GtaSlave Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 (bewerkt) hey, mijn zoveelste vraag:$ De vragen: Ik wil mijn oude pc verkopen. Voor hoe duur kan ik hem verkopen? Hier de specs. Is onlangs nog een nieuwe videokaart ingekomen. Hij draait nog goed. En koste toen die tijd 1200 euro. Specs:(samengevat uit Everest) Kast: Een Norrod kast. CPU Type Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133) Moederbordnaam Onbekend ( als het goed is een asus en ik weet zeker dat ie een agp aansluiting heeft) Moederbord Chipset SiS 648(FX) Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM) Video kaart NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB) Monitor Samsung SyncMaster 753s [17" CRT] Geluidskaart Creative SB Live! 5.1 Digital (SB0220) Sound Card Harde schijf Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Optische Station DVD-16X DVD-ROM BDV316C (16x/48x DVD-ROM) ( deze is stuk) Optische Station LITE-ON LTR-48246S (48x/24x/48x CD-RW) ( cd brander ) Optische Station Optiarc DVD RW AD-5170A ( dvd branden 8x en afspelen 16x dacht ik ook net nieuw) Toetsenbord: Logitech ( type weet ik niet hij werkt nog wel perfect!) Muis: ook logitech met draad, werkt nog perfect. Aangezien ik type niet weet van muis en toetsenbord hier een foto: klik Hoeveel kan ik daar nog voor krijgen? Oke nu mijn nieuwe pc: klik Nu is mijn vraag daarvan: Past dat allemaal in de kast, en is de voeding en koeling goed. Verdere suggesties altijd welkom! Grtz, GtaSlave Bewerkt: 7 januari 2008 door GtaSlave Reageren
GtaSlave Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 hallo? Is dr iemand die me kan helpen?:o Reageren
RonaldVC Geplaatst: 8 januari 2008 Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 Tja, "wat een gek er voor geeft".. Wat het systeem destijds gekost heeft is niet van belang, dat doet niets af aan de huidige waarde.. Hoe zit het met de besturingssoftware; kan je er een legale versie van XP bij leveren heb je al meer kans de pc goed te verkopen.. Tweedehands systemen zijn voor een redelijk bedrag bijzonder moeilijk te verkopen. Niet alleen omdat de specs achterhaald zijn, maar ook omdat de meeste mensen nogal huiverig zijn bij het aanschaffen van een gebruikt systeem. Ik zou zelf niet meer dan 250 euro over hebben voor jouw systeem, maar het kan best zijn dat iemand anders er meer voor over heeft.. Dan je nieuwe systeem. Ik ga er vanuit dat alles wel in de kast past, ook is de voeding voldoende voor de configuratie. Wél zou ik zorgen voor een goede CPU-koeler, ookal is er een koeler meegeleverd bij de CPU. Daarvoor moet je nog eens 15 euro uitgeven ofzo, maar dan is de CPU in ieder geval goed verzorgt. Verder is het een nette configuratie.. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 Tja, "wat een gek er voor geeft"..Wat het systeem destijds gekost heeft is niet van belang, dat doet niets af aan de huidige waarde.. Hoe zit het met de besturingssoftware; kan je er een legale versie van XP bij leveren heb je al meer kans de pc goed te verkopen.. Tweedehands systemen zijn voor een redelijk bedrag bijzonder moeilijk te verkopen. Niet alleen omdat de specs achterhaald zijn, maar ook omdat de meeste mensen nogal huiverig zijn bij het aanschaffen van een gebruikt systeem. Ik zou zelf niet meer dan 250 euro over hebben voor jouw systeem, maar het kan best zijn dat iemand anders er meer voor over heeft.. Dan je nieuwe systeem. Ik ga er vanuit dat alles wel in de kast past, ook is de voeding voldoende voor de configuratie. Wél zou ik zorgen voor een goede CPU-koeler, ookal is er een koeler meegeleverd bij de CPU. Daarvoor moet je nog eens 15 euro uitgeven ofzo, maar dan is de CPU in ieder geval goed verzorgt. Verder is het een nette configuratie.. Oke owja dat van die dooie pixel ofzow van dat scherm heb al een andere aangeklikt had niet goed gelezen. Naja oke ik zat zelf ook rond de 200 euro te denken idd. En er zit wel een illegale windows bij *oeps* Naja verder draait het prima. En ja die cpu koeler dan moet je gewoon de orginele eraf halen en dan die nieuwe erop? Reageren
RonaldVC Geplaatst: 8 januari 2008 Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 In de verpakking van de CPU zit ook een standaard koeler, die zit er nog niet op. Dus je kan gelijk een andere koeler plaatsen.. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 9 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 (bewerkt) In de verpakking van de CPU zit ook een standaard koeler, die zit er nog niet op. Dus je kan gelijk een andere koeler plaatsen.. ow oke. En wat zijn dan goede cpu koelers? En hoeveel GHZ heeft die processor nou bij elkaar? want het lijkt me sterk dat hij 4.8ghz heeft.. En kan ik nfs prostreet en cod4 etc op high draaie? Bewerkt: 9 januari 2008 door GtaSlave Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 slave ik zou in ieder geval even je kast opendraaien en op het moederbord kijken wat voor type het is, ff googlen en zodat je die informatie er bij kan zetten als je je pc wilt verkopen want mobo is een van de belangrijkste aspecten. Reageren
GtaSlave Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 slave ik zou in ieder geval even je kast opendraaien en op het moederbord kijken wat voor type het is, ff googlen en zodat je die informatie er bij kan zetten als je je pc wilt verkopen want mobo is een van de belangrijkste aspecten. Oke, maar ik verkoop mijn pc pas tegen maart maar k wou gewoon weten hoeveel die ongeveer nog waard was maar weet iemand het antwoord op die andere vragen? Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 Hallo GTASlave, Voor goede koelers moet je een Thermaltake nemen! Verder, ik vind dat je er erg veel voor moet betalen. Mijn computer (zie sign) koste me 960 euro (zonder windows) bij gistron en en een quad core met meer geheugen en grotere hd. Als ik dat scherm niet meetel is dat dus maar een paar tientjes meer en op zo'n bedrag is dat niks. Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 slave ik zou in ieder geval even je kast opendraaien en op het moederbord kijken wat voor type het is, ff googlen en zodat je die informatie er bij kan zetten als je je pc wilt verkopen want mobo is een van de belangrijkste aspecten. Oke, maar ik verkoop mijn pc pas tegen maart maar k wou gewoon weten hoeveel die ongeveer nog waard was maar weet iemand het antwoord op die andere vragen? daarom de mobo bepaald al voor ee ngroot percentage de waarde van de PC btw gewoon een a-merk pakken zoals coolermaster etc Reageren
GtaSlave Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 (bewerkt) Hallo GTASlave,Voor goede koelers moet je een Thermaltake nemen! Verder, ik vind dat je er erg veel voor moet betalen. Mijn computer (zie sign) koste me 960 euro (zonder windows) bij gistron en en een quad core met meer geheugen en grotere hd. Als ik dat scherm niet meetel is dat dus maar een paar tientjes meer en op zo'n bedrag is dat niks. Dus jij had er geen scherm bij? + geen windows? dan kom je duurder uit als mij? En ik dualcore is goedgenoeg voor gamen Quadcore is meer voor de zware programma's etc.. En een game draait wel op een dual lijkt mij En Arnhem is ook ver weg voor mij.. Raalte waar Azerty zit is nog redelijk dichtbij. Bewerkt: 14 januari 2008 door GtaSlave Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.