Jump to content

html/css IE 6.0 align probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een probleem met de container div die in IE 6.0 niet in het midden wil staan.

in firefox gebruik ik altijd: margin: 0px auto; ervoor maar die wil hij niet pakken in IE 6.0, en ik heb ook al text-align: justify; gebruikt maar dat geeft hetzelfde probleem.

hier de css code

.container{
width: 900px;
height: 100%;
margin: -10px auto;
text-align: justify;
text-indent: 5px;
}

en hier de uitkomst:

IEvoorbeeld.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Helpt tekst-align: center niet? Dat zou ervoor moeten zorgen dat het in het midden staat. Ik weet het niet zeker, maar ik zou zelf voor margin aangeven of het een left of top-margin is, aangezien je dat nu niet hebt aangegeven (ik weet niet zeker of en hoe het werkt, maar het is wel handiger als je het later opnieuw gaat bewerken).

Doet de code het wel goed in Internet Explorer 7 en/of Firefox 2? Zo ja, dan zou ik dit gewoon laten voor wat het is, aangezien IE6 nu wel begint te verouderen. :)

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst: (bewerkt)

ik ben nu me IE 6.0 aan het updaten en ga ik kijken of hij het in IE7.0 doet en als hij het doet zeg ik het wel.

edit: in IE 7.0 doet hij het ook niet helaas :-(

edit 2: ik heb het voor elkaar om in de body van het css text-align: center; te zetten

Bewerkt: door Dead-Dodo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...