Jump to content

Strengere Vuurwerkwet

Recommended Posts

Geplaatst:

Tja, de nieuwe vuurwerkwet...

Het lijkt mij geen slim idee want als ik zo op vuurwerksites als AVP kijk gaat niemand zich aan de nieuwe regel houden.

Ik ook niet trouwens.

Ik lijk wel gek om op 31 december iets anders te doen dan vuurwerk afsteken.

van vuurwerk komt tog alleen maar vernieling,vandalisme en milieuvervuiling,dus dat kunnen ze terugdringen als ze vuurwerkshows geven dus ik ben ervoor,tenminste geen vreugdevuur tegenover mijn huis meer.

en Robin die kans acht ik niet groot aangezien de gemeente alleen vuurwerk mag afsteken,en de mensen moeten kijken.

Van vuurwerk komt geen vernieling!

Het zijn de mensen die besluiten om er iets te vernielen die moeten worden aangepakt. Niet het vuurwerk.

Daarbij is vuurwerk waarmee echt iets opgeblazen kan worden hartstikke illegaal.

Vuurwerkshows lossen het milieuvervuiling probleem niet op.

Daarbij vervuilen al die auto's in dit land nog veel harder terwijl dat helemaal niet nodig is.

• Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FerryN

9

• Wesley

8

• Patos

7

• Fuffie

5

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)

Het lijkt mij geen slim idee want als ik zo op vuurwerksites als AVP kijk gaat niemand zich aan de nieuwe regel houden.

Ik ook niet trouwens.

van vuurwerk komt tog alleen maar vernieling,vandalisme en milieuvervuiling,dus dat kunnen ze terugdringen als ze vuurwerkshows geven dus ik ben ervoor,tenminste geen vreugdevuur tegenover mijn huis meer.

en Robin die kans acht ik niet groot aangezien de gemeente alleen vuurwerk mag afsteken,en de mensen moeten kijken.

Het zijn de mensen die besluiten om er iets te vernielen die moeten worden aangepakt. Niet het vuurwerk.

Daarbij is vuurwerk waarmee echt iets opgeblazen kan worden hartstikke illegaal.

Daarbij vervuilen al die auto's in dit land nog veel harder terwijl dat helemaal niet nodig is.

in de uitlaatgassen van een auto zitten geen zware metalen

en aangezien jou leeftijd mag jij nog helemaal geen vuurwerk bezitten. dat betekend dat jij al illegaal bezig bent, ook al is het ''legaal'' vuurwerk, dus jij kunt er helemaal niet klagen want wat is het verschil als jij naar het vuurwerk van je ouders kijkt of naar die van de gemeente

Bewerkt: door EXIT
Geplaatst:

Ik ook niet trouwens.

in de uitlaatgassen van een auto zitten geen zware metalen

en aangezien jou leeftijd mag jij nog helemaal geen vuurwerk bezitten. dat betekend dat jij al illegaal bezig bent, ook al is het ''legaal'' vuurwerk, dus jij kunt er helemaal niet klagen want wat is het verschil als jij naar het vuurwerk van je ouders kijkt of naar die van de gemeente

Als er geen zware metalen inzitten wil dat niet zeggen dat het niet vervuilend is.

Ik mag wel vuurwerk bezitten.

Zolang het legaal vuurwerk is, het niet meer dan 10 kilo is en ik het goed bewaar mag dat.

Ik mag vuurwerk alleen niet kopen.

Mijn ouders hebben een hekel aan vuurwerk en hebben dus geen vuurwerk.

De gemeente gebruikt waarschijnlijk spektakelvuurwerk als ze een show organiseren en dat kunnen mijn ouders nieteens legaal krijgen.

Ik kan wel klagen want ik wil gewoon volop vuurwerk kunnen afsteken op 31 december.

Als dat niet mag, dan valt er alleen nog maar meer te klagen.

Geplaatst:
daar heb ik dus egt geen trek in...

Dan zouden we op een plein van ongeveer een voetbalveld met een heel dorp vuurwerk af gaan steken...

Nou reken maar dat het cker een keer fout gaat :Y

Eigenlijk zou je er dan gewoon een patroon in de menigte moeten gooien :puh:

• 3 maanden later...
Geplaatst:
Ze kunnen het dan beter hellemaal verbieden en vuurwerkshows organiseren, net als in Australie. :)

ach jonge hou tog op, veel leuker om zelf aftesteken en het is idd veel gevaarlijker als je met zijn alle op een plek gaat staan dan kunnen er veel groter ongelukken gebeuren.

is dit waar is krijgt de popo zwaar dagje want volges mij trekt bijna niemand(ik niet) zich wat van deze regels aan.

Geplaatst:

Ik ook niet trouwens.

Ej, zat je ook op AVP?

En oja.. Niemand houd zich er idd aan 8)

**** mother**** Ka**** zielige dom oren.je mag toch wel vuurwerk afsteken.

Ik vind het niet leuk.Lekker oud en nieuw verpesten. :duh: .Zo dom als wat.Ik hou m,n er niet aan hoor.Verpest maar hoor Balkenende.En de regering.Doe wat nuttigs. :duh:.

Vuurwerk hoort in die weken.Het is ongelooflijk.Hopelijk gebeurt dit niet.

Het spijt met dat ik het kk wordt zei. :$

Bewerkt: door robin bbb
Geplaatst:

Ik begrijp hier helemaal niks van hoor.Twee dagen vuurwerk verkoop? Veel te weinig! Vanaf tien uur 's avonds pas vuurwerk afsteken? Belachelijk! Straks komt het nog zo ver dat we helemaal geen vuurwerk meer mogen afsteken.Dat wordt een leuk Oud & Nieuw.Staat iedereen met kindervuurwerk langs de weg,zoals sterretjes en trektouwtjes :duh:. De regering moet zich eens met andere dingen bezighouden,dan met deze stomzinnige dingen.Waar slaat dit nou op!?

Geplaatst:

Die mensen van de regering willen zeker dat er niks kapot gaat, daarom wordt er dit jaar ook streng gecontroleerd langs de grens :N

• 3 weken later...
Geplaatst:

Dan ga ik maar over op een skippibal rookbom nummer 2 en deze gaat denk ik bij de tweede kamer staan maja als vuurwerk nie meer mag dan ga ik over op zwaardere explosieven.

Geplaatst:

SHIT SHIT[/font]

Ik ging dit jaar naar Duitsland om nieuwjaar te vieren bij mijn familie daar.

Zie ik dat je daar pas om 00.00 mag afsteken en niet eerder.

Voor niks 60 uitgegeven want ik had heel veel over.

En nu willen ze een wet maken?

Geplaatst:
hopoa naar belgie lekker kopen bommeng en granateng :D

was ik ook van plan maar je gaat toch geen echte granaten kopen? ^_^

Bommeng en granateng? Wat is dat als ik vragen mag? :{ Bedoel je bommen en granaten? Dat is geen vuurwerk. ;):puh: En alsof je dat zomaar kan kopen. :7 En er is meestal een controlte op de grens. ;)

En dat van die regels vind ik nergens op slaan... Alsof mensen zich er aan gaan houden. En vuurwerk van af 22:00 vind ik niet erg. In de middag heb je er toch niks aan, want je ziet de lichtjes enzo niet. En 2 dagen vuurwerk verkoop. :t Het word dan heus wel weer ergens illegaal van daan gehaalt...

Hieronder@ Daar heb je gelijk in. :puh:

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Geplaatst:

Bommeng en granateng? Wat is dat als ik vragen mag? :{ Bedoel je bommen en granaten? Dat is geen vuurwerk. ;):puh: En alsof je dat zomaar kan kopen. :7 En er is meestal een controlte op de grens. ;)

En dat van die regels vind ik nergens op slaan... Alsof mensen zich er aan gaan houden. En vuurwerk van af 22:00 vind ik niet erg. In de middag heb je er toch niks aan, want je ziet de lichtjes enzo niet. En 2 dagen vuurwerk verkoop. :t Het word dan heus wel weer ergens illegaal van daan gehaalt...

Knal vuurwerk is wel leuk in de middag, ik heb genoeg knallers met Oud & Nieuw, en die wil ik toch elk jaar wel weer op hebben, met een strengere vuurwerk-wet wordt het alleen maar erger eigenlijk, dan gaan de meeste mensen in die 4 uur hard knallen, en normaal doen we dat over een hele dag.

Je kunt dus eigenlijk wel nagaan dat het een heftig lawaai wordt dan..

En ook voor de bedrijven is het slecht, want als mensen minder vuurwerk hierdoor gaan kopen, komt er ook minder geld binnen bij zulke bedrijven, en tsja, zo lopen ze kans om failliet te gaan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...