Jump to content

Strengere Vuurwerkwet

Recommended Posts

Geplaatst:
Egoist? Omdat ze ook mijn beroep doen, waar ik voor studeer soms?

Wat zou jij ervan zeggen als je jouw beroep zouden stelen, kijken of je dan ook zo gaat reageren.

En die van de kabinet, als ze echt aan de mensen zouden denken, zouden ze niet zo hoog de btw en prijzen leggen.

75% van de prijs van sigaretten, waar gaat dat heen, JUIST, de kabinet.

Ze verbieden rokende mensen in de horeca, maar leggen dan toch de prijzen omhoog, en stoppen minder in een pakje shag, wat klopt hier nou niet aan?

Waarom ga jij deze discussie aan?

Beroep: Ik vind het knap dat jij studeert voor het werk van havenarbeider of plantsoendienstwerknemer.

Kabinet: Waar gaat de BTW heen? Die had je al goed, respect man. Wat doet de overheid met BTW? Die gooit ze natuurlijk gewoon weg, ze pest mensen alleen maar. Het is dus zo dat van BTW een groot deel van alle overheidsuitgaven wordt bekostigd. Hoor ik je daar nou roepen dat je niet weet dat dat zo is? O.. het spijt me dat je dat niet hebt geleerd, is een pré. En waarom verhoogt men de prijzen ook? Om men van het roken af te helpen. Het schijnt zo te zijn, heb ik gehoord overigens, dat men van roken sneller nare ziektes oploopt, gemeen he? En de shag? Er wordt simpelweg meer uitgegeven aan kant-en klare sigaretten.

Dus als je gaat kijken wat iedere pool doet, kijk je richting havenarbeider of plantsoendienstarbeider?

Ja, btw, ik snap dat die niet alleen voor hunzelf word gebruikt, natuurlijk gaat deze ook naar andere dingen, maar hoeveel procenten ervan?

Dat weten we niet.

En de uitgaves van beatrix aan d'r boot en huisie, daar werd ook mee geknoeit, en dat die uitgaves hoger waren dan op paier stonden.

En dat mensen van roken ziektes kunnen krijgen, snap ik ook, maar om daarvoor de prijzen als een gek omhoog te draaien, sure.

Als ik het goed heb gaat dit topic over vuurwerk ;)

Of is het weer offtopic geworden :-(

• Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FerryN

9

• Wesley

8

• Patos

7

• Fuffie

5

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)
Egoist? Omdat ze ook mijn beroep doen, waar ik voor studeer soms?

Wat zou jij ervan zeggen als je jouw beroep zouden stelen, kijken of je dan ook zo gaat reageren.

En die van de kabinet, als ze echt aan de mensen zouden denken, zouden ze niet zo hoog de btw en prijzen leggen.

75% van de prijs van sigaretten, waar gaat dat heen, JUIST, de kabinet.

Ze verbieden rokende mensen in de horeca, maar leggen dan toch de prijzen omhoog, en stoppen minder in een pakje shag, wat klopt hier nou niet aan?

Waarom ga jij deze discussie aan?

Beroep: Ik vind het knap dat jij studeert voor het werk van havenarbeider of plantsoendienstwerknemer.

Kabinet: Waar gaat de BTW heen? Die had je al goed, respect man. Wat doet de overheid met BTW? Die gooit ze natuurlijk gewoon weg, ze pest mensen alleen maar. Het is dus zo dat van BTW een groot deel van alle overheidsuitgaven wordt bekostigd. Hoor ik je daar nou roepen dat je niet weet dat dat zo is? O.. het spijt me dat je dat niet hebt geleerd, is een pré. En waarom verhoogt men de prijzen ook? Om men van het roken af te helpen. Het schijnt zo te zijn, heb ik gehoord overigens, dat men van roken sneller nare ziektes oploopt, gemeen he? En de shag? Er wordt simpelweg meer uitgegeven aan kant-en klare sigaretten.

Dus als je gaat kijken wat iedere pool doet, kijk je richting havenarbeider of plantsoendienstarbeider?

Ja, btw, ik snap dat die niet alleen voor hunzelf word gebruikt, natuurlijk gaat deze ook naar andere dingen, maar hoeveel procenten ervan?

Dat weten we niet.

En de uitgaves van beatrix aan d'r boot en huisie, daar werd ook mee geknoeit, en dat die uitgaves hoger waren dan op paier stonden.

En dat mensen van roken ziektes kunnen krijgen, snap ik ook, maar om daarvoor de prijzen als een gek omhoog te draaien, sure.

Als ik het goed heb gaat dit topic over vuurwerk ;)

Of is het weer offtopic geworden :-(

Jep, ik ben een beetje van het onderwerp afgedwaalt, maar sommige reageerde daar weer op, en moet ik eventjes op reageren wat IK vind.

Tevens, eigenlijk moet ik eronder schrijven 'Dit is mijn mening, en kan afdwalen van het echte informatie', maar dan zou ik te horen krijgen van, alles wat je typt is bullcrap.

En dat van klootzakken dit enzo, was omdat ik eigenlijk kwader werd dat de kabinet over 1 dag gaat beslissen, terwijl er veel meer problemen/ergernissen zijn maar daar amper van horen.

Bewerkt: door FerryN

Hoe ik ze gebruikte als voorbeeld? Ja.

Dat weten we niet.

Zegt het woord 'Rijksbegroting' je iets? Of heb je dat ook niet op school gehad?

"Kom, we moeten zorgen dat men minder ziektes krijgt, laten we de accijnzen op rookwaren wel 1 cent omhoog doen!"

Geloofwaardig he?

Tevens, eigenlijk moet ik eronder schrijven 'Dit is mijn mening, en kan afdwalen van het echte informatie', maar dan zou ik te horen krijgen van, alles wat je typt is bullcrap.

En waarom zou men dat zeggen? Of heb je heel stiekem wel door wat je typt?

Bewerkt: door Froop

Hoe ik ze gebruikte als voorbeeld? Ja.

Dat weten we niet.

Zegt het woord 'Rijksbegroting' je iets? Of heb je dat ook niet op school gehad?

"Kom, we moeten zorgen dat men minder ziektes krijgt, laten we de accijnzen op rookwaren wel 1 cent omhoog doen!"

Geloofwaardig he?

En waarom zou men dat zeggen? Of heb je heel stiekem wel door wat je typt?

Ok, ok, ok, ik over drijf op sommige gebied wel,

Maar sommige 'meningen' geef je mij toch wel gelijk in?

Dat je BTW is van alles gaat klopt, dat zei ik eerder ook al, maar toch smult onze kabinet er (een klein beetje) van, maar dat ligt ook voor de hand neem ik aan?

Mensen op de bouw, daar staan ook Polen, en vaker stonden daar Nederlanders in de plek, ik las net iets waar je gelijk in hebt, dat er ook zat 'Verwende' werknemers zijn, en de Polen dit opvullen, maar helaas is dit niet altijd zo.

Er zijn zat mensen die willen, maar niet altijd even hard kunnen, of net iets te weinig, en als die vervangen worden door (een) Pool/Polen, dan zijn ze wel hun baan kwijt waar zij van hielden.

En maar de sigaretten zijn geen 1 cent omhoog gegaan?

Ik hoorde mijn stiefvader laats aan zeggen, 'vroeger kocht ik een slof sigaretten voor 5 gulden' dacht ik, laten we zeggen 15 gulden, dat is nog wel een groot verschil met de 25 - 30 euro van nu.

Of bedoelde je dat sarcastisch?

En lees even naar het berichtje wat ik boven jouw had geschreven, ik had een edit erbij, maar die heb je waarschijnlijk niet gelezen.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Dat je BTW is van alles gaat klopt, dat zei ik eerder ook al, maar toch smult onze kabinet er (een klein beetje) van, maar dat ligt ook voor de hand neem ik aan?

Hoezo smullen?

Mensen op de bouw, daar staan ook Polen, en vaker stonden daar Nederlanders in de plek,

Ongezond werk, goedkope arbeiders.

Er zijn zat mensen die willen, maar niet altijd even hard kunnen, of net iets te weinig, en als die vervangen worden door (een) Pool/Polen, dan zijn ze wel hun baan kwijt waar zij van hielden.

Nee, je weet wel dat de overheid dat zo veel mogelijk tegen wil gaan?

Ik hoorde mijn stiefvader laats aan zeggen, 'vroeger kocht ik een slof sigaretten voor 5 gulden' dacht ik, laten we zeggen 15 gulden, dat is nog wel een groot verschil met de 25 - 30 euro van nu.

Helemaal correct.

En lees even naar het berichtje wat ik boven jouw had geschreven, ik had een edit erbij, maar die heb je waarschijnlijk niet gelezen.

Omdat dit iets is wat men aanspreekt. Er zullen over genoeg dingen worden gedebatteerd die veel mensen niet amper spreken, dus komen die ook minder in de media naar voren komen.

Hoezo smullen?

Ik bedoel, gaat iedere euro die via de BTW naar een 'spaarpotje' gaat en ook alles wat er in zit, ook in Nederland word gestopt?

Zoals scholen, etc.

Mensen op de bouw, daar staan ook Polen, en vaker stonden daar Nederlanders in de plek,
Ongezond werk, goedkope arbeiders.

Ja, klopt, hier profiteren de werkgevers ook van, maar verder weet ik hier niet echt meer op te zeggen :sst:

Nee, je weet wel dat de overheid dat zo veel mogelijk tegen wil gaan?

Jep, dat klopt, maar ze kunnen er natuurlijk niet alles aan doen, tevens is het dat de sommige Polen weer terug naar Polen gaan, omdat daar de euro een veel hoger waarde heeft, en een percentage gaat door naar Engeland, want heb 1 keer gezien op de tv dat in Engeland het nog erger is met de Polen.

Helemaal correct.

Mooi, 1 ding waar we samen het overeen zijn.

Omdat dit iets is wat men aanspreekt. Er zullen over genoeg dingen worden gedebatteerd die veel mensen niet amper spreken, dus komen die ook minder in de media naar voren komen.
Hmm, ja, moet ik je gelijk in geven. Bewerkt: door FerryN
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Lolz ff ontopic..

En dan.. als ze die wet invoeren, wie houdt zich er dan aan? :sigaar:

Die Stop of Halt bureaus komen dat toch veel te vol te zitten?? of willen ze extra tentjes neerzetten ^_^

Greetz Johan

Geplaatst:

Ik vind het echt belachelijk! Iedereen die niet fatsoenlijk vuurwerk kan afsteken, ja, daar is het goed voor. Maar gewoon mensen die goed met vuurwerk omgaan daar verpest je het echt voor. Als je op YouTube kijkt, hoeveel "Bommen" en "Superbommen" er wel niet worden gemaakt. Ik neem als voorbeeld dit filmpje. Dat is toch niet normaal? 75Liter benzine in een koelkast stoppen met een lawinepijl erin. Die mensen die dat doen mogen van mij echt de gevangenis in. Echt belachelijk dat ze zoiets doen. En tevens, het kost je nog 75 Liter benzine én een koelkast. Voor zulke mensen moeten die regels komen. Maar voor de normale vuurwerk fanaten niet. Dus het gaat eigenlijk allemaal erg oneerlijk. :duh:

Geplaatst:

Wij hebben altijd 2 pakken van 200 rotjes, hoe moet ik die er in vredesnaam doorkrijgen na 10 uur? Daar begin ik 's middags om 1 uur al mee.

Geplaatst:
Wij hebben altijd 2 pakken van 200 rotjes, hoe moet ik die er in vredesnaam doorkrijgen na 10 uur? Daar begin ik 's middags om 1 uur al mee.

Gewoon in een vuurkorf gooien, dan gaat het wat sneller.

Maar dit gaat toch nooit door, weet ik wel zeker. Let maar op, dit jaar gewoon vanaf 10 uur 's ochtends overal waar je wilt afsteken..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...