Jump to content

Strengere Vuurwerkwet

Recommended Posts

• Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FerryN

9

• Wesley

8

• Patos

7

• Fuffie

5

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Het leukste is toch om zelf met de familie een pijl afsteekt en kijkt hoe jouw pijl ontploft, niet een of andere crappy vuurwerkshow

Geplaatst:
Het leukste is toch om zelf met de familie een pijl afsteekt en kijkt hoe jouw pijl ontploft, niet een of andere crappy vuurwerkshow

Crappy?????

Ik vind de vuurwerkshows van de gemeente veel spectaculairder en mooier als die van onszelf thuis.

Maar inderdaad heb ik ook liever vuurwerk thuis. Dat is iets helemaal anders dan de gemeenteshows.

Geplaatst:

Lekker voor die duizenden winkeliers die voor echt 10 duizende hun winkels moesten aanpassen om vuurwerk te verkopen wil de regering het al na twee jaar helemaal verbieden. Al die winkels lopen ontzettend veel geld mis.

De regering is zo wispelturig.. de ene keer dit en dan toch maar weer anders.

Volgend jaar moeten gewoon invetartiseren waar het mogelijk fout kan gaan en daar op inspelen en niet het hele land pakken op een paar rad draaiers.

Geplaatst:

What the hell :|!

Warvoor op een plek? Dat wordt toch alleen maar gevaarlijker, het is daar veel drukker dus is de kans groter dat je verwondingen krijgt door iemand anders vuurwerk.

ja er zijn veel vernielingen, dan moeten ze maar beter controleren en hardere straffen verzinnen.

Geplaatst: (bewerkt)

van vuurwerk komt tog alleen maar vernieling,vandalisme en milieuvervuiling,dus dat kunnen ze terugdringen als ze vuurwerkshows geven dus ik ben ervoor,tenminste geen vreugdevuur tegenover mijn huis meer.

en Robin die kans acht ik niet groot aangezien de gemeente alleen vuurwerk mag afsteken,en de mensen moeten kijken.

Bewerkt: door powerpats
Geplaatst:

Hmm, RTLNieuws zei net dat een bepaalde bedrijf onderzoek had gedaan naar vuurwerk, en zoals gewoonlijk krijg je te horen dat Illegaal vuurwerk juist voor ongelukken e.d. zorgen.

Ik hoop dat de Tweede kamer hier ook op reageren, want dat ze de vuurwerkwet willen aanpassen vind ik gewoon onzin.

Ze moeten gewoon meer Politie op straat zetten, en ze moeten zorgen dat ze de vuurwerkhandelaars hard kunnen aanpakken, meestal doen ze dit wel, maar die gene komen er meestal af met een boete.

IK vind ook dat ze hun een taakstraf + boete moeten geven, zodat er vrij weinig kans is, dat ze weer gaan handelen.

Want daar zit het punt, bij de vuurwerk-handelaars.

Dus tja, hopelijk doen ze daar wat aan ;) i.p.v. strengere regels.

Geplaatst:
DEN HAAG - Het afsteken van vuurwerk rond de jaarwisseling wordt beperkt. Minister Jacqueline Cramer wil het afsteken alleen nog toestaan in de nacht van oud op nieuw tussen 22.00 uur en 02.00 uur. Momenteel mag dat op oudjaar vanaf 's ochtends tien uur.

Cramer wil het verder mogelijk maken dat gemeenten vuurwerk alleen op bepaalde plaatsen toestaan.

Afgelopen jaarwisseling liep de vuurwerkoverlast zo sterk uit de hand dat er stemmen opgingen voor strengere regels.

Handhaving

Voorwaarde voor de nu voorgestelde strengere regels is wel dat goede handhaving mogelijk is, schrijven Cramer en collega-minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Bron - Nu.nl

What the f*ck..

Geplaatst:
DEN HAAG - Het afsteken van vuurwerk rond de jaarwisseling wordt beperkt. Minister Jacqueline Cramer wil het afsteken alleen nog toestaan in de nacht van oud op nieuw tussen 22.00 uur en 02.00 uur. Momenteel mag dat op oudjaar vanaf 's ochtends tien uur.

Cramer wil het verder mogelijk maken dat gemeenten vuurwerk alleen op bepaalde plaatsen toestaan.

Afgelopen jaarwisseling liep de vuurwerkoverlast zo sterk uit de hand dat er stemmen opgingen voor strengere regels.

Handhaving

Voorwaarde voor de nu voorgestelde strengere regels is wel dat goede handhaving mogelijk is, schrijven Cramer en collega-minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Bron - Nu.nl

What the f*ck..

Is die wet nou al ingegaan? :(:@ Daar gaat oud en nieuw. Waarom hier nou weer een censuur? Begint echt op China of andere communistische landen te lijken. Die regering is gewoon kluute[/font].

Geplaatst: (bewerkt)

Als het echt zo is ga ik die wethouder opblazen :@

Mijn hobby kan ik al zo kort doen en nu willen ze er 4 uurtjes van maken :cry:

Echt een *** regering hier :@

EDIT: Als je kijkt naar deze brief hier LINK zie je dat het aantal ongevallen juist is afgenomen. Nu moet je in 4 uurtjes alles opmaken en dan gaan er pas gewonden vallen. Maar ze zullen het zelf wel gaan merken volgens oud en nieuw :@

Bewerkt: door rubensanti
  • 2 weken later...
Geplaatst:

F*cking klote regering

gaat de leukste dag van het jaar is het 1 keer per jaar moet die regering erbij komen:@ :cry::cry::{

kzou ze allemaal neer willen knalle

Geplaatst:

daar heb ik dus egt geen trek in...

Dan zouden we op een plein van ongeveer een voetbalveld met een heel dorp vuurwerk af gaan steken...

Nou reken maar dat het cker een keer fout gaat :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...