Jump to content

enkel wat vraagjes

Recommended Posts

Geplaatst:

okeey, ik heb eindelijk een COL file gemaakt met behulp van de site van eclipse, okeey nu het volgende...

- Als het goed is heb je van je zelfgemaakt object 3 bestanden. Een .txd, een .dff en een .col file.

-;die coll heb ik dus al, maar hoe maak ik in godsnaam een DFF en TXD ?

-,moomapper vindt die coll niet, of is dat logies omdat hij nog geen dff en TXD heeft

nu iets totaal anders,

weer heb ik op de site gekeken van "eclipse" (mooie site trouwens) en daar zag ik iets staan over wagens neer plaatsen, dus wilde ik gewoon simple een waagentje neerzetten bij de mansion, en ineens is die MAIN.SCM weg ?

-wat doe ik verkeerdt bij deze 2 dingen?

Geplaatst:

die moet je maken met z-modeller of een ander soort programma

z-modeller kan je downloaden op gtagames.nl

en ineens was de MAIN.SCM weg

daar heb ik geen antwoord op weet je zeker dat je alles wel goed hebt gedaan?

Geplaatst:

die moet je maken met z-modeller of een ander soort programma

z-modeller kan je downloaden op gtagames.nl

en ineens was de MAIN.SCM weg

daar heb ik geen antwoord op weet je zeker dat je alles wel goed hebt gedaan?

-moest je met Zmodeler, niet aleen de COL maken ?

-ik zal alles nog even nalopen

Geplaatst: (bewerkt)
okeey, ik heb eindelijk een COL file gemaakt met behulp van de site van eclipse, okeey nu het volgende...

- Als het goed is heb je van je zelfgemaakt object 3 bestanden. Een .txd, een .dff en een .col file.

-,moomapper vindt die coll niet, of is dat logies omdat hij nog geen dff en TXD heeft

nu iets totaal anders,

weer heb ik op de site gekeken van "eclipse" (mooie site trouwens) en daar zag ik iets staan over wagens neer plaatsen, dus wilde ik gewoon simple een waagentje neerzetten bij de mansion, en ineens is die MAIN.SCM weg ?

-wat doe ik verkeerdt bij deze 2 dingen?

Je kan dit op 2 manieren oplossen:

1. (alleen als het object bijvoorbeeld in GTAIII staat) Open de Moomapper, dubbelklip het voorwerp dat je wil en klik dan op TEXTURE DISCPLAY , er verschijnt een naam van een textuur. Onthoud deze en ga naar de tab IMG archive en zoek het bestand. Vervolgens extract je het bestand. Doe hetzelfde als je de dff wil. (de naam hiervan krijg je door het object gewoon te dubbelklikken)

2. Als je alleen de colfile hebt, open je de Z-modeler, klik je op import en open je je col.

Je moet dan op export klikken, dan de extentie 'dff. col' kiezen en dan typen (als je voorwerp 'huis' heet) huis.dff en dan export. Vervolgens wordt er gevraagd of je

het voorwerp bestemd is voor GTAIII of VC, kies degene die je wil. Dit geldt niet voor de TXD, die moet je zelf maken (dit is best pittig)

Op je 2e vraag, installeer vc gewoon eff opnieuw of vraag iemand die je kent even de main over msn te sturen. (Backups zijn heel handig :puh:)

Ik hoop dat deze uitleg voldoende is :puh:

Bewerkt: door Wauzie
Geplaatst:

Je kan ook naar mijn site gaan en deze tutorial volgen:

Zelfgemaakt objecten in VC plaatsen

Daar staat ook het nodige uitgelegd

Geplaatst:

Die heeft hij al gelezen.

Lees zijn bericht.

Geplaatst:

Die heeft hij al gelezen.

Lees zijn bericht.

ja, ik kwam daar niet uit, uit je tuterial.

okeey ik ga nu kijken f het me lukt.

"wauzie" thanx :)

Geplaatst: (bewerkt)

okeey, ik heb nu een TXD,COL,DFF ik ga nu wel fff die tuterial van eclipse doorlezen, het feit was dat daar niet in stond hoe je een DFF maakt, ik kom zo terug met meer vervelende vragen.

Er komt nu een schermpje waar je een .ipl file moet aanmaken. Je kan hem het beste aanmaken in: VC root folder > data > maps. Hier staan ook de andere .ipl files van Vice City

waar haal ik ineens een IPL file vandaan?

Maak nu een .ide file aan. Deze kun je het beste in dezelfde map als je .ipl file aanmaken. Ik zou hem ook dezelfde naam geven als je .ipl file

waar haal ik ineens een IDE file vandaan?

Bewerkt: door bradley1990
Geplaatst:

Als je in de m00mapper op "new" drukt moet je jouw .ipl file als het ware ergens opslaan (net zoals je doet met een word-document). Als je dat gedaan hebt staat je nieuwe .ipl in die map.

Dit geld ook voor de .ide :)

Geplaatst:

het gaat vooruit, ik heb al

fanta.COL

fanta.TXD

fanta.DFF

fanta.IDE

fanta.IPL

dit allemaal in 1 map staan, in de zogenaamde TXEMA map, het lukt om het objecktje moo mapper in te krijgen, maar de texture krijg ik niet, dus blijft het wit :angry: wat doe ik verkeerd ?

Geplaatst:

Je object texturen is ook een kunst.

Ik kan helaas geen links geven dus raadpleeg gewoon even Google of kijk op andere sites.

(Misschien dat ik binnenkort een textuur tutorial maak voor de ZModeler)

Geplaatst:
Je object texturen is ook een kunst.

Ik kan helaas geen links geven dus raadpleeg gewoon even Google of kijk op andere sites.

(Misschien dat ik binnenkort een textuur tutorial maak voor de ZModeler)

dus texture moet dus echt in Z-modeller?

Geplaatst:
Het zal denk ik ook nog met andere programma's kunnen maar ik doe het met de Zmodeler.

kun je niet gewoon een beetje uitleggen waar ik moet zijn voor die texture?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...