Jump to content

Rappelz Revolution

Recommended Posts

Geplaatst:

Goedenavond allemaal,

Speelt een van jullie Rappelz? Vast wel, ik zit namelijk met een probleem;

Ik heb het spel gedownload en geinstalleert, en wil natuurlijk meteen gaan spelen.

Ik moest eerst de patch laten "patchen" en vervolgens klikte ik op "Game Start".

Ik wachten want de pc ratelde dus het spel was aan het laden...

Krijg ik een zwart scherm, ik denk, oh da's normaal. Want dat is bij de meeste spellen in het begin.

Krijg ik opeens het volgende bericht:

errorrappelz.png

Als ik op "Ja" klik gaat dat venstertje weg en gebeurd er niks, als ik op "Nee" klik gebeurd er hetzelfde als wanneer ik op "Ja" klik.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt :tu: ,

Mr. Sugo.

Geplaatst:

Ik heb op een Forum dit gevonden:

if it's xp it should be working fine except if your firewall is high detected , try to unblock rappelz in your firewall list

Dat betekend dus dat je kunt kijken of je firewall het spel blokeert. Dit kun je zien in Configuratiescherm (zorg voor de klassieke weergave) -> Beveiligingscentrum -> Windows Firewall (klik op de link onderin) en klik dan bij het tabblad uitzondering een vinkje aan bij je spel Rappelz.

Mocht je Vista hebben, heeft dit mannetje ook een oplossing:

1. " go to control panel -> systems -> advance tab -> performance settings -> Data Execution Prevention

make sure turn on DEP for all programs and services except those i select: sframe and launcher ( from your rappelz folder ) , apply and confirm

2. right click sframe-> properties -> compatibility tab -> make it run as administrator mode , do the same to the launcher , apply and confirm

Daarnaast kun je op Google nog zoeken, dan kom je bijvoorbeeld hier op uit.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb op een Forum dit gevonden:

if it's xp it should be working fine except if your firewall is high detected , try to unblock rappelz in your firewall list

Dat betekend dus dat je kunt kijken of je firewall het spel blokeert. Dit kun je zien in Configuratiescherm (zorg voor de klassieke weergave) -> Beveiligingscentrum -> Windows Firewall (klik op de link onderin) en klik dan bij het tabblad uitzondering een vinkje aan bij je spel Rappelz.

Mocht je Vista hebben, heeft dit mannetje ook een oplossing:

1. " go to control panel -> systems -> advance tab -> performance settings -> Data Execution Prevention

make sure turn on DEP for all programs and services except those i select: sframe and launcher ( from your rappelz folder ) , apply and confirm

2. right click sframe-> properties -> compatibility tab -> make it run as administrator mode , do the same to the launcher , apply and confirm

Daarnaast kun je op Google nog zoeken, dan kom je bijvoorbeeld hier op uit.

Bedankt Froodooo, de error is weg,

maar nu krijg ik het volgende;

Het zwarte scherm komt gewoon alleen het blijft dan ook zwart en als ik CTRL + ALT + Delete doe, kom ik in het Windows Taakbeheer en dan staat er:

Taak: Rappelz

Status: Reageert niet

wat nu?

Bewerkt: door Mr. Sugo
Geplaatst:

Je kunt nog proberen om je videokaart te updaten. Mocht je niet weten welke videokaart er in je pc zit, ga dan naar Start -> Uitvoeren -> Typ: dxdiag en ga naar het tabblad 'Beeldscherm'. Aldaar kun je achter 'Naam' de naam van je kaart zien. Drivers voor bijvoorbeeld nVidia kun je hier downloaden. Zoek even op Google om jouw updates te vinden.

Ook kun je nog DirectX updaten naar de laatste versie. Het downloaden hiervan kun je onder andere hier doen.

Geplaatst:
Je kunt nog proberen om je videokaart te updaten. Mocht je niet weten welke videokaart er in je pc zit, ga dan naar Start -> Uitvoeren -> Typ: dxdiag en ga naar het tabblad 'Beeldscherm'. Aldaar kun je achter 'Naam' de naam van je kaart zien. Drivers voor bijvoorbeeld nVidia kun je hier downloaden. Zoek even op Google om jouw updates te vinden.

Dat zal ik eens proberen :tu:

Ook kun je nog DirectX updaten naar de laatste versie. Het downloaden hiervan kun je onder andere hier doen.

Bij het spel zat al DirectX 9.0 maar ik weet zo niet of dat de nieuwste is? ^_^

>>> Door Froodooo: DirectX 9.0c is de nieuwste voor Windows XP, op Windows Vista kan je met de geschikte videokaarten al DirectX 10 downloaden.<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...