Sjorszzz Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 Ik wil graag een nieuwe radiozender maken in Sa. Wel een mod. Maar waar kan ik de namen en inhoud van de radiozenders terug vinden in mijn San Andreas folder? zodat ik hiermee kan gaan modden. Reageren
Donwell Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 (bewerkt) Het maken van een eigen radiozender raad ik je volledig af. Er komt veel bij kijken, zo ook het SCM-modding, en ik denk niet dat je dat helemaal kan... Je kunt beter gewoon wat liedjes in je User Tracks zetten, ik neem aan dat je weet hoe dit moet. Als je ook nog wat reclame ertussendoor wilt of zelfgesproken tekst, zoek je die eventjes op in de map 'Audio'. Dan plaats je hem bij je User Tracks, en dan zou hij het wel moeten doen. Edit@Dutchy: Sorry, ik dacht dat het regelen van radiozenders via de main.scm ging. Sorry voor de verwarring. :$ Bewerkt: 10 januari 2008 door Donwell Reageren
Ghost_Rider Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 (bewerkt) De namen van de zenders veranderen doe je als volgt: Tekst kun je verandere met een tool genaamd 'GXT Editor'. Die kun je >>hier<< downloaden. Je kan met deze tool in-game tekst veranderen zoals ondertiteling, maar geen tekst wat op billboards en gebouwens staat. Dan meot je gaan texture modden. Als ie gedownloadt is open je American.gxt, die vindt je in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\text . Als hij geöpend is moet je even zoeken, want er zitten namelijk veel teksten in de .gxt. Als je de user Track Player wilt veranderen doe je als volgt: Bij "Table Name" vul je "Main" in. Selecteer dan: Entry Name: 9109B7C1 Value: USER TRACK PLAYER Verander dan in het rechtse gedeelte "USER TRACK PLAYER" in hoe jij de naam wilt veranderen. Druk op File -> Create GXT Association en daarna druk je op File -> Save. Bron: Het laatste stukje, het opzoeken en opslaan, heb ik uit een bericht van Dutchy3010 gepakt. Die vind je >>hier<<. Bewerkt: 10 januari 2008 door ..::GhostRider::.. Hulp bij bug Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Het maken van een eigen radiozender raad ik je volledig af. Er komt veel bij kijken, zo ook het SCM-modding, en ik denk niet dat je dat helemaal kan... Je kunt beter gewoon wat liedjes in je User Tracks zetten, ik neem aan dat je weet hoe dit moet. Als je ook nog wat reclame ertussendoor wilt of zelfgesproken tekst, zoek je die eventjes op in de map 'Audio'. Dan plaats je hem bij je User Tracks, en dan zou hij het wel moeten doen. SCM-modding voor eigen radiozender? Dat is echt onzin. Dat is hardcoded, komt geen letter SCM bij kijken. En dat "eventjes" zoeken naar reclame kan je ook wel vergeten. User Tracks kan je wel gebruiken, en de naam veranderen zoals Ghostrider hierboven al zei, dan heb je ook je eigen radiostation. Maar een extra, is heel moeilijk. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 (bewerkt) Voor iemand die jaren verstand heeft van modden, is dit net zoals het toevoegen van 2dfx effects. Ik heb eens een keer namelijk gebprobeerd om te kijken wat de geluiden zijn. Er zatten ook heleboel reclameshits erbij en muziekgeluiden van de radiozenders. Als ik ze écht wil modden, dan had ik het gedaan. Maar geluiden modden is niet mijn hobby, dus keek ik tegenop. Maar het is wel mogelijk om de geluiden opt nemen/importeren/exporteren. Als je jaren ervaring hebt met media, dan kun je vast denk ik wel modden. Door met behulp van SAAT GUI/Audacity en andere soort programma's lukt het wel. En voorbeeld: Iedereen zegt dat het onmogelijk is om politiewagen in SA extra zwaailichtenlichten te geven, heh. Nou, dat is bullshit. Dus waarom geen geluiden modden? Voor ik vergeet, geen domme reacties op deze post plaatsen. Bewerkt: 10 januari 2008 door GTA_XP Reageren
K.O. Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Natuurlijk is het mogelijk om de radiozenders te modden. Of het mogelijk is om er echt een hele nieuwe toe te voegen, weet ik niet, dat moet ik nog zien gebeuren. Hier staat hoe je geluiden kunt vervangen. (Nooit gedacht eens naar een eigen tutorial te linken ) Geluiden van radiozenders staan geloof ik wel in een ander formaat, dus ik weet niet in hoeverre alles nog van toepassing is. Daar heb ik nog niet mee ge-experimenteerd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.