maar Hip-Hop en soms een beetje Hardstyle, jammer dat Fear-FM is gestopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind hardcore echt een muziekstijl van niks, het is eigenlijk niks anders dan BOEM BOEM KNAL, geef mij maar rock ofzo

nooit in hardcore verdiept zie ik.

Hardcore is de slechtste uitvinding ooitik vind hardcore de slechte uitvinding ooit. Eén stom deuntje met de computer gegenereerd, dat vervolgens acht keer achter elkaar plakken met elke vier tellen een "boem", na 8 maten een snare invoegen, weer 8 maten later een slechte baslijn en dat gehele stukje tien keer herhalenjij hebt je dus niet verdiept in hardcore voordat je poste zeker?. Dat ze dat tegenwoordig nog muziek noemen. Nu weet ik dat dit niet precies zo is, maar pak willekeurig een paar hardcore nummers en willekeurig een paar rock nummers. Kijk naar de eenvoud in de hardcore nummers: allemaal dezelfde opbouw, dezelfde basis, dezelfde instrumenten. Rocknummers zijn onmetelijk verschillend.

Het verschil tussen hardcore en 'normale' muziek is precies hetzelfde verschil als "kunst" en "kitsch" in de kunst. Kitsch is ambacht, gemaakt voor de massaproductie. Kunst is voor de liefhebber en heeft iets te zeggen. Hardcore heeft weinig meer te zeggen dan "zuipen tieten drugs" goh wat een vooroordelen webben we toch altijd. 'Normale' muziek, en dan heb ik het vooral over rockmuziek, met name classic rock: daar heeft iemand dagen, weken, maanden als niet jaren aan gewerkt. Het nummer gaat ergens over, het vertelt een verhaal. In veel gevallen legt de componist zijn gevoel, zijn emoties, zijn beeld van iets vast in een nummer.

Hardcore is nietszeggende troepik vind hardcore nietszeggende troep, vergelijkbaar met de qualiteit van 'schilderijtjes' die je bij de plaatselijke kringloop haalt: troep voor de mensen die niet nadenken over de wereld, over anderen. Rockmuziek zet je aan het denken en hardcore geeft je een kick, wekt emoties op en geeft je zelfs kippenvel in het geval van 'rustige' nummers. Niemand gaat mij vertellen dat hij/zij kippenvel krijgt van een hardcore-nummer.

Reacties?jep

Hardstyle is leuk, Hardcore is dom.

Steeds BOEM BOEM BOEM en dan nog wat, Hardstyle heeft nog een beetje variatie en is een stuk prettiger om te horen.

Maar ik moet zeggen dat er wel een paar leuke hardcore liedjes zijn, weet de namen al lang niet meer.

Doe mij maar Hip-Hop en soms een beetje Hardstyle, jammer dat Fear-FM is gestopt.

boem boem boem?nooit verdiept in hardcore....

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Post eens een hardcore nummer wat jij echt 'kunst' vindt?

Mhaww, ik vergelijk muziek niet met kunst, maar ik zal twee nummers posten die ik mooi vind.

http://www.youtube.com/watch?v=UsfeAECKmTI

En

http://www.youtube.com/watch?v=mLFnqpM3JBA

Deze twee vind ik best vet/mooi, maargoed, en dan Tommyknocker die ik eerder hier neer heb gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

puma:waarom zou je hardcore de slechtste uitvinding ooit vinden?omdat jij het niet leuk vind?ik vind ook zoveel niet leuk maar dan is het nog niet de slechtste uitvinding ooit volgensmij hoor.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 't echt inspiratieloze, iratante K*t muziek, En al helemaal omdat zoveel mensen om me heen er naar luisteren. :duh:

Volgensmij is 't maar bedacht door een of ander kleutertje wat op de deur aan't bonzen was, En een of ander DJ-tje heeft er toen bass enz doorheen gehaald ofzo.

weet ik veel, 't is iig echt noob, Bagger, Vernaaide, stoerdoenerige, rot stijl!

Geef mij maar gewoon Linkin Park.

Hardcore is de slechtste uitvinding ooit. Eén stom deuntje met de computer gegenereerd, dat vervolgens acht keer achter elkaar plakken met elke vier tellen een "boem", na 8 maten een snare invoegen, weer 8 maten later een slechte baslijn en dat gehele stukje tien keer herhalen. Dat ze dat tegenwoordig nog muziek noemen. Nu weet ik dat dit niet precies zo is, maar pak willekeurig een paar hardcore nummers en willekeurig een paar rock nummers. Kijk naar de eenvoud in de hardcore nummers: allemaal dezelfde opbouw, dezelfde basis, dezelfde instrumenten. Rocknummers zijn onmetelijk verschillend.

Het verschil tussen hardcore en 'normale' muziek is precies hetzelfde verschil als "kunst" en "kitsch" in de kunst. Kitsch is ambacht, gemaakt voor de massaproductie. Kunst is voor de liefhebber en heeft iets te zeggen. Hardcore heeft weinig meer te zeggen dan "zuipen tieten drugs". 'Normale' muziek, en dan heb ik het vooral over rockmuziek, met name classic rock: daar heeft iemand dagen, weken, maanden als niet jaren aan gewerkt. Het nummer gaat ergens over, het vertelt een verhaal. In veel gevallen legt de componist zijn gevoel, zijn emoties, zijn beeld van iets vast in een nummer.

Hardcore is nietszeggende troep, vergelijkbaar met de qualiteit van 'schilderijtjes' die je bij de plaatselijke kringloop haalt: troep voor de mensen die niet nadenken over de wereld, over anderen. Rockmuziek zet je aan het denken, wekt emoties op en geeft je zelfs kippenvel in het geval van 'rustige' nummers. Niemand gaat mij vertellen dat hij/zij kippenvel krijgt van een hardcore-nummer.

Reacties?

Hardcore kan wel degelijk gevoel en emotie van de artiest bevatten alleen heeft de artiest minder tekst tot zijn beschikking.

En ja, ik heb kippenvel gekregen van hardcore nummers.

Dat jij je niet in kan leven valt niet aan de hardcore te wijten maar aan jou smaak/inlevingsvermogen of wat dan ook.

Er zijn ook genres waar ik niets mee kan maar toch weet ik dat er mensen van over de hele wereld naar luisteren; wie ben ik dan om te zeggen dat die muziek nietszeggend is als zoveel mensen zich er toch mee kunnen verbinden?

Ik had eerst ook een vrij uitgesproken mening over bepaalde muziek maar dat is snel bijgedraaid nadat ik het verhaal van iemand heb gehoord die wat dieper in die bizz zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Post eens een hardcore nummer wat jij echt 'kunst' vindt?

Mhaww, ik vergelijk muziek niet met kunst, maar ik zal twee nummers posten die ik mooi vind.

http://www.youtube.c...h?v=UsfeAECKmTI

En

http://www.youtube.c...h?v=mLFnqpM3JBA

Deze twee vind ik best vet/mooi, maargoed, en dan Tommyknocker die ik eerder hier neer heb gezet.

Kijk, dat zijn nou goede nummers. Deze mag er van mij ook nog bij:

http://www.youtube.com/watch?v=OVlnCMf6mXM

Link to comment
Delen op andere websites

Als je van een bepaald soort muziek maar een paar nummers hebt gehoord klinkt alles hetzelfde. Puma, laten we zeggen dat ik niet zoveel van rock af weet. Voor mij is het dan: intro, couplet, refrein, hetzelfde couplet, refrein, break/couplet/weet ik het, refrein en outtro. De coupletten en refreinen zijn instrumentaal elke keer hetzelfde. De rest is een variatie op het gewoonlijke riedeltje.

Het enige wat dit soort voor de variatie zorgt is de zang. Je hoort vooral bij coupletten dat de muziek naar de achtergrond verdwijnt. De focus gaat naar de zang. Ik weet zeker dat je een instrumentale versie van een normaal nummer saai zal vinden. Er mist in ieder geval iets, kijk maar:

Terwijl de instrumentale nummers van Eric Johnson tot het eind blijven boeien.

(Hardcore) house bevat weinig zang en zal voor de meesten klinken als de hele tijd hetzelfde. Luister je veel dan zul je zien dat house in het algemeen veel variatie bevat. (Hiermee bedoel ik dus geen David Gayetta of Bob Sinfag).

Link to comment
Delen op andere websites

(Hardcore) house bevat weinig zang en zal voor de meesten klinken als de hele tijd hetzelfde. Luister je veel dan zul je zien dat house in het algemeen veel variatie bevat. (Hiermee bedoel ik dus geen David Gayetta of Bob Sinfag).

Net als Hardstyle!

Je hebt van die duistere nummers:

http://www.youtube.com/watch?v=7QgEWnqOG5U

Vrolijke nummers:

Lekkere doordreun nummers

En je hebt Psyko Punkz

Hardstyle owned hardcore :puh:.

Sommige hardcore is wel ok

http://www.youtube.com/watch?v=HC0jloQnFSg&feature=related

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...