T@rget Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Yo luitjes, weet iemand hoe ik kan instellen bij phpBB dat hij automatish portal.php opent in plaats van index.php ? Ik heb namelijk IM Portal geinstalleerd en heb denk ik bij de installatie gemist hoe dat moet (Zoals phpBB gebruikers vast wel weten, moet je MODs met de hand installeren). Dus als iemand weet hoe ik dat moet doen zou die dat even willen vertellen? Alvast bedankt, T@rget Reageren
Follow Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Dit kan volgensmij via de configuratie scherm van IM portal. Even goed zoeken en je hebt het zo gevonden. Ik gebruikte namelijk ook IMportal vroeger. Reageren
T@rget Geplaatst: 9 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Nee, daar heb ik al goed keken, daar moet het niet. Ik weet wel dat het ergens in een .php file want ik had eerst EZ Portal geinstalleerd maar die beviel me niet, daarmee opende hij wel automatish portal.php omdat ik dat bij de installatie ergens in een .php bestand had aan gegeven. Ik kan niet meer vinden hoe. Reageren
Follow Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 (bewerkt) Ai, dit is iets heel anders, want ik had was Mkportal. Maarja, je zou kunnen redicten via de .htacces bestand. Ik heb daar niet veel verstand van hoe die lijn moet dan, want ik gebruik cPanel hiervoor. RewriteEngine onRewriteCond %{HTTP_HOST} ^HIER JE WEBSITE URL (BV= gtaforum.nl)$ [OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^HIER JE WEBSITE URL (BV= www.gtaforum.nl)$ RewriteRule ^/?$ HIER JE PAGINA URL WAARHEEN HIJ MOET (BV= http://www.gtaforum.nl) [R=301,L] Als je een pagina wilt die naar een andere pagina gaat MOET je nog iets aanpassen. Je moet dan /? aanpassen naar je gewenste pagina waarvanaf er verplaatst moet worden. Bijvoorbeeld: www.gtaforum.nl/forum/index.php moet naar www.gtaforum.nl/index.php Dan pas je /? aan naar forum/index.php Ik raad je niet aan om /? aantepassen als je via index.php naar portal.php gaat want dan wordt index.php helemaal niet meer toegangelijk, ik zal de /? gewoon zo laten in het geval van je vraag. Bewerkt: 9 januari 2008 door Follow Reageren
T@rget Geplaatst: 10 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Ik heb het nu zo gedaan: de Portal is nu index.php dus die word als eerste geopend. het Forum is nu forum.php die wordt via de Portal in het menu geopend, alle links die naar de index van het forum (Dus niet de portal) wijzen zijn aan gepast (Die was een kwestie van een regel aanpassen in page_header.php, dus dat was zo gepiept). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.