Tim Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Beste mensen, Ik heb hier een hele gecompliceerde vraag. Zelf denk ik dat het niet mogelijk zal zijn. In ieder geval is het hardcoded. Maar ik wil graag weten of de mogelijkheid echter wel bestaat. Ik vraag me af of je natrual motion bewegingen in GTA SA kunt zetten. Daarmee bedoel ik of ik de bewegings engine van endorphin (die word gebruikt in GTA 4) kan gebruiken in GTA SAN ANDREAS. Volgens mij heete dit DMR. Wanneer ik naar de bewegings engine van GTA kijk. trek ik zo de conclusie dat alle bewegingen zijn voorgeprogameert. Waardoor ze dus niet kunnen varieren. Zo valt bijvoorbeeld ieder poppetje in GTA op dezelfde manier dood. Wat een erg onrealitisch effect geeft. Heel misschien kan SA zo gemodificeert worden dat de bewegingen afhankelijk zijn van de omgeving, en in relatie zijn met houding en snelheid. In iedergeval is het wel interessant om te weten welke stappen moet nemen om Natrual motion in GTA SA te krijgen. En of dit simpel te modificeren is in de IPF van een poppetje uit GTA, wat misschien ook wel zou kunnen. Maar eerlijk gezegt denk ik dat je wel bewegingen kunt animeren, en dan vervangen. Alleen dan zijn we ook niet echt een stap verder. Slechts andere bewegingen. Maar toch ongeacht de situatie dezelfde bewegingen. m.v.g. Tim Reageren
Gangsta Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Beste mensen,Ik heb hier een hele gecompliceerde vraag. Zelf denk ik dat het niet mogelijk zal zijn. In ieder geval is het hardcoded. Maar ik wil graag weten of de mogelijkheid echter wel bestaat. Ik vraag me af of je natrual motion bewegingen in GTA SA kunt zetten. Daarmee bedoel ik of ik de bewegings engine van endorphin (die word gebruikt in GTA 4) kan gebruiken in GTA SAN ANDREAS. Volgens mij heete dit DMR. Wanneer ik naar de bewegings engine van GTA kijk. trek ik zo de conclusie dat alle bewegingen zijn voorgeprogameert. Waardoor ze dus niet kunnen varieren. Zo valt bijvoorbeeld ieder poppetje in GTA op dezelfde manier dood. Wat een erg onrealitisch effect geeft. Heel misschien kan SA zo gemodificeert worden dat de bewegingen afhankelijk zijn van de omgeving, en in relatie zijn met houding en snelheid. In iedergeval is het wel interessant om te weten welke stappen moet nemen om Natrual motion in GTA SA te krijgen. En of dit simpel te modificeren is in de IPF van een poppetje uit GTA, wat misschien ook wel zou kunnen. Maar eerlijk gezegt denk ik dat je wel bewegingen kunt animeren, en dan vervangen. Alleen dan zijn we ook niet echt een stap verder. Slechts andere bewegingen. Maar toch ongeacht de situatie dezelfde bewegingen. m.v.g. Tim Alles is gedaan met Motion Capture in GTA toch? (Zie achterin het GTASA boekje). Niet dat ik er verstand van heb, maar als je 3DSMax opent en een biped aanmaakt, kun je zo animaties maken. Op www.rockstarnorth.com is er ook een filmpje dat in 3dsmax werd gefilmd terwijl een biped animaties nadeed uit GTA. Ik weet niet hoe ze zulke bewegingen echt ingame plaatsen. Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Ik ben er vrijwel zeker van dat dit met animaties is, met scm kan je checken in welke zone je zit en hoe snel je gaat dus op die manier kan je jouw (mod) proberen te maken. Tom Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Dit is allemaal voorgescript. Je hebt een soort van geavanceerde Physics engine nodig om de charactors realistisch te laten neervallen. Dit zal zeer moeilijk zijn om in GTA te krijgen. Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 De bewegingen van de actors zijn in zoverre voorgeprogrameerd, dat de animaties voor een bepaalde situatie zijn opgeslagen in een ipf file. Als een actor in een bepaalde situatie komt, zal de engine dus de betreffende ipf laden, en de actor laten bewegen zoals daarin is vastgelegd. En hoewel het in principe niet onmogelijk is om die bewegingen niet uit een file te lezen, maar te laten genereren door een "natural motion" pakket, zal zoiets met een mod waarschijnlijk niet te realiseren zijn, want daarvoor moet je echt bijna de hele SA code reverse engineren, omdat zoiets op heel veel plekken in gaat grijpen. Daarnaast moet je bijvoorbeeld ook denken aan alle 3D models van de omgeving en van de actors, omdat de moeten voorzien van exra informatie die nodig is om de actors goed te kunnen laten reageren op elkaar en verschillende dingen in de omgeving. Dit komt er ongeveer op neer dat je het hele spel van de grond af weer op moet bouwen en aanpassen. Ondoenlijk door de modding community, dus. Reageren
Tim Geplaatst: 21 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2008 srry late reactie, ben in tussentijd bezig geweest met anderen dingen. Maar in ieder geval bedankt voor deze informatie. Zo weet nu wel wat meer over animaties. En idd zoiets had ik al in gedachten, dat je heel het spel van de grond af aan weer moet maken. gretz. Tim Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.