Patos Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 hopoa naar belgie lekker kopen bommeng en granateng Bommeng en granateng? Wat is dat als ik vragen mag? Bedoel je bommen en granaten? Dat is geen vuurwerk. En alsof je dat zomaar kan kopen. En er is meestal een controlte op de grens. En dat van die regels vind ik nergens op slaan... Alsof mensen zich er aan gaan houden. En vuurwerk van af 22:00 vind ik niet erg. In de middag heb je er toch niks aan, want je ziet de lichtjes enzo niet. En 2 dagen vuurwerk verkoop. Het word dan heus wel weer ergens illegaal van daan gehaalt... Knal vuurwerk is wel leuk in de middag, ik heb genoeg knallers met Oud & Nieuw, en die wil ik toch elk jaar wel weer op hebben, met een strengere vuurwerk-wet wordt het alleen maar erger eigenlijk, dan gaan de meeste mensen in die 4 uur hard knallen, en normaal doen we dat over een hele dag. Je kunt dus eigenlijk wel nagaan dat het een heftig lawaai wordt dan.. En ook voor de bedrijven is het slecht, want als mensen minder vuurwerk hierdoor gaan kopen, komt er ook minder geld binnen bij zulke bedrijven, en tsja, zo lopen ze kans om failliet te gaan. Jup helemaal mee eens. Het is al belachlijk dat je maar 1 dag vuurwerk mag afsteken en nu willen ze er 4 uur van maken ! LOL!!!!!!!!!!!!!! Belachlijke regering, Btw eerst zien of het ook echt gaat gebeuren van dat 4 uur geburen & dat je het maar 2 dagen van te voren mag kopen. Want ze zeide wel meer dingen vorig jaar over het vuurwerk van toen. laten we rustig afwachten , gebeurt het ook dan: RELLLLLEN RELLLLLLLLEN RELLLLLLLLLLLLLLLLLLEN Ik zelf denk dat het niet gaat gebeuren, Mocht het wel gebeuren dan ga ik al 1 hele dag van te voren afsteken. dus de 30e. & 31 natuurlijk ook. maja belachlijk dit Reageren
Wesley Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 We hebben geluk, maar ook minder geluk: Vuurwerkregels voorlopig ongemoeid AMSTERDAM - Vuurwerk afsteken mag de komende oudejaarsdag nog steeds de hele dag. Het kabinet is nog altijd van plan om de afsteekperiode in te perken naar 18.00 tot 02.00 uur, maar het gaat niet lukken om dat nog dit jaar te regelen. Dat heeft minister van Vrom Jacqueline Cramer (PvdA) dinsdag aan de Tweede Kamer laten weten. Uitstel Het kabinet had een besluit over de afsteektijden in mei al uitgesteld. Een commissie onder leiding van de Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf moet eerst advies uitbrengen. Het gaat daarbij onder meer om de vraag hoe kan worden voorkomen dat handhaving van de nieuwe afsteekregels ten koste gaat van de inzet van de politie, terwijl die juist tijdens oud en nieuw hard nodig is. Ook wordt een enquête gehouden onder de bevolking naar 'het ervaren gevoel van onveiligheid'. Schade Vuurwerk afsteken mag nu op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur. Het kabinet wil dat beperken vanwege de grote schade die tijdens de afgelopen jaarwisseling is aangericht als gevolg van vuurwerk. Bron: Nu.nl Uitgegeven: 1 juli 2008 18:44 Reageren
Patos Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 We hebben geluk, maar ook minder geluk: Vuurwerkregels voorlopig ongemoeid AMSTERDAM - Vuurwerk afsteken mag de komende oudejaarsdag nog steeds de hele dag. Het kabinet is nog altijd van plan om de afsteekperiode in te perken naar 18.00 tot 02.00 uur, maar het gaat niet lukken om dat nog dit jaar te regelen. Dat heeft minister van Vrom Jacqueline Cramer (PvdA) dinsdag aan de Tweede Kamer laten weten. Uitstel Het kabinet had een besluit over de afsteektijden in mei al uitgesteld. Een commissie onder leiding van de Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf moet eerst advies uitbrengen. Het gaat daarbij onder meer om de vraag hoe kan worden voorkomen dat handhaving van de nieuwe afsteekregels ten koste gaat van de inzet van de politie, terwijl die juist tijdens oud en nieuw hard nodig is. Ook wordt een enquête gehouden onder de bevolking naar 'het ervaren gevoel van onveiligheid'. Schade Vuurwerk afsteken mag nu op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur. Het kabinet wil dat beperken vanwege de grote schade die tijdens de afgelopen jaarwisseling is aangericht als gevolg van vuurwerk. Bron: Nu.nl Uitgegeven: 1 juli 2008 18:44 Ey wesley ik snap het niet helemaal, Mogen we dit jaar nog vanaf 10:00 in de ochtend afsteken? Of vanaf 18:00? of gaat dat pas volgend jaar in? Want dan hebben we wel geluk. ok dus van 22:00 is afgelast woho! en hoezo hebben we minder geluk? is toch goed dit? Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 We hebben geluk, maar ook minder geluk: Vuurwerkregels voorlopig ongemoeid AMSTERDAM - Vuurwerk afsteken mag de komende oudejaarsdag nog steeds de hele dag. Het kabinet is nog altijd van plan om de afsteekperiode in te perken naar 18.00 tot 02.00 uur, maar het gaat niet lukken om dat nog dit jaar te regelen. Dat heeft minister van Vrom Jacqueline Cramer (PvdA) dinsdag aan de Tweede Kamer laten weten. Uitstel Het kabinet had een besluit over de afsteektijden in mei al uitgesteld. Een commissie onder leiding van de Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf moet eerst advies uitbrengen. Het gaat daarbij onder meer om de vraag hoe kan worden voorkomen dat handhaving van de nieuwe afsteekregels ten koste gaat van de inzet van de politie, terwijl die juist tijdens oud en nieuw hard nodig is. Ook wordt een enquête gehouden onder de bevolking naar 'het ervaren gevoel van onveiligheid'. Schade Vuurwerk afsteken mag nu op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur. Het kabinet wil dat beperken vanwege de grote schade die tijdens de afgelopen jaarwisseling is aangericht als gevolg van vuurwerk. Bron: Nu.nl Uitgegeven: 1 juli 2008 18:44 Schade, tja, meestal doen die mensen het op een afgelegen plek of waar geen mensen zijn, dus maakt het niet uit of het om 2 uur 's middags is of om 10 uur 's avonds. Tevens vind ik het onzin, maargoed. Later, Reageren
Wesley Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Ey wesley ik snap het niet helemaal, Mogen we dit jaar nog vanaf 10:00 in de ochtend afsteken? Of vanaf 18:00? of gaat dat pas volgend jaar in? Want dan hebben we wel geluk. ok dus van 22:00 is afgelast woho! en hoezo hebben we minder geluk? is toch goed dit? We mogen dit jaar nog gewoon vanaf 10.00 t/m 02:00 afsteken, en vanaf volgend jaar (2009-2010) gaat er waarschijnlijk een nieuwe wet in, dat we vanaf 18:00 t/m 02:00 mogen afsteken. Reageren
Patos Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Ey wesley ik snap het niet helemaal, Mogen we dit jaar nog vanaf 10:00 in de ochtend afsteken? Of vanaf 18:00? of gaat dat pas volgend jaar in? Want dan hebben we wel geluk. ok dus van 22:00 is afgelast woho! en hoezo hebben we minder geluk? is toch goed dit? We mogen dit jaar nog gewoon vanaf 10.00 t/m 02:00 afsteken, en vanaf volgend jaar (2009-2010) gaat er waarschijnlijk een nieuwe wet in, dat we vanaf 18:00 t/m 02:00 mogen afsteken. Ok beter dan. Reageren
Forumrunner Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Beter dan? Want dan is dit de laatste mooie Oud & Nieuw Reageren
Patos Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Beter dan?Want dan is dit de laatste mooie Oud & Nieuw Ja want ze zeiden dat dit jaar van 22:00 tot 02:00 mocht afsteken maar we mogen gewoon dit jaar van 10:00 tot 02:00 afsteken. Dat is toch beter? Of vind jij dat niet beter? Reageren
Sdajafol Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Beter dan?Want dan is dit de laatste mooie Oud & Nieuw Want als we 'maar' van 22.00 of 18.00 tot 02.00 mogen afsteken is oud & nieuw ineens stukken minder mooi? Reageren
Patos Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Beter dan?Want dan is dit de laatste mooie Oud & Nieuw Want als we 'maar' van 22.00 of 18.00 tot 02.00 mogen afsteken is oud & nieuw ineens stukken minder mooi? Bedoel je om 00.00? Ja dat veranderd niet he. Maar als we naar de hele dag kijken is oud & niuew dan mooier aangezien je dan langer tijd hebt etc. Maar 18:00 tot 02:00 is ook niet slecht , Beter dan helemaal weg of 22:00 tot 02:00 Reageren
Forumrunner Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Ja, dat vind ik wel. nu kun je overdag mooi al het knalvuurwerk opknallen. En s'avonds al het siervuurwerk. Dan is het alleen maar siervuurwerk. En ik hou het meest van knalvuurwerk. Reageren
DdJDean Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Ik vind 18.00 tot 02.00 nog steeds veel te kort. Hoe willen die agenten dat allemaal in de gaten gaan houden dan? Iedereen is dan op straat en de politie kan niet overal zijn. Misschien heeft dit dus een negatief effect en wordt er dus meer vernield in plaats van minder. Ik ga in ieder geval niet van te voren afsteken, want er is veel meer politiecontrole bij ons in de wijk sinds O&N 2006/2007. Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 ik vind het heerlijk om eerlijk te zijn, niet vroeg wakker door die herrie en als je buiten komt kan je teministe nog ademen. daarkomt bij dat het echt NIET normaal slecht is voor het milleu. Reageren
Patos Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Ik vind 18.00 tot 02.00 nog steeds veel te kort. Hoe willen die agenten dat allemaal in de gaten gaan houden dan? Iedereen is dan op straat en de politie kan niet overal zijn. Misschien heeft dit dus een negatief effect en wordt er dus meer vernield in plaats van minder.Ik ga in ieder geval niet van te voren afsteken, want er is veel meer politiecontrole bij ons in de wijk sinds O&N 2006/2007. maar het is niet zeker dat het gebeurd hoor lol, de kranten schrijven het wel maarja is het ook zeker zo Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 - Vuurwerk mag pas afgestoken worden vanaf 10 uur s'avond ipv s'ochtends- Consumentenvuurwerk verboden - Er mag maar 2 dagen vuurwerk verkocht worden - Vaste plaats om vuurwerk af te steken Over dat laatste ben ik het dus echt niet eens. Dus volgens de regering zou je op een vaste plaats vuurwerk mogen afsteken. Laat mensen het nou maar gewoon doen waar ze zelf willen. Het is niet leuk om het de hele stad op een vaste plek te zijn. Het wordt dan gewoon te druk en dan is er te weinig ruimte om vuurwerk af te steken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.