Capodaano Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Blijkbaar vind de regering het leuk om onze nieuwjaarsviering te verpesten. Dit zijn nieuwe regels die iemand uit de 2e Kamer heeft voorgesteld: - Vuurwerk mag pas afgestoken worden vanaf 10 uur s'avond ipv s'ochtends - Consumentenvuurwerk verboden - Er mag maar 2 dagen vuurwerk verkocht worden - Vaste plaats om vuurwerk af te steken Ik heb gehoord dat ze hiermee waarschijnlijk willen instemmen. Dit vind ik dus !"#$% belachelijk!! Zoals iedereen weet zijn wij het allerstrengste land ter wereld als het om vuurwerk gaat, en nou willen ze het nog veel strenger maken! Ongelukken zullen altijd gebeuren met nieuwjaar, en het type dat hun vingers eraf blaast of scholen in de brand steken doen dat met ILLEGAAL vuurwek. Dit jaar heb ik nitraten, strijkers en legaal vuurwerk afgestoken. En ik kreeg met legaal vuurwerk een ongeluk omdat het ineens afging zonder dat het lont vlam vatte. Kortom, het plezier van de normale burger wordt gewoon keihard verpest. En die vaste plek vind ik ook een raar idee. Als je al het vuurwerk van de hele buurt op dezelfde plek afsteekt en ze gaan er omheen staan dat is dat toch veel gevaarlijker?? Wat vinden jullie hier nou van? Ergeren jullie je ook zo kapot aan onze regering die, naar mijn mening, te hard optreed tegen vuurwerk? Reageren
Fuffie Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Ik vindt het eigelijk wel goed,maar als de andere de lol erin hebben wordt het toch wel verpest ! Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Ze kunnen het dan beter hellemaal verbieden en vuurwerkshows organiseren, net als in Australie. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Heb je een bron. Want zo zou het ook kunnen zijn dat je uit je nek aan het lullen bent . Reageren
Klokkie89 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Heb je een bron. Want zo zou het ook kunnen zijn dat je uit je nek aan het lullen bent . Bron lijkt mij niet echt nodig, het is al de hele dag op het nieuws!! En aan de ene kant vindt ik het onzin, want je mag al helemaal niks in dit land, en dan gaan ze ook nog eens iets verbieden waar bijna iedereen altijd wel erg naar uitkijkt en er veel lol bij heeft. Wat is er straks aan de beurt?? Mogen we dan geen kerstverlichting meer buiten het huis hebben?? Laat ze daar in Den Haag maar eens wat anders doen dan burgertjes pesten!! Maar aan de andere kant gebeuren er ook veel ongelukken mee en er worden vernieling gepleegd, hulpverleners worden lastig gevallen etc. En het kan natuurlijk ook harstikke gezelig zijn om gewoon elke gemeente een eigen grote vuurwerkshow te laten geven. Een barretje erbij, een DJ erbij en je hebt denk ik toch wel een prachtige avond Maar ik ga bij nader inzien toch voor het eerste Er blijft toch niets leukers dan het zelf af te steken!! Reageren
Sandra Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Gaat toch niet door. Áls ze ermee instemmen dan krijg je toch protesten en rellen. Reageren
-eend- Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Gaat toch niet door. Áls ze ermee instemmen dan krijg je toch protesten en rellen. Net als met dat 1040uren zootje? Interessert hun geen reet Reageren
David22 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Áls ze ermee instemmen dan krijg je toch protesten en rellen. Ja, bij de 1040 uren wet heeft dat ook zo goed geholpen ... Maar ik ben er ook tegen, je moet toch gewoon lekker lol kunnen blijven trappen met je vrienden... Reageren
Wesley Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Omg, was allang bekend in dat vuurwerktopic. Maarja, ik denk wel dat ze dit gaan aanpakken, maar zoals iemand ook al zei in dat vuurwerk topic; als je op vaste plaatsen vuurwerk afsteekt, waar meerdere mensen vuurwerk afsteekt, dan kan het nogal goed mis gaan. Reageren
M4X Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Erg jammer, aan de ene kant snap ik het wel aangezien er ook dit jaar weer vele ongelukken gebeurde. Aan de andere kant komt het voor mij (en vele andere vuurwerkliefhebbers) een beetje aan als een klap in je gezicht, en ik zou het echt ongelovelijk jammer vinden als dit door zou gaan. Ze kunnen het op genoeg andere manieren veilig maken, en helemaal veilig worden zal het nooit. Ook zullen er altijd nog strijkers, nitraten, lawinepijlen, vlinders, en allerlei andere illegale dingen uit Belgie of Duitsland worden gehaald, en met het oog daarop zal dit ook niet echt heel veel nut hebben. Eigenlijk ben ik erg teleurgesteld, want als je een beetje nadenkt dan weet je dat je hier ook vrij weinig mee bereikt. Reageren
philip14 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Blijkbaar vind de regering het leuk om onze nieuwjaarsviering te verpesten.Dit zijn nieuwe regels die iemand uit de 2e Kamer heeft voorgesteld: Nekschot aan die persoon Reageren
Baffie Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Ik kan het wel begrijpen als je ziet hoeveel rellen er elk jaar weer zijn met vuurwerk. Je kunt zeggen dat de regering stom bezig is, maar als je kijkt hoeveel er per jaar aan vuurwerkschade aangericht wordt, is het logisch dat er dergelijke maatregelen voorgesteld worden. Als er bijna geen problemen waren, waren deze voorstellen ook niet nodig geweest. Ik zou het ook jammer vinden, maar ik geef de regering groot gelijk. We hebben een bepaalde vrijheid, die misbruiken we keihard, en vervolgens vinden we het raar dat onze vrijheid wordt beperkt. Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Strengste land qua vuurwerk..? Echt niet. Wel eens in Portugal geweest met oud en nieuw? Nou ik wel. Daar is het gewoon simpelweg verboden voor particulieren vuurwerk te kopen. Daar mogen enkel bedrijven en dergelijke vuurwerk aanschaffen en afsteken, meestal in de vorm van een evenement. Dat doen ze omdat ze vuurwerk afsteken te gevaarlijk vinden. En gelijk hebben ze. Jeetje, wat een rotgedoe altijd zeg rond oude en nieuw. Je kunt niet eens meer computeren zonder dat je in de verte het geluid van rotjes hoort, er zijn lui die er mensen mee bekogelen... Nee, ik ben voor deze nieuwe wetten Reageren
Cabyon Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Staan ze ons oudjaarstijdsverdrijf even ''wat mee te mollen''. WAT ZIJN ZE DAAR AAN HET DOEN IN GODSNAAM??? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.